Gjest David Lee Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Så gale, hva synes dere? https://www.tv2.no/nyheter/14503588/
Gjest Poppeloppen Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Synes det er helt hårreisende dårlig prioritering av PHS. 1) pandemien har vært hard for mange, men de ansatte på phs er ikke blant dem. De har sittet trygt i jobbene sine på hjemmekontor med full lønn. Litt mindre undervisning kanskje, men likevel full lønn. 2) politiet klager på for få ressurser hele tiden, nyutdannede får ikke jobb. 3,5 mill er ikke mye, men hadde finansiert sikkert 5 nye stillinger. 3) nå ryker sikkert 3,5 mill fra neste års (og fremtidige års) budsjett på PHS.
Mmmwhatever Skrevet 21. januar 2022 #4 Skrevet 21. januar 2022 Poppeloppen skrev (På 20.1.2022 den 17.04): Synes det er helt hårreisende dårlig prioritering av PHS. 1) pandemien har vært hard for mange, men de ansatte på phs er ikke blant dem. De har sittet trygt i jobbene sine på hjemmekontor med full lønn. Litt mindre undervisning kanskje, men likevel full lønn. 2) politiet klager på for få ressurser hele tiden, nyutdannede får ikke jobb. 3,5 mill er ikke mye, men hadde finansiert sikkert 5 nye stillinger. 3) nå ryker sikkert 3,5 mill fra neste års (og fremtidige års) budsjett på PHS. Jeg jobber ikke på PHS, men jeg jobber i høyere utdanning. Vi fikk ikke noen «bonus» av arbeidsgiver (selv om enkelte andre universiteter har hatt det), men det burde vi virkelig ha fått, og det var stor misnøye blant de ansatte da fagforeningenes krav ble blankt avvist. Vi har hatt så mye ubetalt ekstraarbeid pga korona. Ikke en krone i tillegg, selv om jeg til tider underviste live til klokka 22 og holdt på å jobbe meg ihjel. Ingen overtid, mye ubetalt arbeidstid som vi aldri vil få mulighet til å avspasere (ikke er den skrevet ned noe sted, heller). Vi har ikke undervist mindre, vi har undervist like mye som før eller mer, bare at vi har måttet bruke masse ekstra tid på å lage digitale opplegg for å prøve å få studentene gjennom. Stadig skiftende regler hele tiden. Jeg tenker det er BRA at arbeidsgiver viser sine ansatte at de setter pris på den STORE ekstrainnsatsen de helt sikkert har lagt ned på PHS, på lik linje som andre steder i UH-sektoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå