AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Er det forventet at man skal sette dem før seg selv? Hvis man blir sammen med noen med barn så har man egentlig ikke stemmerett og må innrette seg etter deres liv og opplegg med ekser? Hvordan er det mulig å ha et forhold som 90% ikke handler om dere, men barna og eksen? Anonymkode: c764d...df6 4
Gjest Chroma Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Det må man selvfølgelig gjøre, barn kommer alltid først og innleder man et forhold til en med barn fra før må man regne med å komme i andre rekke. Det sagt, så bør den med barn ta hensyn så godt det lar seg gjøre og selvsagt inkludere så godt som mulig.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Chroma skrev (1 minutt siden): Det må man selvfølgelig gjøre, barn kommer alltid først og innleder man et forhold til en med barn fra før må man regne med å komme i andre rekke. Det sagt, så bør den med barn ta hensyn så godt det lar seg gjøre og selvsagt inkludere så godt som mulig. Hvorfor skulle noen ønske et liv med noen som en stemmeløs tøffel? Bare leve for andre og ofre seg selv, Hva får man ut av det egentlig? Anonymkode: c764d...df6 20
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Det er ikke forventet at du som stemor setter kjærestens barn før deg selv, men du må leve med at din kjæreste setter sine barn før både seg selv og deg og innretter livet sitt etter dem og det vil naturlig nok også påvirke deg og hvilke prioriteringsmuligheter du selv har. Hvis du vil ha et forhold hvor 90% handler om deg og kjæresten må du finne deg noen uten barn. Alle som har barn prioriterer barna. Anonymkode: d8d50...e08 45
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Dessverre, ts, så er det sånn. Har prøvd et par ganger men det funker ikke for meg. Anonymkode: f6c9f...b9b 7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det forventet at man skal sette dem før seg selv? Hvis man blir sammen med noen med barn så har man egentlig ikke stemmerett og må innrette seg etter deres liv og opplegg med ekser? Hvordan er det mulig å ha et forhold som 90% ikke handler om dere, men barna og eksen? Anonymkode: c764d...df6 Det er mye skremselspropaganda rundt dette. Det er ikke sånn at hvis kjæresten din har barn så handler alt om dem, eller at du blir nedprioritert. De fleste klarer å finne en fin balanse rundt dette. Det kommer ofte an på hvor mye du blir involvert i livet til barna. Mitt råd er å involvere deg så mye som mulig, og ta stemorrollen på alvor. Lag mat, smør niste, vask klær, trøst, gi omsorg og kjærlighet. Da blir det som et tilnærmet vanlig familieliv, og du blir med på avgjørelser. Du tar ikke morens plass, men blir en ekstra omsorgsperson for barna. Kjæresten får en partner å sparre med, og er han en oppegående fyr, så tar han deg med på beslutninger som har med deres liv å gjøre. Han snakker med barnemor om ting, ja, men tar ikke avgjørelser uten å drøftet med deg først. Da vil dere klare å ha et godt forhold som handler om DERE, samtidig som barnas interesser blir ivaretatt. Bare sjekk om eksen hans tåler at han får ny kjæreste. Det er hun som kan bli flaskehalsen.. og da snakker jeg av erfaring. Anonymkode: 0e307...017 9
Tuba Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Det er barnets far som skal la hensynet til barnet gå første og finne en riktig balanse mellom barn og ny kjæreste. Hvis kjæreste blir stemor må hun sørge for likebehandling av stebarn vs felles/egne barn. Både på KG og i min omgangskrets ser jeg at stemødre ofte behehandler stebarn på en helt annen måte enn hun ville gjort egne barn og at far ofte ikke setter forten ned. Så skal selvsagt far også sørge for at eks ikke dominerer livet og setter ny kjæreste foran eks. Ofte tror jeg eks er nøkkelen, 3
Gjest lurven Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 Du trenger ikke å sette barnet før deg selv, men kjæresten din må sette barnet før deg
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor skulle noen ønske et liv med noen som en stemmeløs tøffel? Bare leve for andre og ofre seg selv, Hva får man ut av det egentlig? Anonymkode: c764d...df6 Det er jo helt greit å ikke ønske et slikt liv. Er det noen som forsøker å presse deg inn i et forhold med noen som har barn fra før? Anonymkode: be01b...f2d 9
