AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Eller venter dere å ser det an? Har barn over 5 å som da altså kan få vaksinen, men under 12 år så ikke noe mange gjør vil jeg tro. Har ferie i juli i år, og i fjor hadde vi norgesferie men var ikke heldige med været, orker ikke en ferie til med regn.... Anonymkode: ccedd...efc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Nei, men for oss er det heller ikke aktuelt å reise veldig langt uansett. I verste fall blir det Norgesferie, i beste fall reiser vi til et av de andre Skandinaviske landene for å besøke nær familie. Anonymkode: 294a9...73d
GammelKaktus Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Bestiller ingen ferie nå, som hen over så blir vi i Norge og tar muligens en tur innenfor Skandinavia. Her dropper vi vaksine inntil vi vet mer om barn og bivirkninger, jeg har selvsagt tatt vaksinen men mitt barn er så stor nå at han kan vente til han er 12 og da vet vi mer og.
Tbilisi Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Ja, barn blir svært sjeldent syke og mange av de får ikke symptomer (sitat Gunnveig Grødeland). Hva er problemet med at et uvaksinert barn blir med på ferie egentlig og hvorfor er det et tema?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden): Bestiller ingen ferie nå, som hen over så blir vi i Norge og tar muligens en tur innenfor Skandinavia. Her dropper vi vaksine inntil vi vet mer om barn og bivirkninger, jeg har selvsagt tatt vaksinen men mitt barn er så stor nå at han kan vente til han er 12 og da vet vi mer og. Tbilisi skrev (2 timer siden): Ja, barn blir svært sjeldent syke og mange av de får ikke symptomer (sitat Gunnveig Grødeland). Hva er problemet med at et uvaksinert barn blir med på ferie egentlig og hvorfor er det et tema? Er været mer stabilt i Danmark enn her i Norge? Var mye i Danmark som liten, husker at vi alltid hadde sol, men mulig minnet lurer meg litt.... Vil heller ikke vaksinere før 12 år, eller det går såpass lang tid at det føles trygt i forhold til langtids bivirkninger. Vi voksne har 3 doser. I mange land vaksinerer de fra 5 år, og må da vise vaksinepass. Tenker at mine da ikke kan gå i parker, restaurantrt, kjøpesenter, til og med stranden om noen land drar det så langt. Begynner å bli rimelig ekstremt noen steder... Vil heller ikke teste de inn og ut av landet. Forhåpentligvis blir det en slags fri reise i Schengen før sommeren ! ? Anonymkode: ccedd...efc
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er været mer stabilt i Danmark enn her i Norge? Var mye i Danmark som liten, husker at vi alltid hadde sol, men mulig minnet lurer meg litt.... Vil heller ikke vaksinere før 12 år, eller det går såpass lang tid at det føles trygt i forhold til langtids bivirkninger. Vi voksne har 3 doser. I mange land vaksinerer de fra 5 år, og må da vise vaksinepass. Tenker at mine da ikke kan gå i parker, restaurantrt, kjøpesenter, til og med stranden om noen land drar det så langt. Begynner å bli rimelig ekstremt noen steder... Vil heller ikke teste de inn og ut av landet. Forhåpentligvis blir det en slags fri reise i Schengen før sommeren ! ? Anonymkode: ccedd...efc Været er dessverre ikke mer stabilt i Danmark. Blåser mye også Anonymkode: 7d5d9...604 1
GammelKaktus Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er været mer stabilt i Danmark enn her i Norge? Var mye i Danmark som liten, husker at vi alltid hadde sol, men mulig minnet lurer meg litt.... Haha, nei overhodet ikke 😄 Er som å være på vestlandet, alle typer vær på en dag opplegg, men når det først er fint vær så er Danmark strålende. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 Nei, vi avventer litt. Har to barn som skal vaksineres/er vaksinert, men vi kommer ikke til å vaksinere femåringen. Hen har sprøyteskrekk, og har sannsynligvis ingen helsegevinst av å ta vaksinen, så da gjør vi det ikke. Er ikke mest redd for at barnet skal bli smittet, usikkerheten ligger mest i om det vil komme krav til vaksinepass for barn nå som barn kan vaksineres. Derfor venter vi. Anonymkode: d1a48...4e0
