Gå til innhold

Anmelde skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden 2 klasse har jeg blitt mobbet på skolen og dette visste lærerene. Hjemme har jeg heller ikke hatt det bra. 

Oppvokst med vold, mishandling og omsorgssvikt. Dette visste nok lærerene også. Jeg var tynn og utslitt dusjet sjeldent gikk med store skittene klær som jeg arvet etter broren min hadde dårlig hygiene rett og slett og ingen som brydde seg.

Foreldrene mine dukket Alldri opp til forestillinger, foreldre møter osv. Kun når læreren sendte brev om samtale time om meg og der hadde alle på seg masker og sa jeg var flink. Noe jeg ikke var, jeg er ikke skole flink og slittet sikkelig. 

Hadde med matpakke muggen brød og gammelt ost. Når jeg åpnet matpakken luktet det ifra den også og barna ropte æsj! 

Lærerene spurte alldri hvordan jeg hadde det, de sendte meg til helsesøsteren for å snakke om personlig hygiene.  

Jeg var stille og redd fortalte ikke hva som skjer hjemme. For hvis jeg hadde sagt noe hadde jeg blitt drept tenkte jeg.

Her var det svikt ifra alle lærene og helsesøsteren på skolen. Jeg har kommet med videre nå søkte hjelp men seint gått på behandlinger og her er jeg 15 år senere. De samle gammle lærere jobber på skolen fortsatte og jeg blir kvalm av å tenke på hvor umenneskelig de var mot meg. Kan man annmeldt dette slik at de mister jobben?

Anonymkode: dcc0d...163

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan anmelde noe slikt, at lærerene mister jobben er lite trolig. Mest trolig klarer du ikke bevise noenting av det du sier, så da er du avhengig av at de innrømmer hendelsene noe som er svært usannsynlig da de vil bli drillet av skole/kommuneledelse og advokater. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke skolen du må anmelde, men kommunen du bor/bodde i. 

Anonymkode: 9261d...88f

• Liker 1
Skrevet

Dette  var veldig trist. Håper du har folk rundt deg i livet nå som bryr seg. Du bør anmelde kommunen , her er det mange ledd som har sviktet stort. Kanskje  du og broren din kan gjøre det sammen?  og/eller evnt andre søsken. Han har nok også lidd under dette. Lykke til. Du har krav og rett på oppreisning for tapt barndom

Skrevet
Lana01 skrev (53 minutter siden):

Dette  var veldig trist. Håper du har folk rundt deg i livet nå som bryr seg. Du bør anmelde kommunen , her er det mange ledd som har sviktet stort. Kanskje  du og broren din kan gjøre det sammen?  og/eller evnt andre søsken. Han har nok også lidd under dette. Lykke til. Du har krav og rett på oppreisning for tapt barndom

Har kontaktet advokat.

Anonymkode: dcc0d...163

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...