Gå til innhold

Tror alle som går inn i forhold eller gifter seg at det skal vare livet ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det realistisk eller litt naivt? 

Jeg tror ikke at ting varer livet ut. Kanskje andre eller tredje forhold, men blir færre og færre forhold nr en som varer livet ut. 

Mamma og pappa var gift fra de var 22-24 til pappa døde i fjor, altså 52 år. Tviler på det skjer ofte nå tildags. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg lever i nuet, noe jeg alltid har gjort. Mye som kan skje i livet så jeg tar ingen ting for gitt. 

Anonymkode: c60c6...7d3

• Liker 2
Skrevet

Sånn som personen over, jeg lever i nuet og tar ingenting for gitt. Jeg møtte mannen min da jeg var 24 og han er mitt første ordentlige forhold, er nå 36 år gammel og fremdeles sammen. Jo lengre tid sammen jo mer føler jeg at han er den jeg skal bli sammen med resten av livet. 

Anonymkode: 92f3b...063

• Liker 2
Skrevet

Man håper vel det.

Anonymkode: 55bd3...01b

• Liker 3
Skrevet

Men gifter seg vel sjelden med den tanke at det skal være for en stund bare 

Anonymkode: 0baab...f5b

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men gifter seg vel sjelden med den tanke at det skal være for en stund bare 

Anonymkode: 0baab...f5b

Nei det er derfor jeg spør. Mange blir jo skilt da. 

Skrevet

Det at ting skal vare, er jo noe man må bestemme seg for, og jobbe mot, helt fra start.

Kan aldri se at mennesker som bare hopper i det, skulle ha noen reell sjanse til å klare det.

I min verden er dette altså ikke noe som har med tro og tilfeldigheter å gjøre, men noe som har med vilje og arbeid.

Anonymkode: 263ab...fb2

• Liker 6
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (27 minutter siden):

Nei det er derfor jeg spør. Mange blir jo skilt da. 

Jo, men mange har jo ingen plan.

Anonymkode: 263ab...fb2

Skrevet

Reflekterte ikke over skilsmisse da jeg giftet meg. Har vert sammen med mannen i 33 år og gift i 23 av dem, vi er ikke 50 år endå. Kunne ikke tenke meg annen mann. 

Vi ønsker virkelig å bli gamle sammen, bruker mye tid på hverandre nå og ser frem til å gjøre det når vi er gamle. 

Anonymkode: b3793...5ab

• Liker 1
Skrevet

Man må jo gå inn med mål om at det skal vare livet ut. Jeg er i et forhold som jeg har tenkt å være i livet ut og jeg har troa på at det går. 

Anonymkode: 2cbe0...b3c

Skrevet

Foreldrene mine ble sammen da de var 14, de er fremdele gift og lykkelige. I 60-åra. Så jeg ser jo at det går an.

Selv har jeg vært sammen med mannen min i 15 år og håper det varer minst 50 til - men jeg er ikke dum. Så jeg sørger for at jeg ville klart meg uten ham, og prøver å ikke ta ham for gitt.

Anonymkode: 4f7d1...a76

• Liker 5
Skrevet

Jeg er veldig seriøs når jeg går inn i et forhold og har kun to lengre forhold, er i det andre nå. 

Jeg faller så sjelden for noen, så det er alvor når det først skjer, jeg er lite overfladisk, som jeg opplever en del andre, som har vært i mange, korte forhold. Følelsene mine for mannen er at han er den eneste for meg, ingen andre er interessante og jeg er uendelig glad i han.

Jeg må derfor si at jeg tenker og jobber for at det skal være meg og mannen for alltid. Vi planlegger jo og tar hele tiden valg for en felles framtid og jeg tenker f eks aldri at i mitt neste forhold skal jeg gjøre sånn eller slik. Samtidig er jeg ikke helt naiv, jeg VET jo at framtiden også kan være meg alene. Jeg er 100% i forholdet, men er ikke så naiv at jeg ikke forstår at ting kan skje.

Anonymkode: d1b7a...84a

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper ikke noen går inn i et seriøst forhold med tanke på at det blir slutt om noen år. Likevel regnet jeg med de fleste er realistiske nok til å skjønne at det som ser ut til å være drømmedama/mannen de første årene, kan vise seg å ikke være det.

Selv har jeg vært gift én gang, og vi var sammen 19 år. Det ble da altså slutt. Jeg har likevel ikke gitt opp håpet om at nåværende forhold skal vare livet ut, selv om jeg vet at det teoretisk sett ikke er sannsynlig.. Men jeg kan jo ikke gå rundt å "planlegge" brudd, da vil man jo aldri klare forplikte seg fullt og helt til en annen person, da holder man følelsene unna i påvente av et brudd.

Anonymkode: 04e55...af7

Skrevet

Målet er jo at det skal vare livet ut.

Skrevet

For min del gikk jeg inn i forholdet med den innstillingen at dette var for livet.

Se på en idrettsutøver som tenker at "jeg skal prøve å gjøre mitt beste, men går det ikke, så går det ikke".  Det er en halvhjertet innstilling, og vil mest sannsynlig ikke føre til seier.

100 % forpliktelse er det eneste som fungerer, både når det gjelder toppidrett og seriøse forhold.

Går det ikke til tross for dette, da har man i alle fall gjort det man kan for å lykkes.

Anonymkode: 2866a...777

Skrevet

Vi hoppet i det og giftet oss etter noen måneder. Husker ikke hvorfor vi var så ivrige Hehe. Men begge tar ekteskapet veldig seriøst og vi har vært gift i tolv år, har fått tre barn og vet at vi alltid kommer til å være gift. Det er ikke perfekt, men vi vet hva vi vil! Være en familie for alltid og det jobber vi for, og har det veldig bra. Som sagt ikke perfekt i det hele tatt, men å splitte familien hadde ikke hjulpet noen noe som helst. Jeg forstår ikke hvorfor det er så vanskelig for så mange egentlig, men begge må selvfølgelig være helhjertet og sette ekteskapet/forholdet høyt. 

Anonymkode: 559d8...196

• Liker 2
Gjest AnomynBruker
Skrevet

Både min mann og jeg kommer fra dårlige hjem der våre foreldre ga seg faen i oss. Så ja, vi er svært dedikerte på å holde sammen livet ut. Vi gir hverandre all den respekt, omsorg og kjærlighet vi har, som vi aldri har fått før. 

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (7 timer siden):

Det er ikke litt naivt, det er ekstremt naivt.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som unødvendig drama så jeg kommer ikke til å gifte meg 

Anonymkode: e9c10...710

• Liker 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (7 timer siden):

Jeg tror ikke at ting varer livet ut. Kanskje andre eller tredje forhold, men blir færre og færre forhold nr en som varer livet ut. 

Mamma og pappa var gift fra de var 22-24 til pappa døde i fjor, altså 52 år. Tviler på det skjer ofte nå tildags. 

Ekteskap er som aksjer, man håper på avkastning! 

Anonymkode: 62219...c3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...