AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Vi var usikre på om barnet var frisk nok til å gå i bhg i dag. Han stod opp lenge før han egentlig drar på jobb til vanlig, og sier at han drar fordi han ikke orker stresset og kaoset med muligens sykt barn og hvem som skal være hjemme. Jeg vekket barnet som vanlig for og se, og hun virker fin i formen. Jeg sender melding til samboer som er dratt og spør hvordan han bare kunne stikke, når vi ikke visste om noen måtte være hjemme. Han kunne ikke i dag, ikke jeg heller egentlig sier jeg... Jeg er gradert sykemeldt pga svangerskap og jobber 2-3 dager i uken, så jeg mener at jeg burde gå de dagene jeg er satt opp. Samboer jobber hver dag. Jeg skriver at det viser bare hvordan han er, og han svarer "det viser hvordan mor du er som sender sykt barn i barnehagen, og står å stresser med et barn i magen" Altså fyf...??? Hvordan kan jeg egentlig tilgi dette? Han har ringt 10 ganger, jeg orker ikke en gang snakke med han. Hvordan kunne han bare stikke sånn og la meg stå igjen med alt? Er det bare meg som mener det er helt sykt..? Anonymkode: 04ae1...67c 21
Gjest BethD Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Nei. Det er helt sykt. Dette høres ut som en urolig egosistisk mann
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi var usikre på om barnet var frisk nok til å gå i bhg i dag. Han stod opp lenge før han egentlig drar på jobb til vanlig, og sier at han drar fordi han ikke orker stresset og kaoset med muligens sykt barn og hvem som skal være hjemme. Jeg vekket barnet som vanlig for og se, og hun virker fin i formen. Jeg sender melding til samboer som er dratt og spør hvordan han bare kunne stikke, når vi ikke visste om noen måtte være hjemme. Han kunne ikke i dag, ikke jeg heller egentlig sier jeg... Jeg er gradert sykemeldt pga svangerskap og jobber 2-3 dager i uken, så jeg mener at jeg burde gå de dagene jeg er satt opp. Samboer jobber hver dag. Jeg skriver at det viser bare hvordan han er, og han svarer "det viser hvordan mor du er som sender sykt barn i barnehagen, og står å stresser med et barn i magen" Altså fyf...??? Hvordan kan jeg egentlig tilgi dette? Han har ringt 10 ganger, jeg orker ikke en gang snakke med han. Hvordan kunne han bare stikke sånn og la meg stå igjen med alt? Er det bare meg som mener det er helt sykt..? Anonymkode: 04ae1...67c Det viser hvordan han er som etterlater mulig sykt barn med gravid og syk mor. Men bedre å legge alt ansvar på deg for å slippe skyldfølelse selv. Mulig det er tøffe perioder for dere som for oss. Det gjelder å være rause med hverandre. Her ble det også mulig sykt barn, jeg sa ifra til samboer at med tanke på feber så blir jeg hjemme med barnet. Det er mer akutt på hans jobb enn på min akkurat i dag. Så sto jeg opp og ringte arbeidsgiver, samboer sto opp og stelte barnet. Jeg satte på bilen for samboer mens han kledde på barnet for meg. Slik burde det være. Anonymkode: dd3bc...92b 51
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 20. januar 2022 Ka-Ching - Gratulerer med denne jackpoten av en mann. Anonymkode: 0e18e...284 90
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Sykt barn er begges ansvar, og jeg synes det er like uansvarlig av begge to å bare forvente at den andre blir hjemme. Selv om du er sykemeldt, så har du like mye ansvar for å være hjemme med sykt barn som han, men han burde også ventet med å reise på jobb til dere hadde fått avklart situasjonen og blitt enige. Det er jo en grunn for at du er sykemeldt, og hvis formen din er ganske så laber, så burde mannen din blitt hjemme i stedet for deg. Svaret han ga deg synes jeg var helt på trynet, og jeg forstår du ble sur for den. Anonymkode: 69b42...5cf 25
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Herregud 😬 Jeg tror ikke jeg hadde greid å akseptere dette. det viser jo bare holdningen hans til hele familien. Han gir f. Anonymkode: 88ed9...1a9 35
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Litt av en ‘mann’…. 🙄 Anonymkode: ccfb6...2f8 13
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 Bare si til mannen din at dette ikke var ok, dere får ha en skikkelig prat om hvordan det heller bør løses. Og neste sykdomsperiode stiller han ansvarlig siden du tok det nå. Anonymkode: dd3bc...92b 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 20. januar 2022 Takk for at du stiller opp for ditt syke barn og din gravide sykmeldte samboer, Superpappa! Hadde jeg skrevet til ham. Anonymkode: 811db...250 54
Luckiness Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 (endret) Hvordan har fordelingen av sykt barn vært ellers? Tenker det har mye å si for eventuelt å kunne forsvare hans reaksjon eller din reaksjon. Endret 20. januar 2022 av Luckiness Skrivefeil 11
