AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Noen som kan hjelpe meg å tolke lønnsslipp? Jeg føler meg altså så dum, men skjønner ingen ting... Kan selvsagt spørre HR, men synes det er lettere å spørre anonymt her før jeg evt tar det dit 🙈 Jeg forstår hva postene betyr, men jeg får ikke tallene til å stemme helt. Foran noen summer står det minus, men betyr det at alle summene uten minus er pluss, og at de legges til lønna? Det stemmer jo ikke, forsikringer er jo noe jeg betaler, men summene står uten minus? Fagforeningstrekk står med minustegn, det virker mer logisk. Og når jeg prøver å regne sammen, forstår jeg ikke hvordan de kommer fram til summen for nettolønn. Jeg får en annen sum når jeg tar med alt som står her? Jeg har i utgangspunktet ingen mistanke om at det er noe feil, jeg vil bare forstå min egen lønnsslipp... 😅 (beklager litt utydelig bilde, håper det er leselig) Anonymkode: 89223...92d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Postene med stjerne merking er ikke noe du får utbetalt, men du skatter for den summen. Forklart med enkle tall lønn 100, skattetrekk 10%, forsikringer 10. Da får du 100 - (100+10 *10%) = 89 utbetalt. Håper det ga litt mening 😊 Anonymkode: ad76f...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Som den over sier, du skal skatte av den «goden» forsikringen er. Så den blir lagt til grunnlaget for skatteberegningen, men blir ikke utbetalt. Altså, du skal bare betale skatt av dette beløpet. Anonymkode: af1e9...b43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå