Gå til innhold

Når begynte babyn deres å sove over natta?

Anbefalte innlegg

Gjest marthepia
Skrevet

Jenta mi er nå 2 mnd og 13 dager.

Jeg forventer slettes ikke at hun begynner å sove over natta ennå. Vet av mange som ikke sover over natta før de er 6 mnd å..men håper selvsagt at det skjer før da :) Tror jeg faktisk det gjør å!

Men faktisk i går natt la jeg henne kl 10 og hun våknet 0645. Sensasjon!!!! Glad! :)

Men tviler på at det vil skje i natt. Hun har nesten sovet over en annen natt også (natta etter hun ble døpt faktisk).

Men...når begynte barna deres å sove over natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min begynnte å sove fra ca 1930 til 0700 fra han var ca 3 måneder.

Skrevet

Gutten min sov hele natta da han var tre mnd. fra ca. 1930-0900 :)

Skrevet

Dette er jo så forskjellig fra barn til barn.

Et typisk eksempel på det er vår datter og fetteren som er 10 dager yngre. vår snuppe sov fra kl 22 til kl 0730 når hun var 3 dager gammel.(Vi sov selv, helt utslitte hvis ikke hadde vi nok vekket henne fordi vi ble redd) dette fortsatte hun med senere også, hun har fått mat på natten 1 eller 2 ganger.

Mens fetteren hennes var 16 mnd når han sov hele natten, han ville ha mat flere ganger hver natt til han sikket var 7-8 mnd og etter det så bare våknet han opp igjen. Så det er sinnsyk stor forskjell på barn. De har alltid vært like store og mammaen hans hadde masse morsmelk til han, så det er ganske rart at det ble slik.

Men altså, jeg tror barn er ofte rundt 4-6 mnd når de sover hele natten :)

Skrevet

Jeg venter forresten barn i disse dager - nekter å tro at den babyen sover like mye som storesøsteren ;)

Skrevet

Småen har hatt et godt sovehjrte fra han ble født. han ville ha mat en gang midt på natten, mensovnet igjen rett etterpå- Da han var tre måneder sov han hele natten. Fex fra 2200 til 1000 ;)

Skrevet
Jeg venter forresten barn i disse dager - nekter å tro at den babyen sover like mye som storesøsteren ;)

Venter også en liten en i disse tider, og jeg er styggelig redd for at jeg har vært bortskjemt med førstemann som var så snill...den lille pjokken jeg venter er sikkert stikk motsatt av broren! :ler:

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren vår spiste på natten til hun var rundt året, så da regner jeg det ikke som hun sov hele natten før den tid heller, som jeg ser andre har gjort her...så svaret er altså ca rundt året var hun når hun begynte å sove hele natten.

Skrevet

Da Emil var 3 mnd gammel sov han hele natta.:)

Skrevet

min yngste på 8 mnd våkner ca.1-2 ganger pr.natt for å få en tår melk. slik var min elste åsså, han er 3 år nå og sov en hel natt da han var ca.1 år.

Legger min yngste i 19.00 tiden, da sover han til kl.06.30 ca. Elste karen er i seng kl.20.00 og kan sove til 19.00.

Lykke til ;)

Skrevet (endret)

Begge jentene våre var ca. 7 måneder da de begynte å sove natta gjennom.

Endret av Nala
Skrevet

Vi har vært ekstremt heldige. Gutten vår sluttet med nattmåltid og sov hele natten da han var 7 1/2 uke :)

Gjest marthepia
Skrevet

Hun sov over i natt også :)

Fra 2200 til 0645. Er kjempeglad jeg! Håper det fortsetter sånn :)

Skrevet

Jenta vår sluttet å spise om natta da hun var 6-7 mnd., men hun sover fremdeles urolig, så vi er oppe og putter i smokk eller legger på dyna to-tre ganger per natt. Hun er nå 14 mnd.

Skrevet

Eldstemann var 3,5 mnd da hun sov en hel natt for første gang.

Yngstemann var 10 mnd.

Skrevet

Jeg har vært utrolig heldig, for alle mine har sovet over natten før de var en måned gammel. Men jeg tror det er vanlig at de fleste sover rundt, fra 6 måneders alderen.

Skrevet

14mnd var Vesla da ho begynte så vidt å sove rundt. Helt rundt stort sett hver natt da ho var 15-16mnd. Fortsatt har ho perioder med fryktelig dårlig søvn. (Ho er nå 3)

Skrevet

Jeg håper jeg snart kan si at dattera mi sover natta gjennom.

Hun er ti og en halv måned. Hun får ikke mat på natta lengre men våkner likevel, og da kan hun holde det gående i en time eller mer. :tristbla:

Broren sov derimot natta gjennom fra han var fire mnd gammel.

Skrevet

Vesla sov natta gjennom da hun var året. Nå er hun snart to og er våken hver natt pga. drømmer... Slitsomt *gjesp*

Gjest uregistrert3
Skrevet

Min sønn er 2 1/2 mnd.. og han våkner hver natt kl 0230 og 0645 slår ikke feil. Da skal han ha mat, men han legger seg til å sove etter mating. Håper på en natts søvn snart. Jeg blir ganske sliten av å ikke få sove ut en eneste natt..og det går ikke an å spørre mannen min om å stå opp om natten for han har ikke sånn pupp som meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...