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: "det viser hvordan mor du er som sender sykt barn i barnehagen, og står å stresser med et barn i magen" Og hvem satte mor i den situasjonen? Anonymkode: c3d7b...44e 45
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for at du stiller opp for ditt syke barn og din gravide sykmeldte samboer, Superpappa! Hadde jeg skrevet til ham. Anonymkode: 811db...250 Passiv aggressivitet er drepen for et forhold. (Ikke at pappas oppførsel er noe å skrive hhem om heller da…) Anonymkode: c7bd1...480 14
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 og jeg er så glad jeg kan si dette med verdens beste samvittighet; så fint han viser deg hvem han er! Nå kan du jo ta tak i det med en gang for dette blir neppe bedre av å ikke sette grenser og fortelle at dette er overhode ikke en akseptabel oppførsel og dette skjer kun EN gang, neste gang er dette forholdet i så fall over. Anonymkode: b1545...28e 17
Carrot Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 Det er noe med at "tar du den" uten å si fra så kommer det garantert en litt større greie nete gang, og plutselig er du en av de som er "fanget" - så nei, jeg ville ikke funnet meg i en slik situasjon uten å blitt fryktelig firkantet og tydelig på at dette ikke er OK. 20
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 Æsj, hater menn - søppel hele gjengen Anonymkode: e5987...70f 17
Blålilla Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 Avklar dagen i forveien hvem som blir hjemme med barnet. Ikke la det henge uavklart i luften. Kommunikasjon. Avklaring av forventninger. 16
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #17 Skrevet 20. januar 2022 Carrot skrev (1 minutt siden): Det er noe med at "tar du den" uten å si fra så kommer det garantert en litt større greie nete gang, og plutselig er du en av de som er "fanget" - så nei, jeg ville ikke funnet meg i en slik situasjon uten å blitt fryktelig firkantet og tydelig på at dette ikke er OK. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): og jeg er så glad jeg kan si dette med verdens beste samvittighet; så fint han viser deg hvem han er! Nå kan du jo ta tak i det med en gang for dette blir neppe bedre av å ikke sette grenser og fortelle at dette er overhode ikke en akseptabel oppførsel og dette skjer kun EN gang, neste gang er dette forholdet i så fall over. Anonymkode: b1545...28e AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bare si til mannen din at dette ikke var ok, dere får ha en skikkelig prat om hvordan det heller bør løses. Og neste sykdomsperiode stiller han ansvarlig siden du tok det nå. Anonymkode: dd3bc...92b Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å snakke med han, for dette var helt uakseptabelt... Helt sykt for min del. At han bare kunne stikke av sånn og la meg stå igjen med alt. Dette viste jo hans sanne han. Jeg vet ikke om jeg klarer godta noen slags unskylding, blir nesten dårlig av å tenke på å høre hans "forklaring". For min del finnes det liksom ikke noen forklaring som kan gjøre opp. Aldri om jeg kunne gjort noe sånt mot han. TS Anonymkode: 04ae1...67c 26
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #18 Skrevet 20. januar 2022 Tenker at situasjonen har blitt ekstremt blåst opp. Ideelt burde dere hatt en rolig samtale i går om hvem som skulle bli hjemme dersom barnet var sykt. Jeg er ikke enig i at det automatisk skulle være ham, fordi du er sykemeldt. Mannens oppførsel og kommentar var slett ikke ok, men du fyrer jo også oppunder. Siden barnet var friskt nok for bhg, så er jo dette en teoretisk krangel. Da kunne du heller ha tatt en rolig samtale i kveld om at du ikke synes det var ok at han stakk før situasjonen var avklart. I stedet for å angripe ham på melding. Dere har nok begge vært utafor her, så ta en god prat om det, vær rause med hverandre, og finn en bedre strategi for neste gang. Anonymkode: 06ddd...46c 31
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #19 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal klare å snakke med han, for dette var helt uakseptabelt... Helt sykt for min del. At han bare kunne stikke av sånn og la meg stå igjen med alt. Dette viste jo hans sanne han. Jeg vet ikke om jeg klarer godta noen slags unskylding, blir nesten dårlig av å tenke på å høre hans "forklaring". For min del finnes det liksom ikke noen forklaring som kan gjøre opp. Aldri om jeg kunne gjort noe sånt mot han. TS Anonymkode: 04ae1...67c Jeg tenker at han kan stå ovenfor et vanvittig press på sin jobb. Du må nok være raus og åpen mot han for å få faktiske svar og ordne opp på en moden måte. Du kan velge å legge dette bak dere som en engangshendelse. Du kan foreslå at dere bytter på annen hver sykdomsperiode. Anonymkode: dd3bc...92b 2
Doktor Dyregod Skrevet 20. januar 2022 #20 Skrevet 20. januar 2022 Høres ut som xkona mi. Jobb er viktigst av alt. Går foran barn og familie. 🤷♂️ 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå