Gå til innhold

Hvordan betale for mat uten kort?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mistet kortet mitt og må kjøpe mat, hvilke andre alternativer har jeg for å kjøpe mat (foruten kort)?:) Tenker typ apple pay, butikker der man kan betale med mobilen osv. Og unntatt å få noen andre til å legge ut og så vippse dem.

Anonymkode: ef8d4...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Coop pay, men det må du vell kanskje ha kortet til, så da er du like lagt. Som over er det nok noen butikker som tar Vipps og flere plasser du kan for eksempel ta ut penger via vipps noen plasser også. 

Anonymkode: 9cdce...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har mistet kortet mitt og må kjøpe mat, hvilke andre alternativer har jeg for å kjøpe mat (foruten kort)?:) Tenker typ apple pay, butikker der man kan betale med mobilen osv. Og unntatt å få noen andre til å legge ut og så vippse dem.

Foodora

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle butikker med vanlig bankaxept terminal tar mobilbetaling. Rema tar vipps. 

Anonymkode: 7af2d...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Coop pay, men det må du vell kanskje ha kortet til, så da er du like lagt. Som over er det nok noen butikker som tar Vipps og flere plasser du kan for eksempel ta ut penger via vipps noen plasser også. 

Trenger ikke annet enn mobilen til det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke Coopay i deres butikker hvis du har den appen. Men jeg tror også de fleste butikker aksepterer mobilbetaling

Anonymkode: a5af2...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REMA tar vipps.

Hør med den som sitter i kassa om du kan vippse til den personen så kort kan brukes. Spør før du handler.

Ta ut penger i banken hvis du har pass. 

Anonymkode: 8b2b4...80d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Titania skrev (59 minutter siden):

Rema tar vel vipps? 

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

............. Vipps og flere plasser du kan for eksempel ta ut penger via vipps noen plasser også. 

Hvis man s[ melder dette kortet savnet og vil betale med Vipps som går via dette kortet er man jo like kort.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny.no leverer hjem. Ellers hadde jeg spurt pent om noen kunne handlet for meg og vippset dem.

Anonymkode: b4071...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gå i banken, ta ut kontanter.

Anonymkode: 434de...84c

Du tror banken har kontanter? hah. Kontanter må du ta ut med kort fra en av de få minibankene som er igjen, eller fra bank i butikk. Jeg oppfordrer alle til og ha litt kontanter liggende i tilfellet noe skjer. eks hva som har skjedd med TS

Anonymkode: cbb49...b99

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og (vet ikke hvordan andre gjør det) vi er veldig behjelpelige med å betale om kunden vippser oss ja😊

Anonymkode: 0a7f1...346

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går vel an å ta ut penger i post i butikk og slikt om man har kontonummer og viser f.eks førerkort? Var sånn før. Eventuelt om du husker kortnummer og slikt så kan du legge kortet inn i coop appen. 

Rema sin Æ app går på kontonummer tror jeg, ikke kort, så du kan registrere deg der og legge inn kontonummer (via Vipps).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost skrev (2 minutter siden):

Går vel an å ta ut penger i post i butikk og slikt om man har kontonummer og viser f.eks førerkort? Var sånn før. Eventuelt om du husker kortnummer og slikt så kan du legge kortet inn i coop appen. 

Rema sin Æ app går på kontonummer tror jeg, ikke kort, så du kan registrere deg der og legge inn kontonummer (via Vipps).

det er ikke postbank lenger. kun bank i butikk og der må du ha bankkort

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

det er ikke postbank lenger. kun bank i butikk og der må du ha bankkort

Jøss, må prøve å finne denne steinen jeg har levd under 🤭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du tror banken har kontanter? hah. Kontanter må du ta ut med kort fra en av de få minibankene som er igjen, eller fra bank i butikk. Jeg oppfordrer alle til og ha litt kontanter liggende i tilfellet noe skjer. eks hva som har skjedd med TS

Eller ha et kredittkort i bakhånd, jeg har alltid ett liggende hjemme (i tilfelle jeg mister hele lommeboka) og ett i lommeboka. 

Anonymkode: ce73f...a14

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...