Gå til innhold

Har dere noen gang «dype» samtaler med deres partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva snakker dere om da? 

Vi har aldri det, snakker mest om vær og vind, jobb osv. 

Aldri om spesielle emner som f.eks drømmer, behov, tidligere liv (vi møttes i voksen alder) osv. 
Jeg prøver, men han er ikke interessert. 
Har vi f.eks tatt noen glass rødvin så setter han på You Tube på tv’n også er det gamle rocke videoer resten av kvelden. Greit det, men blir litt lei. 

Anonymkode: 48b0f...4db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alltid. De damer som da ikke orker mere omfattende tema enn dagens vær og hva naboen foretar seg er ikke mye verdt som partner her i gården.

• Liker 15
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Ja alltid. De damer som da ikke orker mere omfattende tema enn dagens vær og hva naboen foretar seg er ikke mye verdt som partner her i gården.

Hva snakker dere om? 
Gøy å se at en mann svarer på den måten 👍🏼

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjør vi stadig.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det vil jeg si. Eller, ingen av oss er filosofiske, eller drømmere, om det er slikt som er "dypt". Men ved utfordringer, eller dødsfall i familien, snakker vi mye og godt. Det samme om ene har utfordringer på jobb eller i relasjoner, da kan vi virkelig gå i dybden på følelsene og grep. Vi er også glad i snakke om steder vi kunne tenkt oss å besøke, om drømmer vi har for oppussing, eller leiligheten vi ønsker ett eller annet varmt sted når vi nærmer oss pensjonsalder. 

En kombinasjon er bra, tenker jeg. Enkelte hverdager er det kanskje "hei, hadet" og noen praktiske ting, og middag foran hver vår skjerm. Men så har vi en kveld der vi snakker, lager mat, tar litt vin, også videre, i timesvis. 

Anonymkode: 38f29...b65

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva snakker dere om? 
Gøy å se at en mann svarer på den måten 👍🏼

Alt. Fremtiden, planer, drømmer, min tanke og følelse for oss, hennes drøm og visjon på dette, hva hun synes er bra og hva hun synes ikke er så bra med meg og motsatt osv...

• Liker 4
Skrevet

Ja, såklart. Sist vi møttes, snakka vi om barndommen vår og om politikk. Gangen før der snakka vi om hva vi vil i det nye året, og våre tanker om hvordan vi vil oppdra et barn. Vi snakker om mat, penger, sex, venner, jobb mm.

Jeg føler meg nær ham nettopp fordi han deler stort og smått.

• Liker 1
Skrevet

Ja. Det er viktig å kunne snakke om alt! Hadde ikke orket et forhold som var såpass overfladisk at det gikk mest i vær og vind.

• Liker 2
Skrevet

Ja, er også vesentlig i et forhold i mine øyne. God kommunikasjon er viktig, og det å ha meningsfulle samtaler går inn under dette.

• Liker 1
Skrevet

Aldri gjort..... ville gjerne men, mannen min sier ikke noe. Aldri. Tenkte det kanskje skulle gå seg til, men slikt gjør ikke det. 

Anonymkode: 060bc...2f4

Skrevet

Ja, det skaper en emosjonell tilknytning. 

Anonymkode: b2aef...526

• Liker 9
Skrevet

Ja absolutt.  Vi snakker selvsagt mye om drømmer og planer for fremtiden.  Men vi kan snakke om ting rundt oppdragelsen av barnet vår, og hvorfor/hvorfor ikke vi skal håndtere ting sånn og slik.  Hvorfor sexlivet har endret seg.  Hvordan vi har endret oss som mennesker.  Tenkte tilbake til starten av forholdet vårt, og hvorfor vi skilte oss fra våre ekser.  Hvordan vi var annerledes med de.  Hvordan mennesker rundt oss oppfører seg på måten de gjør etc.  

Syns det er så koselig de gangene jeg føler vi liksom tar oss tid til å snakke sammen om andre ting en rent praktiske ting, jobb og barnehage.  Føler enda jeg lærer han å kjenne selv om vi nå nærmere oss 10 år sammen.  

Anonymkode: e0172...3b8

• Liker 4
Skrevet

Ja det gjør vi ofte, alt fra politikk til filosofi. Utfordringen min er at hun ikke er noe glad i å lese, hadde hun vært det kunne vi diskutert sjangre, bøker og forfattere. Har kjøpt noen bøker til henne opp gjennom årene. En de støver bare ned. 

Anonymkode: 9c5dc...bb1

• Liker 2
Skrevet

Det var bedre før smarttelefonen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det gjør vi ofte, alt fra politikk til filosofi. Utfordringen min er at hun ikke er noe glad i å lese, hadde hun vært det kunne vi diskutert sjangre, bøker og forfattere. Har kjøpt noen bøker til henne opp gjennom årene. En de støver bare ned. 

Avsporing... men det er bare frekt. Ville blitt som at jeg begynte å kjøpe inn strikketøy til min mann i gave. 

Anonymkode: 38f29...b65

• Liker 6
Skrevet

Ja, livet, politikk, drømmer og planer, filosofi og etikk, hvor vi vil reise, hva vi har opplevd, hva vi ønsker oss, i det hele tatt. Men ikke hver dag. Vi har også hverdag med familien AS og korte hvem gjør hva for å få ting til å gå rundt. 

Anonymkode: 57397...adc

Skrevet

Ja, men det er ikke alltid det kommer så naturlig. Av og til spiller vi spillet We're Not Really Strangers og jeg synes det er en fin måte å kjenne andre sider av partneren på.

https://www.werenotreallystrangers.com/

Anonymkode: 9120d...ef4

Skrevet

Snakker om alt og gjorde vell egentlig det fra dag en og det var slik vi falt for hverandre ❤️ Vi hadde like interesser og mye av de samme verdiene. Prater flyter hele tiden. Finner alltid noe å snakke om og når vi ikke snakker er det også greit. Stillheten er aldri klein stillhet. Vi er også veldig forskjellige i personlighet så det er alltids gøy å se hvordan han håndterer ting helt annerledes enn meg. 

I det siste har vi faktisk diskutert litt kvinneguiden innlegg og selvfølgelig mye annet 😂 Han ble så nysgjerrig på hva jeg drev å leste inn her så han begynte å lese litt selv i mellom slaga.

Gøy å se hvor mye man ikke har tenkt på å prate om før man ser diskusjoner på det her. Får virkelig samtalen i gang enkelte innlegg i vært fall 😂 Får høre hans meninger og han mine om alle slags tema. Blir ofte lange diskusjoner som naturlig flyter ut i andre samtaler. Vi trenger selvfølgelig ikke kvinneguiden men folk skriver litt av hvert her så vi leser og diskutere en gang i blant hvis vi ikke har annet å gjør 😊 Uansett alltid gøy å lære mer om samboer. 

Anonymkode: c62e0...24d

• Liker 5
Gjest AnomynBruker
Skrevet

Min mann og jeg er bestevenner så vi prater om absolutt alt. Det være seg

Politikk og samfunn. Elektronikk og gaming. Sex og samliv. Familie og venner. Musikk og film. Mat og vin. Ferie og fritid. Osv. Alt mellom himmel og jord. Ingen tema er tabu. 

Vi er begge skravlere, så vi prater MYE. 

Gjest AnomynBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mulig å prate om slikt uten at hun leser. Min mann leser ikke bøker, men vi kan bruke både podcast, YouTube, tegneserier (av boka) og film (av boka) for å dele tema med han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...