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Er det forventet at man skal sette dem før seg selv? Hvis man blir sammen med noen med barn så har man egentlig ikke stemmerett og må innrette seg etter deres liv og opplegg med ekser? Hvordan er det mulig å ha et forhold som 90% ikke handler om dere, men barna og eksen? Anonymkode: c764d...df6 Alt kommer an på den som er biologisk forelder til barna. Jeg fant meg en fornuftig mann med barn fra før, og vi har fungert som en familie, ikke som konkurrerende enheter som skal vinne et spill. Har stemmerett på lik linje som alle, vi innretter oss etter hverandre og eksen til mannen min er kun moren til ungene og ikke noe annet. Hun har ingenting med hvordan vi lever den tiden vi har ungene. Og det har heldigvis far satt standard for. Hadde aldri orket å være sammen med en fyr som seiler sin egen sjø med sine egne barn og setter meg til slutt. Nå er vi en enhet og den skal fungere best mulig for alle!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor skulle noen ønske et liv med noen som en stemmeløs tøffel? Bare leve for andre og ofre seg selv, Hva får man ut av det egentlig? Anonymkode: c764d...df6 Og hvem vil ha en mann som bare forkaster barna for en ny kjæreste? Barna vil og skal alltid komme først, ikke for deg, men for foreldrene. Samtidig er det vel forventet at det er en viss balanse da, at det går an å prioritere kjæresten også, det går faktisk an å få denne til å føle seg som nummer en og, og ikke en som alltid kommer i andre rekke. Anonymkode: da1b7...e8d 11
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 Jeg har mine grenser, men JEG setter barna foran meg. Det betyr ikke at moren til samboer skal diktere våres liv. Det er det barna som skal til en viss grad. De veit at de altid er velkomne. Men da skal ikke mor være den som bestemmer dette. Hun prøvde i starten. Hun gikk såpass langt at hun krevde nøkkel til vårt hus. Da gjorde jeg det samme. Skulle Hun ha fri tilgang skulle jeg også ha. Satte hun ned foten eller prøvde seg så gjorde jeg det samme. Nå har jeg hvert bonusmor i 7 år og jeg er god venn med mor utrolig nok 🙂😅 Jeg har like mye å si om deres oppdragelse som samboer. Jeg tar de med til legen, leverer til bhg og skole. Tar de med på aktiviteter en og en eller begge to. Drar på ferie med dem og venner av de igjen. Vi har åpent hus for vennene deres når de er her. Når man går inn i en familie så blir det min familie. Da skal samboer og barn settes først. ❗️Samtidig er det utrolig viktig å prate om forventninger, regler og grenser før man blir sammen. Man skal ha en plan før og etter en forhold. Fordi man forplikter seg som bonusforeldre.❗️ Alle andre som bor med barn og ikke har noe å si i sitt eget hjem burde virkelig sette ned foten. Så har vi alle bonusforeldre som mener de kun skal være "venn" med barna blir for dumt. Som unngår alt av ansvar. De burde virkelig ikke gå inn i et forhold med barn 🤦♀️ Anonymkode: fd5bf...2b4 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 Dævendøtte skrev (5 minutter siden): Alt kommer an på den som er biologisk forelder til barna. Jeg fant meg en fornuftig mann med barn fra før, og vi har fungert som en familie, ikke som konkurrerende enheter som skal vinne et spill. Har stemmerett på lik linje som alle, vi innretter oss etter hverandre og eksen til mannen min er kun moren til ungene og ikke noe annet. Hun har ingenting med hvordan vi lever den tiden vi har ungene. Og det har heldigvis far satt standard for. Hadde aldri orket å være sammen med en fyr som seiler sin egen sjø med sine egne barn og setter meg til slutt. Nå er vi en enhet og den skal fungere best mulig for alle! Dette!! 🙌 Sånn har vi det også, og sånn MÅ det være for at det skal fungere. Anonymkode: 0e307...017 1
