Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til varmt ullundertøy til en 18-åring som er på vei inn i et yrke hvor de jobber mye ute hele året. Vi bor også et sted hvor det fort blir 20-25 minusgrader i perioder på vinteren så sier seg selv at det tynneste til for eksempel pierre robert ikke er varmt nok hele året.  Noen forslag? 

Anonymkode: 60915...ca5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Janus har en del bra. Forholdsvis tynt ullundertøy innerst og en tjukkere ullbukse og ulljakke over.

Jeg er veldig fornøyd med tøyet fra Janus hvertfall. Det har ofte holdt med det tynne settet, så lenge jeg holder meg i aktivitet.

• Liker 1
Skrevet

Definitivt Devold of Norway, europas beste i alle kåringer. 

Anonymkode: 5ddd7...af4

• Liker 1
Skrevet

Lanullva er varmest tror jeg, men ikke det mest slitesterke, til gjengjeld enkelt å reparere.

Brynje netting innerst, tynn ull og teddyforjakke og bukse utenpå der er godt under ytterklær.

• Liker 1
Skrevet
Spyrothedragon skrev (4 minutter siden):

Janus har en del bra. Forholdsvis tynt ullundertøy innerst og en tjukkere ullbukse og ulljakke over.

Jeg er veldig fornøyd med tøyet fra Janus hvertfall. Det har ofte holdt med det tynne settet, så lenge jeg holder meg i aktivitet.

Det tynne er ikke tykt nok når det er 20-25 minusgrader, selv med et lag utenpå når man skal være ute i 8 timer...

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veit du hvilken type fra Devold som er varmest? Er det det som heter expedition?

Skrevet

Lanullva!! Jobber i barnehage, bruker der hver dag!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skriver under på denne.  

Skrevet
Viking85 skrev (2 minutter siden):

Lanullva er varmest tror jeg, men ikke det mest slitesterke, til gjengjeld enkelt å reparere.

Brynje netting innerst, tynn ull og teddyforjakke og bukse utenpå der er godt under ytterklær.

Om det ikke er veldig slitesterkt tror jeg vi går for noe annet...Han er på vei til å bli tømmerlærling og har ADHD...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veit du hvilken type fra Devold som er varmest? Er det det som heter expedition?

men samtidig bør han ha varmeregulering så kanskje wool mesh er bedre? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det ikke er veldig slitesterkt tror jeg vi går for noe annet...Han er på vei til å bli tømmerlærling og har ADHD...

Jeg bor i ullklær, jobber ute, ute på fritiden. Alt ullundertøy slites mye fortere nå enn for 15 år siden, her går det med noen sett hvert år av "sportsbutikkull", Devold, Ulvang, tufte, brynje etc. Men har en del lanullva jeg kun bruker når jeg absolutt ikke vil fryse.

Skrevet

Jobber mye ute jeg også året rundt. Fleecestrømpebukse og fleecetrøye innerst. 

Så et lag med longs og vest med USB oppvarming. Det betyr at når det blir kaldt, justerer du varmen. Det har egne varmekabler. Jeg bruker vest og longs med oppvarming. En Power bank på 10.000mAh varer en hel dag. 

Så har jeg sko med oppvarming. De er virkelig bra. Aldri opplevd å fryse med dette, og har briefet litt ovenfor kollegaene mine på de kaldeste dagene når de har holdt på å fryse i hjel. Husk strømpebukse og trøye mellom, slik at du ikke ar varmen rett på hud. 

Undertøy:

https://a.aliexpress.com/_mtFXCag

Sko:

https://www.xn--verkty-fya.no/sievi-alaska-thermo-xl-s3hro?channable=01adb6736b75003134373636343419&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQiAraSPBhDuARIsAM3Js4rbBjKWSNDzyYPti7nD1DxcGAF95bwAxLdNzmaJS52ODDFLn_xqEHEaAv-oEALw_wcB

Det en investering. Men her trenger man ikke mer. Så slipper man å ta av og på seg mange plagg. Du bare regulerer temperaturen etter komfort. 

Anonymkode: e6ca6...e1e

Skrevet

Devold og Aclima. Uten tvil!🙌🏼 

Ullvang og Dæhlie kan også være ok, men ikke helt i samme liga på de kaldeste dagene.

Husk å kle på i lag.

Anonymkode: 6823f...976

Skrevet

Hadde gått for Thermo netting fra Brynje innerst, og så et lag til med ull over det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...