Gå til innhold

Fordeler og ulemper med å kjøpe vanlig leilighet å bruke den som hytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isteden for å kjøpe en hytte/fritidsbolig. Er det noen som kommer på noe, jeg har ikke erfaring med dette, bare noe som slo meg som en mulighet?

Anonymkode: 9c0e0...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner flere som har leilighet i andre byer som "hytte". De leier ut i korte/lengre perioder til kjente og kjente-av-kjente, og bruker den selv innimellom. Virker som en grei løsning, og de får prisstigningen i byen samtidig.

Anonymkode: ff616...6f0

Skrevet

Noen steder er det boplikt. Du eller noen andre må ha bostedsadresse der. 

Anonymkode: 8033e...6ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Isteden for å kjøpe en hytte/fritidsbolig. Er det noen som kommer på noe, jeg har ikke erfaring med dette, bare noe som slo meg som en mulighet?

Anonymkode: 9c0e0...4c3

Jeg vurderte det selv på et tidspunkt :))) Tenkte meg en leilighet nær vannet på Sørlandet, men det ble bare med tanken. Mindre vedlikehold og virkelig fristende, men først må man gjøre seg kjent med regler, reguleringer og krav som gjelder der. 

Anonymkode: 8f050...0fb

Skrevet

En leilighet som sekundærbolig krever mindre vedlikehold enn ei hytte. Slipper snømåking av oppkjørsel og tak, har ofte oppvarmet garasje, felleskostnadene dekker vedlikehold av fellesområder, forsikringer, wifi mm. Hytte ligger ofte mer naturskjønt til, selv om med dagens hyttebyer er det en sannhet med modifikasjoner. Vi har begge deler og det er fordeler og ulemper med begge.

Anonymkode: 475df...cf3

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen steder er det boplikt. Du eller noen andre må ha bostedsadresse der. 

Anonymkode: 8033e...6ab

edit.. 47 kommuner av over 400 - never mind, så linken over 😄

Endret av Carrot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...