Gjest BethD Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 Dævendøtte skrev (7 minutter siden): Alt kommer an på den som er biologisk forelder til barna. Jeg fant meg en fornuftig mann med barn fra før, og vi har fungert som en familie, ikke som konkurrerende enheter som skal vinne et spill. Har stemmerett på lik linje som alle, vi innretter oss etter hverandre og eksen til mannen min er kun moren til ungene og ikke noe annet. Hun har ingenting med hvordan vi lever den tiden vi har ungene. Og det har heldigvis far satt standard for. Hadde aldri orket å være sammen med en fyr som seiler sin egen sjø med sine egne barn og setter meg til slutt. Nå er vi en enhet og den skal fungere best mulig for alle! Dette som står her!! Jeg levde med en mann som satte seg selv og sitt forran alt annet. Inkludert sitt eget barn fra før. Det går ikke an å leve med en som setter så tydelige grenser at det faktisk blir mine,dine og våre barn.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 Jeg tror mange barnløse kvinner virkelig ikke forstår seg på kjærligheten mellom foreldre og barn. Forstår seg ikke på at det er mulig å sette noen andre foran seg selv. Furter når kjæresten heller vil spille brettspill med barnet han har 50% enn sitte på sofaen og nusse med henne. Buhu. Anonymkode: 09bb0...6b2 8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 BethD skrev (18 minutter siden): Dette som står her!! Jeg levde med en mann som satte seg selv og sitt forran alt annet. Inkludert sitt eget barn fra før. Det går ikke an å leve med en som setter så tydelige grenser at det faktisk blir mine,dine og våre barn. Jeg får beskjed om å bare innfinne meg i at sånn skal det være. Han styrer på med barnemoren. Møter på møter, krav fra henne, hun har gått over lik for å ødelegge for han. Alltid en eller annen instanse hun kobler inn så han må fly land og strand for møter og styr. Vi har ingen tid sammen lenger, for all fritida hans går med på å møte opp på det styret hun lager. 90% av samtalene våre handler om det. Anonymkode: c764d...df6
Gjest BethD Skrevet 20. januar 2022 #17 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg får beskjed om å bare innfinne meg i at sånn skal det være. Han styrer på med barnemoren. Møter på møter, krav fra henne, hun har gått over lik for å ødelegge for han. Alltid en eller annen instanse hun kobler inn så han må fly land og strand for møter og styr. Vi har ingen tid sammen lenger, for all fritida hans går med på å møte opp på det styret hun lager. 90% av samtalene våre handler om det. Anonymkode: c764d...df6 Det er nok ikke dette du vil høre. Men dette blir nok ikke bedre. Jeg hadde ikke orket å ha det sånn….
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #18 Skrevet 20. januar 2022 BethD skrev (3 minutter siden): Det er nok ikke dette du vil høre. Men dette blir nok ikke bedre. Jeg hadde ikke orket å ha det sånn…. Men det er det jeg lurer på om det faktisk forventes at man bare skal finne seg i slikt? Får høre at det er for barna, men det er ren løgn. Det er kun pga eks lager så helvete at barna lider under det. Jeg er gravid så ikke så lett å bare gå. Anonymkode: c764d...df6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #19 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle noen ønske et liv med noen som en stemmeløs tøffel? Bare leve for andre og ofre seg selv, Hva får man ut av det egentlig? Anonymkode: c764d...df6 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg får beskjed om å bare innfinne meg i at sånn skal det være. Han styrer på med barnemoren. Møter på møter, krav fra henne, hun har gått over lik for å ødelegge for han. Alltid en eller annen instanse hun kobler inn så han må fly land og strand for møter og styr. Vi har ingen tid sammen lenger, for all fritida hans går med på å møte opp på det styret hun lager. 90% av samtalene våre handler om det. Anonymkode: c764d...df6 Du får nesten svare på ditt eget spørsmål her. Jeg er enig i det øverste sitatet hvor du spør om hvorfor noen skulle ønske å leve sånn, jeg hadde ikke gjort det. Men så kommer det jo frem at du lever slik selv. Da er du den best kvalifiserte personen til å svare på hvorfor noen gjør dette frivillig. Anonymkode: be01b...f2d 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #20 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får nesten svare på ditt eget spørsmål her. Jeg er enig i det øverste sitatet hvor du spør om hvorfor noen skulle ønske å leve sånn, jeg hadde ikke gjort det. Men så kommer det jo frem at du lever slik selv. Da er du den best kvalifiserte personen til å svare på hvorfor noen gjør dette frivillig. Anonymkode: be01b...f2d Blir lovet at det skal bli bedre og at det blir bedre bare den og den tingen er over. Så kommer det alltid en ny ting.. Anonymkode: c764d...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå