AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #21 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her, tusen takk for så mange tips!! Skal sette meg ned i kveld og se på videoene skatteetaten har og lese meg opp det står tabell og % siden av så håper jeg har misforstått som de andre. Da jeg jobbet i høst betalte jeg veldig lite skatt da jeg var student frem til juni så satte meg aldri ordentlig inn i alt - sløvt av meg. skal sjekke nedbetalingsplanen også Anonymkode: 35fb1...561 Da er det tabellen du skal se på. Prosent er bare på ekstrainntekter. Anonymkode: e1ee2...d8e
Gjest Acer Skrevet 20. januar 2022 #22 Skrevet 20. januar 2022 Går du innpå skatteetaten.no (skattekort) så kan du med enkelhet legg inn tallen, og finne ut hva du skal betale i skatt.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #23 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tjener 460.000, trekket har blitt satt til 35%. Noen som kan si om det stemmer? Anonymkode: 35fb1...561 Jeg skjønner ikke hva du spør folk her om. Det er jo skatteetaten.no som har fasiten, ikke vi. Dersom du har vært inne på SKATTETATEN.NO og lagt inn alle tallene dine i hver rubrikk der (alle tall som gjelder for deg), så får du automatisk opp riktig skatt. Det er maskinelt og riktig regnet ut etter gjeldende satser. Står det at du skal betale 35% skatt der, så gjelder jo det. Har du vært inne på skatteetatens sider og plottet inn riktige tall egentlig? Du kan ringe Lånekassen og spørre hva du skal betale i renter for 2022, det skal de kunne si deg på stedet, og så legger du inn det hos Skatteetaten på skattekortet ditt. Jeg har 27% skatt og tjener 439.000 i året, men jeg har til gjengjeld mye mer lån enn deg (boliglån), så det påvirker jo årstotalen på hvor skatt jeg skal betale. Anonymkode: a2f5c...aab 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #24 Skrevet 21. januar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hva du spør folk her om. Det er jo skatteetaten.no som har fasiten, ikke vi. Spurte her og folk var snille og hjalp meg å finne ut av det. Fint for deg at du kan finne ut alt selv da jeg trengte litt mer hjelp enn hva sidene til skatteetaten kunne gi meg. Anonymkode: 35fb1...561
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #25 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Normalt? Det er altfor mye. Jeg betalte 30% i fjor med en inntekt på 730 000 og formuesskatt. Men ts, har du fått prosentkort? Eller har du tabell og ser på prosenten som skal trekkes på ekstrainntekt? Anonymkode: e1ee2...d8e Hvilke ting bestemmer hva slags tabell man får? Er det kun inntekt? Anonymkode: acac0...fcb
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #26 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvilke ting bestemmer hva slags tabell man får? Er det kun inntekt? Anonymkode: acac0...fcb Det er fradrag eller kapitalinntekter som bestemmer hvilken tabell man får. https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/arbeidsgiver/skattekort-og-skattetrekk/forskuddstrekk/oversikt-over-tabelltrinnene-for-trekktabeller-fra-og-med-2020/ Anonymkode: 0b2f2...5c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå