Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har baby brezza pro adv.? Jeg ser at den kan lage varmt vann og at man har litt flere alternativer ift temperatur. Den originale brezza kan ikke gjøre disse tingene.  Skal kjøpe brukt.

Hvilken skal jeg gå for?🥺 Førstegangsmamma her…

Anonymkode: b3627...817

Skrevet

Det er ikke anbefalt å bruke slike maskiner. Bruk vannkoker eller kok opp i kasserolle. Bruk friskt, kaldt vann fra springen. 

Anonymkode: 9361e...cf5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke anbefalt å bruke slike maskiner. Bruk vannkoker eller kok opp i kasserolle. Bruk friskt, kaldt vann fra springen. 

Anonymkode: 9361e...cf5

Hvorfor det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor det?

Den blander ikke ut på 70 grader, slik det er anbefalt.

Hadde selv en maskin og den var livreddende for oss. Men vet ikke om jeg hadde brukt den igjen med det jeg vet nå. For det første burde man som sagt blande i minst 70 grader, og for det andre, så samler det seg masse melk i trakten på Babybrezza. Hadde brukt vår 3 måneder før jeg innså det. Da begynte jeg å vaske trakten etter hver flaske, men det ble jo en del jobb.

Anbefaler deg å sjekke ut Tommee Tippee! Den ville jeg kjøpt, om jeg hadde fått en til nå.

Anonymkode: 95302...e39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Den blander ikke ut på 70 grader, slik det er anbefalt.

Hadde selv en maskin og den var livreddende for oss. Men vet ikke om jeg hadde brukt den igjen med det jeg vet nå. For det første burde man som sagt blande i minst 70 grader, og for det andre, så samler det seg masse melk i trakten på Babybrezza. Hadde brukt vår 3 måneder før jeg innså det. Da begynte jeg å vaske trakten etter hver flaske, men det ble jo en del jobb.

Anbefaler deg å sjekke ut Tommee Tippee! Den ville jeg kjøpt, om jeg hadde fått en til nå.

Ok takk for info. Hvilket Tommee Tippee produkt snakker du om?

Skrevet

Har brezza til mini no, og ifølge hs går det heilt fint å bruke så lenge en koker vatnet en bruker i maskina. Eg har den nyeste, og har innstilt på høgste temperatur, då blir melka perfekt temperert , ca 40 grader.  Mini er no 7 veker, og har hatt minimalt med magevondt. På Facebook er det ei gruppe som heite vi med baby brezza, der får du svar på det meste du skulle lure på 😄 eg ville aldri vert foruten maskina vertfall 😄

Anonymkode: 39de5...7e6

• Liker 2
Skrevet

https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/morsmelkerstatning-videoer/

Det går bra med de fleste babyene som får tilberedt erstatning på 40 grader, men jeg tenker; hvorfor ta sjansen?

Er ikke som om helse Norge finner opp ting, eller later som ting er farlig.

Personlig bruker jeg vannkoker med temperatur måling og flasken i vannbad, og det synes jeg funker utmerket, og går ganske kjapt.

Anonymkode: e6269...1b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har brezza til mini no, og ifølge hs går det heilt fint å bruke så lenge en koker vatnet en bruker i maskina. Eg har den nyeste, og har innstilt på høgste temperatur, då blir melka perfekt temperert , ca 40 grader.  Mini er no 7 veker, og har hatt minimalt med magevondt. På Facebook er det ei gruppe som heite vi med baby brezza, der får du svar på det meste du skulle lure på 😄 eg ville aldri vert foruten maskina vertfall 😄

Har du sett hvordan trakten ser ut? Ta en titt, der ligger melk 🤐

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du sett hvordan trakten ser ut? Ta en titt, der ligger melk 🤐

Ja det er litt pulver i trakta, men det er ikkje mykje. Det er jo en grunn til at den skal vaskast for kvar 4 flaske 🤷‍♀️ et det veldig mykje så tenker eg at det er noko feil med maskina.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er litt pulver i trakta, men det er ikkje mykje. Det er jo en grunn til at den skal vaskast for kvar 4 flaske 🤷‍♀️ et det veldig mykje så tenker eg at det er noko feil med maskina.

Og neste gang du lager en flaske, renner det gamle pulveret ned i flasken. Å vaske etter hver fjerde gang er faktisk ikke tilstrekkelig. Ville du latt en flaske med melk stå i 3 timer på kjøkkenbenken, for så å gi det til babyen?

Skrevet

Det er et under at babyen min fremdeles lever, i følge KG. Baby Brezzaen reddet oss! Vi vasker den ofte, men ikke hver gang. Og jeg lever godt med at det kan være farlig å ikke blande pulveret i 70 grader. 

Gressløk er et krydder man kan få salmonella av, men jeg slutter ikke bruke det på eggerøre allikevel… 

Han får også en smokk som ikke er sterilisert, han krabber på gulvet og spiser sikkert hundehår som vi ikke ser… 

Vit at det KAN være en risiko å bruke Baby Brezza. Det KAN være. Men vit også at det ER en risiko å kjøre bil. Sannsynligheten for å krasje er større enn sannsynligheten for at baby blir syk av dette hvis du vasker bra… 

Vi kommer aldri, aldri, aldri til å fjerne all risiko fra livene til barna våre. Aldri. Ikke slit deg ut i forsøket. 

Anonymkode: 4f299...646

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er et under at babyen min fremdeles lever, i følge KG. Baby Brezzaen reddet oss! Vi vasker den ofte, men ikke hver gang. Og jeg lever godt med at det kan være farlig å ikke blande pulveret i 70 grader. 

Gressløk er et krydder man kan få salmonella av, men jeg slutter ikke bruke det på eggerøre allikevel… 

Han får også en smokk som ikke er sterilisert, han krabber på gulvet og spiser sikkert hundehår som vi ikke ser… 

Vit at det KAN være en risiko å bruke Baby Brezza. Det KAN være. Men vit også at det ER en risiko å kjøre bil. Sannsynligheten for å krasje er større enn sannsynligheten for at baby blir syk av dette hvis du vasker bra… 

Vi kommer aldri, aldri, aldri til å fjerne all risiko fra livene til barna våre. Aldri. Ikke slit deg ut i forsøket. 

Det her ☝️

Hadde brezzaen vert farlig for barna så hadde det ikkje vert lov å selge den! 

Eg kjem ikkje til å slutte å bruke den, kjem til å bruke den ved eit evt neste barn også 😉 

Så til alle som vurderer å kjøpe, følg magefølelsen og gjer det som kjennast rett for deg og ditt barn 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det her ☝️

Eg kjem ikkje til å slutte å bruke den, kjem til å bruke den ved eit evt neste barn også 😉 

Så til alle som vurderer å kjøpe, følg magefølelsen og gjer det som kjennast rett for deg og ditt barn 😊

Unnskyld meg, men for en utrolig sløv holdning. Brukte som sagt selv baby Brezza, men det var før jeg visste bedre. Sitter det så langt inne å svelge stoltheten å si "Oi, jeg tok feil. Vel, da gjør jeg det bedre heretter"?

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar alle sammen - ser at diskusjonen har gått over til om maskinen er farlig eller ikke, men jeg håper noen kan faktisk svare på det jeg lurer på - altså om det er verdt å gå for den nyeste eller om den originale er bra nok.

Annonse
Skrevet

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syntes dere funksjonen til den nye brezza er nyttig, eller klarer man seg fint med den originale? :)

Skrevet

Syntes dere funksjonen til den nye brezza er nyttig, eller klarer man seg fint med den originale? :)

Ville gått for den nyaste, har ikkje prøvd den gamle sjølv. Men det som går igjen på den babybrezza facebooksida er at folk lika best den nye pga temperatur innstillingane og at den er hakket raskere, eg bruka alltid den høgste temperaturen då denne er 40 grader. Rekna med at temperaturen på den gammle står fast på 40 grader uten at eg veit det sikkert. Har ikkje hatt behov for å bruke kun vannfunksjonen enda, men ser for meg at det kan bli praktisk til evt grautlaging når den tid kjem 😄  

Eg er kjempefornøgd med den nyeste vertfall og ville aldri vert foruten! Gull verdt på natta når mini er svolten og utålmodig. Litt jobb med reinhald, men det er igrunn null stress når ein er komt inn i det 😄

Om du kjøper brukt ville eg prøvd å kjøpe slik at du slepp å få tilsendt i posten, eg kjøpte først brukt og fekk den sendt. Dette var ei stund før mini vart fødd, og maskina vart stående litt. Den fungerte på ei flaske og så fekk eg feilmelding på den. Mest trulig har den blitt skada under transport 🙈 

Meld deg inn i Facebook gruppa vi med babybrezza, der er det mange som selger og så får en i tillegg god hjelp om en lurer på noke 😄  

Masse lykke til 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde du tenkt det samme hvis barnet ditt faktisk fikk en alvorlig tarminfeksjon? 

Hvis et barn ikke får morsmelk i det hele tatt er det i seg selv mye mer utsatt for infeksjoner i mage-tarm og da er det også et poeng at det man gir barnet ikke høyner risikoen for infeksjoner ytterligere. 

Det er ikke et under at barnet ditt lever, men når barnet ditt blir født sjekkes det ikke om barnet ditt har antistoffsvikt for eksempel. For alt du vet kan barnet ditt være en av de som har det, og da er det jo ganske trasig om du ikke har gjort alt du har kunnet for å unngå at barnet ditt fikk en potensielt dødelig infeksjon. 

Rart folk ikke er mer kritisk.. 

Anonymkode: cb06d...789

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar alle sammen - ser at diskusjonen har gått over til om maskinen er farlig eller ikke, men jeg håper noen kan faktisk svare på det jeg lurer på - altså om det er verdt å gå for den nyeste eller om den originale er bra nok.

https://www.tv2.no/a/11684654/

Den er som sagt ikke trygg nok. Tør du virkelig ta sjansen? Klarer du å leve med deg selv om babyen blir dårlig? Hvorfor kan du ikke kjøpe tommee tippee, slik jeg har anbefalt deg?

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det her ☝️

https://www.tv2.no/a/11684654/

Elkjøp selger den ikke. Bruker du gåstol til ungen? Det selges alle veien, men er sterkt frarådet å bruke. Mye som selges som kan være direkte skadelig, det er opp til foreldrene å lese seg opp og ta ordentlige valg.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Det her ☝️

Så enkelt er det jo ikke. Sengekanter med snorer med fare for kvelning selges jo også selv om det kan være farlig. Forovervendte bilstoler for små barn selges selv om det er livsfarlig for en ettåring å bruke. Det er mye som er frarådet men lovlig. Det er et tungt byråkrati og norske myndigheter kan ikke bare forby et produkt selv om det ikke er optimalt. Forbrukerne har også et ansvar. 

Anonymkode: 00f7b...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...