Gå til innhold

Øyeoperasjon med laser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å operere øynene med laser, men er usikker på om jeg tør. De jeg kjenner som har gjort det har ulike erfaringer, noen positive og noen negative. Hvor bør jeg evt henvende meg for å gå et sted hvor de er dyktige? Hva bør jeg spørre om? 

Anonymkode: 6b960...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Memira?

Anonymkode: 92d29...066

Skrevet

Jeg er strålende fornøyd. Har litt "stjernesyn" men det er virkelig verdt det.

Brukte Memira. Mener konsultasjon var gratis, eller i alle fall veldig rimelig. Og de kunne vurdere at jeg var en veldig god kandidat gitt problemet, og alder. 

Du trenger ikke spørre om så mye, de drar deg gjennom alt det praktiske. Og gir grundig informasjon om risiko. 

Anonymkode: ddc1e...083

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er strålende fornøyd. Har litt "stjernesyn" men det er virkelig verdt det.

hva er stjernesyn? 

Anonymkode: b16f9...f3b

Skrevet (endret)

Medi3 (tror jeg) i Trodheim har en nær venninne brukt, hun er strålende fornøyd og som over ble hun loset trygt gjennom og de hadde en betalingsordning - hun tok begge øynene. 

Endret av Carrot
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hva er stjernesyn? 

Anonymkode: b16f9...f3b

Når det er helt mørkt ute så ser man skarpe lyskilder med små "stråler" rundt. For eksempel gatelys, og frontlys på biler. Husker jeg ble vist bilde av hva dette var, og at det var vanlig da man ikke treffer helt på hornhinnen.

Men når jeg googler nå finner jeg ingenting om det. Så mulig metodene har blitt bedre på 10 år. 

Skrevet

Her kan jeg jo svare siden jeg har fått utført en slik operasjon.

Dette skjedde i 2004. Jeg var 24 år og hadde -6 i nærsynthet. Var litt nervøs, men alt gikk helt strålende. Har sett perfekt siden. Valgte den dyreste metoden med minst bivirkninger.

Tror sluttbeløpet kom på rundt 33 000. Sikkert en god del dyrere nå kan jeg tenke meg. Hadde spart opp endel selv pluss midler fra snille besteforeldre.

De som opererte meg het ABC Synskirurgi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...