Gå til innhold

Hvor lenge kan man bruke Ola-bukser (også kalt jeans) før de må vaskes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man bruke de i tre-fire uker hvis man lufter de om natten?

Anonymkode: ee8a3...024

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge en artikkel jeg leste en gang kan man bruke de i et halvt år før man vasker de. 🤷‍♀️

Anonymkode: a7452...75f

• Liker 3
Skrevet

Har du god nese? Jeg pleier å lukte på klærene mine, 3-4 uker er nå litt vel drøyt ja. Bruker du buksen hver dag? Kanskje i gamle dager var det innafor, men nå har folk rett og slett litt mer følsom nese fordi vi har mye bedre vaskemaskiner og vasker oss oftere. 

Anonymkode: 288ee...4e0

• Liker 2
Skrevet

Jeg vasker svært sjelden jeans. De ødelegges av det, og de blir ikke akkurat så skitne. Får jeg en flekk så vasker jeg bort flekken. 

Anonymkode: b3f62...a7d

• Liker 2
Skrevet

Vasker de kun når de har blitt flekkete, henger de til lufting etter hvert bruk og legger de i fryseren over natta hvis de lukter

Anonymkode: e719b...67b

• Liker 1
Skrevet

Vasker de ihvertfall etter 4 - 5 dager

Anonymkode: 32a73...70d

• Liker 3
Skrevet

Jeg vasker dem når det lukter kjønn.

Anonymkode: eaa43...a9c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan man bruke de i tre-fire uker hvis man lufter de om natten?

Anonymkode: ee8a3...024

Lukt på den før du tar den på.
Det varierer ganske sikkert fra person til person, på hvor mye du har svettet feks.  Mine kan brukes flere ganger på vinteren enn på sommeren.

• Liker 4
Skrevet

Jeans blir bare bedre og "kulere" jo mer vask de får... Man vasker "olabukser" når de er skitne, og mister "formen", og det kommer jo helt an på hvor mye du bruker dem, og til hva...  :vetikke:

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vasker de ihvertfall etter 4 - 5 dager

Anonymkode: 32a73...70d

Maks 5 dager, ja. Kanskje et par dager til hvis jeg bare har brukt den hjemme etter jobb. Har 5 bukser som jeg bytter på å bruke, så jeg vasker ca 1 gang i måneden.

Anonymkode: 61ab3...2be

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker de max 2 dager sammenhengende før jeg vasker de..

• Liker 6
Skrevet

Truser og sokker er vel det eneste jeg bruker kun en gang før de blir vasket. Olabukser bruker jeg sikkert 10-20 ganger før de vaskes, men kan nok egentlig drøye lengre egentlig.

Anonymkode: 5fa93...bf0

• Liker 4
Skrevet

Tenker også litt på om man sitter mye på buss/T-bane, venterom ol der mange folk av alle slag sitter. Det er nok helst psykisk, men ville vasket oftere da enn om det dreier seg om bruk i eget hjem, bilen og kontoret.

Anonymkode: 93c8f...89b

• Liker 6
Skrevet

Bruker jeg jeansen hver dag, vaskes det også oftere, men jeg liker å variere. Har brukt tre par med bukser i 4-5 uker, og ingen av buksene er skitne eller har vond lukt. Har hjemmebukser som jeg tar på meg med engang jeg kommer hjem og de vaskes oftere.

Anonymkode: 9f458...777

• Liker 2
Skrevet
flusa skrev (6 timer siden):

Jeg bruker de max 2 dager sammenhengende før jeg vasker de..

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker også litt på om man sitter mye på buss/T-bane, venterom ol der mange folk av alle slag sitter. Det er nok helst psykisk, men ville vasket oftere da enn om det dreier seg om bruk i eget hjem, bilen og kontoret.

Enig 

Anonymkode: 1cbf3...9f9

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det

• Liker 2
Skrevet

Også kalla dongeri

6 mnd

Anonymkode: 4966c...444

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt min i 3 måneder,de kan godt brukes lengre.

Anonymkode: 864d2...5db

• Liker 2
Skrevet

Består den nese-testen er det bare å bruke igjen. Du merker fort når den må vaskes.

Anonymkode: aa301...369

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 22.40):

Vasker de kun når de har blitt flekkete, henger de til lufting etter hvert bruk og legger de i fryseren over natta hvis de lukter

Frysa??  Hvorfor det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...