AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Har hørt på nyhetene et par ganger at folk har blitt syke av frosne bær kjøpt fra butikken. Så lurte på hvordan dere gjør det. Koker dere bærene, og eventuelt hvor lenge? Anonymkode: 1c0fa...af1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #2 Skrevet 25. januar 2022 Gir de et oppkok. Koker i et par minutter kanskje. Oppbevarer så i glass i kjøleskapet. Står seg ei lita uke. Anonymkode: 6bf5b...945
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #3 Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 17.45): Har hørt på nyhetene et par ganger at folk har blitt syke av frosne bær kjøpt fra butikken. Så lurte på hvordan dere gjør det. Koker dere bærene, og eventuelt hvor lenge? Anonymkode: 1c0fa...af1 På pakken jeg kjøper står det at de skal ligge ett minutt i kokende vann. Litt upraktisk når man skal lage en kald smoothie. Tenkte også på at tror ikke de gjør det på cafeer, bør man ikke kjøpe smoothie ute? Kan det være guiardia bakterier på de? Anonymkode: 2ff57...c42
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 19.39): På pakken jeg kjøper står det at de skal ligge ett minutt i kokende vann. Litt upraktisk når man skal lage en kald smoothie. Tenkte også på at tror ikke de gjør det på cafeer, bør man ikke kjøpe smoothie ute? Kan det være guiardia bakterier på de? Anonymkode: 2ff57...c42 Bruk isbiter i blenderen så får du kald smoothie Anonymkode: 73b7a...2a8
Lafamiglia Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 Jeg lever farlig, for jeg koker ikke frosne bær som jeg bare skal spise slik de er. Kjøper bare økologiske bær fra Änglamark eller Kolonihagen, og spiser dem ofte halvtint til dessert på hverdager. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 19.39): På pakken jeg kjøper står det at de skal ligge ett minutt i kokende vann. Litt upraktisk når man skal lage en kald smoothie. Tenkte også på at tror ikke de gjør det på cafeer, bør man ikke kjøpe smoothie ute? Kan det være guiardia bakterier på de? Anonymkode: 2ff57...c42 Har hørt de har funnet salmonella bakterier på dem. Det samme har de funnet utenpå avocadoer. Pleier egentlig bare å skylle bæra 🤷♀️ avocadoer anbefales å skylles også. Anonymkode: 50710...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå