AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Del Skrevet 20. januar 2022 Jeg har lagt på meg 10 kg delvis pga. Noen medisiner, men er sikkert noen koronakilo også. Men uansett, akkurat som sist jeg gikk ned i vekt så svinger vekta mi så voldsomt enda jeg alltid veier meg på morgenen, etter dobesøk og før mat og drikke. Jeg vet det ikke er reelt å legge på seg 0,5-1kg fett over natta altså, jeg er bare nysgjerrig på hvorfor det svinger? Gjør alle det eller er det bare meg:p Går på ppiller nå så ingen mens jeg kan klandre. Unngår mye salt og karbohydrater da dette ofte binder vann i kroppen. Anyone? Anonymkode: fb5cd...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 20. januar 2022 #2 Del Skrevet 20. januar 2022 Væskebalansen i kroppen varierer til alle døgnets tider, og dersom man spiser/drikker næring som binder væske,vil de da også svinge endel. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Del Skrevet 20. januar 2022 35 minutter siden, flusa said: Væskebalansen i kroppen varierer til alle døgnets tider, og dersom man spiser/drikker næring som binder væske,vil de da også svinge endel. Hva binder væske utover salt og karbohydrater? Ellers går det mest i proteiner av noe slag og grønnsaker, litt potet, ris, pasta. Prøver å bytte ut en del av det med bønner. At jeg svinger fra veiing en morgen og en veiing på kveld er nå så, men fra morgen til morgen er skikkelig plagsomt:P Selv om det ikke er reelt så er det ikke akkurat motiverende heller Anonymkode: c3ea0...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Del Skrevet 20. januar 2022 Er du kvinne? Syklus og hormonvariasjon kan også spille inn. Anonymkode: 168e1...001 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Del Skrevet 20. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er du kvinne? Syklus og hormonvariasjon kan også spille inn. Anonymkode: 168e1...001 Kvinne ja, men på ppiller. Mensenuka og noen dager før gidder jeg ikke se på vekta en gang. Hopper over mens stortsett nå. Anonymkode: c3ea0...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Del Skrevet 20. januar 2022 Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor, men ja, det skjer her også Klarer ikke alltid å finne årsaken, men jeg veier ofte mer dagen etter en litt hard treningsøkt og gjerne litt mindre dagen etter alkohol. Ellers er jeg usikker på hvorfor. Anonymkode: aa527...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Del Skrevet 20. januar 2022 Jeg tenker at dette er grunnen til at man ikke bør veie seg for ofte. Og særlig når jeg leser at du kutter matvarer som «binder vann», kun for å unngå «vannvekt». Fokuser på et sunt kosthold og vektnedgang over tid, ikke fra dag til dag. Kroppen er kompleks. Anonymkode: 55402...9cf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Del Skrevet 20. januar 2022 Jeg veier meg gjerne flere ganger i uka selv i forbindelse med vektnedgang, men jeg har fast veiedag på fredager. Det er kun denne dagen som er "gyldig" med tanke på å notere ned vekt og mål. Mulig du skulle vurdert noe av de samme? Men ja - det svinger veldig her. Jeg er 1,5kg lettere i dag enn jeg var mandag f.eks Anonymkode: 61ff3...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor, men ja, det skjer her også Klarer ikke alltid å finne årsaken, men jeg veier ofte mer dagen etter en litt hard treningsøkt og gjerne litt mindre dagen etter alkohol. Ellers er jeg usikker på hvorfor. Anonymkode: aa527...96b Er vel fordi musklene brytes ned under trening og sikkert svulmer litt etterpå? Og alkohol er vanndrivende. Anonymkode: 168e1...001 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Del Skrevet 20. januar 2022 Om det er en dag eller to siden du hadde avføring kan det også spille inn😊 Anonymkode: 3c3dd...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Del Skrevet 20. januar 2022 Rett før og under mensen er ikke lurt å veie seg 🙌 Anonymkode: f4e4a...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kvinne ja, men på ppiller. Mensenuka og noen dager før gidder jeg ikke se på vekta en gang. Hopper over mens stortsett nå. Anonymkode: c3ea0...523 P-piller tilfører og påvirker kroppens hormoner, blant annet et østrogenlignende stoff (kombinasjonspiller). Østrogen binder vann. Går du ikke på p-piller vil hormonnivået endre seg i løpet av syklusen, med østrogennivået på topp rundt eggløsning. Vannvekten kan også være på topp rundt eggløsning. Sånn er det å være kvinne. Anonymkode: 787e8...e32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er vel fordi musklene brytes ned under trening og sikkert svulmer litt etterpå? Og alkohol er vanndrivende. Anonymkode: 168e1...001 Jepp, det er akkurat det jeg har konkludert med også Anonymkode: aa527...96b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #14 Del Skrevet 21. januar 2022 On 1/20/2022 at 10:21 AM, AnonymBruker said: Jeg har ikke noe godt svar på hvorfor, men ja, det skjer her også Klarer ikke alltid å finne årsaken, men jeg veier ofte mer dagen etter en litt hard treningsøkt og gjerne litt mindre dagen etter alkohol. Ellers er jeg usikker på hvorfor. Anonymkode: aa527...96b Som noen andre sa er alkohol vanndrivende så det forklarer nok noe. Etter en hard treningsøkt eller med gangsperre veier jeg alltid mer On 1/20/2022 at 11:43 AM, AnonymBruker said: Jeg tenker at dette er grunnen til at man ikke bør veie seg for ofte. Og særlig når jeg leser at du kutter matvarer som «binder vann», kun for å unngå «vannvekt». Fokuser på et sunt kosthold og vektnedgang over tid, ikke fra dag til dag. Kroppen er kompleks. Anonymkode: 55402...9cf Kutter dem ikke altså, men prøver å rasjonere bruken litt og så unngå å veie meg dagen etter for det vet jeg bare er tøv. On 1/20/2022 at 11:48 AM, AnonymBruker said: Jeg veier meg gjerne flere ganger i uka selv i forbindelse med vektnedgang, men jeg har fast veiedag på fredager. Det er kun denne dagen som er "gyldig" med tanke på å notere ned vekt og mål. Mulig du skulle vurdert noe av de samme? Men ja - det svinger veldig her. Jeg er 1,5kg lettere i dag enn jeg var mandag f.eks Anonymkode: 61ff3...ee3 Jeg veier meg sporadisk men fredag er fast veiedag her og. Veier meg egentlig litt oftere for "morro" skyld akkurat nå for jeg har en app som gir en grafisk fremstilling av vekt opp og ned, så er en voldsom siksakk på min:D 23 hours ago, AnonymBruker said: Om det er en dag eller to siden du hadde avføring kan det også spille inn😊 Anonymkode: 3c3dd...6c5 Jeg har heldigvis veldig regelmessig avføring for det aller, aller meste. 23 hours ago, AnonymBruker said: Rett før og under mensen er ikke lurt å veie seg 🙌 Anonymkode: f4e4a...c50 Haha, nei, jeg stuper i vekt dagene før, og så raser jeg opp, før det så stabiliserer seg noen dager etter mensslutt:P 22 hours ago, AnonymBruker said: P-piller tilfører og påvirker kroppens hormoner, blant annet et østrogenlignende stoff (kombinasjonspiller). Østrogen binder vann. Går du ikke på p-piller vil hormonnivået endre seg i løpet av syklusen, med østrogennivået på topp rundt eggløsning. Vannvekten kan også være på topp rundt eggløsning. Sånn er det å være kvinne. Anonymkode: 787e8...e32 Tenker jeg skulle slippe unna noen av disse hormonpåvirkningene når jeg var på ppiller men, akk:P Men takk for svar alle, var bare så nysgjerrig. Tenkte jeg ville bli mindre demotivert om jeg visste mer om hva som kan påvirke vektsvigninger, selv om jeg alt vet de ikke er reell. Anonymkode: c3ea0...523 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #15 Del Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 7.29): Jeg har lagt på meg 10 kg delvis pga. Noen medisiner, men er sikkert noen koronakilo også. Men uansett, akkurat som sist jeg gikk ned i vekt så svinger vekta mi så voldsomt enda jeg alltid veier meg på morgenen, etter dobesøk og før mat og drikke. Jeg vet det ikke er reelt å legge på seg 0,5-1kg fett over natta altså, jeg er bare nysgjerrig på hvorfor det svinger? Gjør alle det eller er det bare meg:p Går på ppiller nå så ingen mens jeg kan klandre. Unngår mye salt og karbohydrater da dette ofte binder vann i kroppen. Anyone? Anonymkode: fb5cd...bc5 Jeg har sluttet på p-piller nå, men da jeg gikk på dem så økte vekta alltid midt i syklusen. Rundt den tiden jeg skulle hatt eggløsning. Da mensen kom gikk jeg heller litt ned. Anonymkode: e0b64...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2022 #16 Del Skrevet 23. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 21.1.2022 den 16.23): Jeg har sluttet på p-piller nå, men da jeg gikk på dem så økte vekta alltid midt i syklusen. Rundt den tiden jeg skulle hatt eggløsning. Da mensen kom gikk jeg heller litt ned. Anonymkode: e0b64...3bd Snedig, tror ikke jeg har noe sånt på ppiller så lenge jeg hopper over pillefri uka. Anonymkode: d14ee...ff5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå