AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Begynte å tenke på dette, da jeg hører så mye forskjellig om dette. Folk tror det blir en 3 verdenskrig osv... Men hva skulle jeg egentlig gjort hvis det ble krig? Jeg har ikke lappen enda, til å kjøre til familien som bor 30 min unna meg. Vennene mine bor ikke her (har ikke bodd her så lenge). Lurer veldig på hva jeg skulle gjort. Jeg bor på en litt øde plass, og er mest bare eldre som bor rundt her. Jeg kan gå 10 minutter så er det ikke øde mer. Hva hadde dere gjort da i min situasjon om det ble krig? Blir ganske skremt av alt dette snakket om en 3 verdenskrig osv... Anonymkode: 4f57a...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Med mindre du bor i Ukraina hvor det er fare for krig så har du ikke noe å bekymre deg for.. har du også en plan i tilfelle det blir verdens ende eller et massivt data angrep ? Anonymkode: 37558...92f 23
norw Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Ikke særlig sannsynlig at Norge blir involvert i en krig i en grad som får konsekvenser for deg og meg. 9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 De har snakket om krig siden andre verdenskrig tok slutt. Så nei, du tenker ikke rasjonelt TS. Anonymkode: 53336...549 12
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Du må øve deg på å filtrere nyheter og ting du leser. Må ikke tro på alt du hører. Blir bare redd av det. Dumt å bruke livet på å være redd for noe som aldri ble noe av. Tabloidpressen elsker sånne som deg som leser overskrifter. Anonymkode: cdeeb...ec1 11
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så nei, du tenker ikke rasjonelt TS. Nåvel.... såå langt ute på viddene er TS ikke: Russia-Ukraine crisis: Why Brussels fears Europe is 'closest to war' in decades - BBC News "Europe is now closer to war than it has been since the break up of former Yugoslavia." Jeg holder nok på mine Lockheed aksjer inntil videre tenker jeg. %%%% Jeg sitter dessverre i hjemmekontor og leser det jeg kan om situasjonen (for å være oppdatert omkring stemningen i markedet - så det er ikke slik at jeg sluntrer unna 😇. Men det virker som om alle sitter litt på gjerdet og venter for tiden, noe som gjør at jeg har god tid til å følge med) . Pluss at jeg lar alle mulige nyhetssendinger løpe over TV/radio dagen lang. Det er som om jeg helst vil reise til grensa til Ukraina for å få med meg hva som skjer akkurat i dette øyeblikk Anonymkode: f0448...254 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 https://www.bbc.com/news/world-europe-56720589 Ser ut som om Russland vil at NATO skal gå tilbake tilbake til slik det var frem til 1997. Anonymkode: 4218f...8f3
Morten1 Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Begynte å tenke på dette, da jeg hører så mye forskjellig om dette. Folk tror det blir en 3 verdenskrig osv... Men hva skulle jeg egentlig gjort hvis det ble krig? Jeg har ikke lappen enda, til å kjøre til familien som bor 30 min unna meg. Vennene mine bor ikke her (har ikke bodd her så lenge). Lurer veldig på hva jeg skulle gjort. Jeg bor på en litt øde plass, og er mest bare eldre som bor rundt her. Jeg kan gå 10 minutter så er det ikke øde mer. Hva hadde dere gjort da i min situasjon om det ble krig? Blir ganske skremt av alt dette snakket om en 3 verdenskrig osv... Anonymkode: 4f57a...1eb Du klarer å dekke en avstand på 30 min i bil ved å bruke bena en dag. Så du vil nok klare deg ganske greit. Kan til og med være at det er bedre å være der du er enn andre steder NB. Jeg har liten tro på at det blir 3. verdenskrig, ingen er tjent med det. 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 Eneste stedet det er fare for krig er Ukraina. Blir rett og slett for dumt med nordmenn som går rundt og er redd for krig. Anonymkode: 127f5...a9a 10
Anne Liese Braun Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser ut som om Russland vil at NATO skal gå tilbake tilbake til slik det var frem til 1997. ja absolutt. Han vil på død og liv (bokstavelig talt tror nå jeg) ikke ha NATO som nabo. Han er nok heller ikke interessert i å miste ansikt. Derfor kan jeg nesten ikke forestille meg at han viker tilbake nå på noen måte - til det er situasjonen allerede altfor tilspisset. Vike tilbake vil selvsagt ikke NATO heller gjøre. Midt imellom sitter Europa som på den ene siden er USA allierte, men på den annen siden faktisk er avhengig av russisk gasseksport! Veldig spent på hvordan denne situasjonen kommer til å utvikle seg. Endret 20. januar 2022 av Anne Liese Braun
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 Hvorfor skal du kjøre til familien da? Er sikkert like mye krig der. Og om alle skal ut og kjøre bil samtidig, blir det jo helt kaos. Ville heller sittet ute på landet om det ble krig. Du kan jo se deg opp på noen katastrofefilmer og serier, The Walking Dead og Z-nation feks 😇 Anonymkode: 552cd...0a0 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Med mindre du bor i Ukraina hvor det er fare for krig så har du ikke noe å bekymre deg for.. har du også en plan i tilfelle det blir verdens ende eller et massivt data angrep ? Anonymkode: 37558...92f Ja, hva om plutselig strømmen og telenett gikk i alle hjem i norge pga data angrep? hva gjør du da?. Anonymkode: 1e312...65b
Fabienne Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, hva om plutselig strømmen og telenett gikk i alle hjem i norge pga data angrep? hva gjør du da?. Anonymkode: 1e312...65b Det er jo den store trusselen slik jeg ser det. Jeg hadde blitt helt hjelpeløs. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 Takk for alle svar Håper virkelig ikke det blir krig. Men vi grenser jo til Russland.. Jeg bor på helt den andre siden av der grensen vår til Russland er, så jeg er langt vekk fra grensen. Jeg tror også dette er helt tullete å tenke på, men likevel så gjør jeg det, men man vet aldri. Ts Anonymkode: 4f57a...1eb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal du kjøre til familien da? Er sikkert like mye krig der. Og om alle skal ut og kjøre bil samtidig, blir det jo helt kaos. Ville heller sittet ute på landet om det ble krig. Du kan jo se deg opp på noen katastrofefilmer og serier, The Walking Dead og Z-nation feks 😇 Anonymkode: 552cd...0a0 Jeg tenkte bare at hvis det faktisk ble krig så ville jeg ikke vært alene. Jeg ville vært med familien min eller noen jeg kjenner. Jeg hadde ikke klart å sett på film hvis det var krig 😮 Ts Anonymkode: 4f57a...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #17 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tatt taxi. Anonymkode: 19e8b...5d8 Det tenkte jeg ikke på. Det var smart Ts Anonymkode: 4f57a...1eb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #18 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med mindre du bor i Ukraina hvor det er fare for krig så har du ikke noe å bekymre deg for.. har du også en plan i tilfelle det blir verdens ende eller et massivt data angrep ? Anonymkode: 37558...92f Nei, har ingen plan. Kom gjerne med forslag og tips. Setter pris på det Ts Anonymkode: 4f57a...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #19 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hva om plutselig strømmen og telenett gikk i alle hjem i norge pga data angrep? hva gjør du da?. Anonymkode: 1e312...65b Hvis det skulle skjedd, går det ikke ann å bruke telefonen for å ringe noen da? Ts Anonymkode: 4f57a...1eb
Silva Pluvialis Skrevet 20. januar 2022 #20 Skrevet 20. januar 2022 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå