Gå til innhold

Fri med eksamen, og si opp jobben eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal søke høyere utdanning til høsten, og holder på å ta opp noen fag jeg skal ha eksamen i nå på våren. Har jeg rett på fri de dagene eksamen skal være?

Jobber innen helse i kommunen.

Jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn til høsten.. må jeg ta en sjangs og si opp jobben og håpe jeg kommer inn eller har noen vert borti at arbeidsgiver går med på at jeg slutter i jobben når skolen begynner eller får fortsette om jeg ikke kommer inn dette året ?

Anonymkode: 6328d...2c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med sjefen din og hør hva som er mulig.  Det er jo ingen her som kan gjette hverken hvordan eksamensdager er i avtaleverket deres, eller om du kan ha en semi-permanent oppsigelse, eller rett og slett kan søke permisjon i ett eller flere år for å gå på skole.

• Liker 2
Skrevet

Søk permisjon 

Anonymkode: 56736...e3c

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja du har krav på fri den dagen du har eksamen og lesedager. Sjekk regelverket som gjeler på din arbeidsplass. Når det gjelder oppsigelse til studier er det kun din arbeidsgiver som kan svare. Men så vidt jeg vet er det ganske gode ordninger for utdanningspermisjon i Staten, kanskje du skal sjekke om du kan ta permisjon i stedet?

Skrevet

Alle disse tingene bør du avklare med arbeidsgiver. De fleste strekker seg langt hvis det er snakk om utdanning som er relevant for jobben du har. 

Anonymkode: 6861a...d7d

Skrevet

Ja. Dersom utd er relevant for arb plassen får du mange dager (husker ikke eksakt), dersom den ikke er det - får du 5 dager m betalt eksamensfri. 

Anonymkode: a845e...177

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...