Gå til innhold

Støtte til strømregningen på hytta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bør hytteeiere få hjelp med strømregninga?

Selvfølgelig ikke. Hytte er luksus. Har man ikke råd må man selge den.

Anonymkode: 5b41b...7f6

• Liker 17
Skrevet

har noen råd til å eie hytte, så burde dem vel ha råd til å betale alle utgiftene som fører med dette også.  

Anonymkode: 4e60e...79d

• Liker 9
Skrevet

Lol nei. Vi bor i en hyttekommune. Hyttene er større enn et hus jeg noen sinne vil kunne eie. Boblebadene står på døgnet rundt, de har egne vektere for å sjekke hyttene jevnlig og alarmer. De har jammenmeg råd til strømregninga når de har den luksusen der. Skulle i så fall blitt behovsprøvd. Det er mange helt vanlige hytter her også, bestående av to rom og utedo, men mange av de er uten strøm 😅

Anonymkode: a584f...0b9

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

har noen råd til å eie hytte, så burde dem vel ha råd til å betale alle utgiftene som fører med dette også.  

Anonymkode: 4e60e...79d

Men nå blir det jo mye dyrere enn de hadde regnet med.

Anonymkode: 49283...f4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå blir det jo mye dyrere enn de hadde regnet med.

Anonymkode: 49283...f4f

Vent litt, skal svare deg så snart jeg er ferdig med å grine over en milliardær jeg hørte om i et land som nylig økte formuesskatten. Han måtte gå fra 4 til kun 3 yachter!! Kan du tenke deg noe så grusomt?

Anonymkode: 8a114...0e7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vent litt, skal svare deg så snart jeg er ferdig med å grine over en milliardær jeg hørte om i et land som nylig økte formuesskatten. Han måtte gå fra 4 til kun 3 yachter!! Kan du tenke deg noe så grusomt?

🎻🎻

Anonymkode: a584f...0b9

Skrevet

I disse tider, er jeg så glad for at hytta mi er registrert som helårsbolig.. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Må være like forferdelig som for den 23 årige sønnen til en riking i USA som fikk redusert lommepengene sine fra 1 mill $ i året til «bare» 500000 $ fordi han kjøpte helt vilt. Han klagde fælt på SoMe. 
718F11A7-F9F1-4857-9EFF-D2CADBA881FC.gif.8bb9d7567f499e81c961fb47955c7bf1.gif

Skrevet

Altså. Folk fryser i eget hjem og så vil noen ha strømstøtte til hytta? 

Anonymkode: 89576...254

Skrevet

Har jo nesten ingen ting å si den støtta uansett, så samme F om hytte eiere eller ikke får støtte. Vi burde heller kreve at de gir mere støtte en det BS som de leverer.

Anonymkode: 7fd75...411

Skrevet

Jeg har vært så uheldig og arvet en liten hytte i skogen i et ikke-typisk område på Østlandet (altså ikke ski/strand). Jeg bor i Nord-Norge og reiste på hytta i oktober for å være her i 3 uker. Og så ble beinet mitt skadet og jeg har enda ikke blitt frisk nok til å kjøre hjem til Nord-Norge.

Så har sitter jeg på en dårlig isolert hytte på Østlandet med en kjemperegning, og et tomt hus i Nord-Norge og har bare hatt uflaks med alt. Men jeg forstår at staten ikke bør gi støtte til strøm på fritidsbolig. At jeg har uflaks kan jo ingen noe for.

Anonymkode: 823ad...f93

Skrevet

Meg over - mente "uheldig" i anførselstegn ift å ha arvet den, for det var så mye i tråden som beklaget seg over rike hyttefolk.

Anonymkode: 823ad...f93

Skrevet

Nei! Har de råd til å ha hytte, har de pinadø råd til å betale strømmen også!

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har jo nesten ingen ting å si den støtta uansett, så samme F om hytte eiere eller ikke får støtte. Vi burde heller kreve at de gir mere støtte en det BS som de leverer.

Anonymkode: 7fd75...411

Jeg synes støtten er veldig god, regningen for januar kan jeg betale uten bekymringer. 

Skrevet

Har man råd til hytte så har man råd til regningen. 

Skrevet

Nei. Hytte er en luksus de ikke bør få støtte til. 

Anonymkode: 71211...42f

Skrevet

Litt usikker på hva jeg mener her. Å ha hytte kan i mange tilfeller kalles for luksus, men ikke alltid. Er jo også dem som har en gammel hytte som har vært i familie i flere generasjoner som en har arvet. Den høye strømregning kan være mer en har regnet med og har råd til. Det må jo ikke bli slik at folk opplever hytten er så dyr i drift at de ikke kan bruke den og må selges. Men så er det gjerne slik at er en på hytten istedenfor hjemme, så sparer en strøm hjemme og bruker strømmen på hytten istedenfor. Da tenker jeg at hytteeiere bør få støtte dem også. Men er det feks slik at ungdommen er hjemme og de voksne på hytten, så bruker en dobbelt opp i den perioden. Da tenker jeg nei. Det er litt både og synes jeg. Kanskje mest nei.
Uansett så er jo ikke støtten så mye å skryte av, så det er jo lite å spare der. 

Anonymkode: b6954...48c

Skrevet

Nei, for om man ikke har råd til to strømregninger får man selge hytten!

Anonymkode: 62555...03a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...