Gekko Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 (endret) Venter og ser. Jobber i reiseliv og blir smårar av å følge med på innreiserestriksjoner og testkrav for forskjellige land fra uke til uke. Barna mine er ikke fullvaksinert etter norsk standard (for unge) og gudene vet hva som blir krav for å krysse grenser til sommeren. Er det én ting jeg har lært så langt i pandemien, så er det at hvis jeg tror jeg vet hvordan noe skal bli, så tar jeg feil. Håper på en uke i Danmark i august pga et arrangement, men aner ikke om det er realistisk. Endret 21. januar 2022 av Gekko
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 14.44): Eller venter dere å ser det an? Har barn over 5 å som da altså kan få vaksinen, men under 12 år så ikke noe mange gjør vil jeg tro. Har ferie i juli i år, og i fjor hadde vi norgesferie men var ikke heldige med været, orker ikke en ferie til med regn.... Anonymkode: ccedd...efc Ja. Vi reiser til Roma nå neste mnd. Tenker Thailand tim jul, men har ikke bestillt den enda. Anonymkode: 73762...526
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #11 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 14.44): Eller venter dere å ser det an? Har barn over 5 å som da altså kan få vaksinen, men under 12 år så ikke noe mange gjør vil jeg tro. Har ferie i juli i år, og i fjor hadde vi norgesferie men var ikke heldige med været, orker ikke en ferie til med regn.... Anonymkode: ccedd...efc Nå er min tilbud, så han skal få, så håper jeg det blir bra til sommeren Anonymkode: 9e118...56f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Vi reiser til Roma nå neste mnd. Tenker Thailand tim jul, men har ikke bestillt den enda. Anonymkode: 73762...526 ikke rart smitten og corona aldri blir borte Anonymkode: 9e118...56f 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 Ja vi skal til Nederland i påsken og kommer til å reise dit i sommer og pluss en tur til sydlige strøk. Anonymkode: ecf17...cfd
Tbilisi Skrevet 23. januar 2022 #14 Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 19.42): ikke rart smitten og corona aldri blir borte Anonymkode: 9e118...56f Borte blir det aldri uansett. Vi må leve med viruset. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #15 Skrevet 23. januar 2022 Tre uvaksinerte barn, to har hatt covid (ingen ble syke). Vi har bestilt interrail-billetter, men med mulighet for avbestilling. Tenker å bestille overnattinger som er fullt refunderbare, så ser vi det an i juni/juli. Anonymkode: 9d0da...1b9
Tbilisi Skrevet 23. januar 2022 #16 Skrevet 23. januar 2022 Helt forj*** at vestlige demokratier ikke slipper inn 5-11 åringer som ikke er vaksinert mot en sykdom mange barn knapt har symptomer på. Og vaksinen hindrer ikke smitte. Redd for utviklingen vi ser. 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #17 Skrevet 23. januar 2022 Har hatt norgesferie to år på rad nå, og det koster mye mer enn det smaker. Vi blir hjemme i år. Anonymkode: d479b...ff3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #18 Skrevet 24. januar 2022 Tbilisi skrev (På 23.1.2022 den 13.10): Borte blir det aldri uansett. Vi må leve med viruset. bør likevel ta hensyn Anonymkode: 9e118...56f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Vi har 3 uvaksinerte barn 8-15 år. Alle tre har hatt korona, merket nesten ingenting til den, så ingen planer om å la dem bli vaksinert. Ja vi planlegger å komme oss ut av landet til sommeren. Men så har vi reist både sommer 2020 og 2021. Kommer ikke til å bestille noe enda, tar det litt på sparket, men det er flere land som ikke krever vaksinasjon av barn under 18 år. Men mye kan endre seg til sommeren så vi avventer og ser. Anonymkode: d0a07...3e1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #20 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har 3 uvaksinerte barn 8-15 år. Alle tre har hatt korona, merket nesten ingenting til den, så ingen planer om å la dem bli vaksinert. Ja vi planlegger å komme oss ut av landet til sommeren. Men så har vi reist både sommer 2020 og 2021. Kommer ikke til å bestille noe enda, tar det litt på sparket, men det er flere land som ikke krever vaksinasjon av barn under 18 år. Men mye kan endre seg til sommeren så vi avventer og ser. Anonymkode: d0a07...3e1 Ja hvorfor bry seg om at vi befinner oss i en pandemi? Anonymkode: ffead...04e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå