Gå til innhold

Hvordan gjør du det med fryste bær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt på nyhetene et par ganger at folk har blitt syke av frosne bær kjøpt fra butikken. Så lurte på hvordan dere gjør det. Koker dere bærene, og eventuelt hvor lenge?

Anonymkode: 1c0fa...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir de et oppkok. Koker i et par minutter kanskje. Oppbevarer så i glass i kjøleskapet. Står seg ei lita uke.

Anonymkode: 6bf5b...945

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 17.45):

Har hørt på nyhetene et par ganger at folk har blitt syke av frosne bær kjøpt fra butikken. Så lurte på hvordan dere gjør det. Koker dere bærene, og eventuelt hvor lenge?

Anonymkode: 1c0fa...af1

På pakken jeg kjøper står det at de skal ligge ett minutt i kokende vann. Litt upraktisk når man skal lage en kald smoothie. Tenkte også på at tror ikke de gjør det på cafeer, bør man ikke kjøpe smoothie ute? Kan det være guiardia bakterier på de?

Anonymkode: 2ff57...c42

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 19.39):

På pakken jeg kjøper står det at de skal ligge ett minutt i kokende vann. Litt upraktisk når man skal lage en kald smoothie. Tenkte også på at tror ikke de gjør det på cafeer, bør man ikke kjøpe smoothie ute? Kan det være guiardia bakterier på de?

Bruk isbiter i blenderen så får du kald smoothie 

Anonymkode: 73b7a...2a8

Skrevet

Jeg lever farlig, for jeg koker ikke frosne bær som jeg bare skal spise slik de er.

Kjøper bare økologiske bær fra Änglamark eller Kolonihagen, og spiser dem ofte halvtint til dessert på hverdager.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 19.39):

Har hørt de har funnet salmonella bakterier på dem. Det samme har de funnet utenpå avocadoer.

Pleier egentlig bare å skylle bæra 🤷‍♀️ avocadoer anbefales å skylles også.

Anonymkode: 50710...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...