AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #1 Skrevet 20. januar 2022 Ble slutt mellom meg og eksen rundt nyttår. Vi krangla hele tiden og det drenerte begge såpass hardt at vi ikke takla hverandre mer. Kort fortalt er vi på to helt forskjellige planeter akkurat nå. Han ville slå ut håret hver helg, jeg vil slappe av. Han ble rastløs, jeg ble sliten. Så det var vel først og fremst han som virkelig hadde siste ordet og sa at han ikke ville mer. Som han sa: "Du som person er perfekt, er bare kranglingen jeg ikke takler". Men han vil ha kontakt med meg, for han mener det er muligheter for at vi kan bli sammen igjen senere. Jeg er sønderknust til tross for ulikhetene, så jeg føler jeg venter på han til han har fått herjet fra seg. Ikke at han skal ligge rundt, men handler vel mest om å kunne drikke hver helg osv. Vi er i midten av 20-årene begge to. Så vi har kontakt den dag i dag. I starten var han litt tilbaketrukken, mest fordi han prøvde å ta hensyn til meg da jeg var veldig lei meg. Nå har han begynt å flørte med meg igjen. Jeg skal treffe han i helga da jeg har et ærend i den byen han bor i og trenger soveplass. Han gleder seg til å se meg. Har altså ikke sett han siden 5 januar, men vi har hatt regelmessig kontakt. Bare snakka helt vanlig og tulla over snap, ikke krangling osv. Når det gjelder sex er han ikke typen som tror at vi skal ha sex fordi jeg kommer. Han tilbydde seg å sove på sofaen. Det er meg han vil se. "Alt handler ikke om sex" sa han. Hva betyr dette? Vil han ha meg tilbake? Har han sett forbi kranglingen og begynner å savne meg? Vi kommer uansett ikke til å bli sammen igjen nå sånn official. Vi fungerer ikke slik ting er nå, men hadde jo vært deilig å blitt "exclusive" igjen, altså holdt på bare. Som sagt savner jeg jo han grenseløst jeg også. Anonymkode: 6eae7...c31
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #2 Skrevet 20. januar 2022 Det blir nok krangling igjen Anonymkode: 75622...fcc 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Han holder deg på gress til han finner en ny. Hadde kuttet kontakten og kommet meg videre i livet. Ikke lev på hans premisser om at dere kanskje en dag kan bli sammen igjen hvis han får festet fra seg Anonymkode: 38d67...931 10
tangent Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Bonus for ham at han kan leve fritt men samtidig holde deg på vent til han kanskje, muligens vil noe mer igjen eller finner en annen. Men hva vil du? Tror du det er sunt for deg å ha kontakt og leve på et håp om at forholdet skal starte opp igjen? Jeg synes ikke det høres sunt ut. Du kan velge å bryte kontakten og heller tenke på hva du vil ha ut av livet hvis det ikke inneholder ham. 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Hadde aldri levd på noen annens premisser. Han holder deg varm, og kanskje han vil fortsette å holde deg på kroken selv når han finner en ny, sånn i tilfelle det nye forholdet skranter. Kom deg videre. Lev livet ditt. Om han om 5-10 år ønsker et roligere liv, så kan han ta kontakt med deg og håpe at du fortsatt er interessert. Det er idiotisk å skulle være "venner" fordi kaaanskje den ene parten ønsker å bli sammen igjen engang i fremtiden. Anonymkode: 2536f...87d 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Skjønner ikke hvorfor folk leter så hardt etter feil. Kan dere ikke bare prøve å være venner da? Han virker ganske genuin spør du meg. Anonymkode: eb85d...d98
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Mulig det er verdt å prøve men tror ikke det er sunt å sitte å vente lenge, spesielt da hvis dere holder regelmessig kontakt. Da vil jo du mest sannsynligvis sitte å savne han konstant mens han er såpass opptatt at han kanskje tenker på deg nå og da når det passer seg. Virker som en grei type men jeg er litt der at jeg føler at det ikke kommer til å fungere hvis det allerede har blitt slutt en gang. Vet ikke helt hva som skal til for at det vil fungere når dere er så ulike på et felt som tydeligvis også er veldig viktig. Tid kan hjelpe, og han kan feste seg ferdig, men det kan ta uker, måneder eller år. Hvis dere skal være sammen så finner dere hverandre igjen og det betyr ikke at dere må holde kontakten i mellom tiden. Personlig tror jeg ikke det er livlaga og det er nok best å komme forbi det. Anonymkode: d8f4c...b17
tangent Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor folk leter så hardt etter feil. Kan dere ikke bare prøve å være venner da? Han virker ganske genuin spør du meg. Anonymkode: eb85d...d98 Jada, han kan jo være genuin. Men erfaringsmessig tenker jeg at jeg har hørt den før, og "vi kan være venner" egentlig handler om at en person vil være "snill" i bruddet og gir et falskt håp til den parten som ikke vil slå opp om at vennskapet egentlig handler om at følelsene og bruddet ikke er helt permanent. Jeg synes i det minste at et vennskap først bør vurderes etter man faktisk har hatt ingen kontakt lenge nok til at den såra parten har fått litt avstand og tid til å slikke sårene i fred. Så kan man være venner når ting har roa seg ned.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Min erfaring er at det går fint helt til man treffer på de problemene som skapte krangel, det løser det ikke før de problemene er løst, sammen og hver for dere. Det han gjør nå er å ha en trygg havn hvor han ikke føler seg alene, samtidig som han kan feste og leve rundt. Han vil ikke ha kjæreste, han vil ha en mamma å komme hjem til når ting blir tøft. Ikke vær mamman hans. Anonymkode: ae24b...a92 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 Jeg var sammen med en type i studietiden. Han er vel ca en 7er på utseendeskalaen. Jeg var veldig forelsket. Han fikk noen nye kompiser da det nye året startet som var ca 9ere på utseendeskalaen. Disse var single og fikk seg masse damer. Typen min ble veldig misunnelig og slo opp med meg. Da han innså at han ikke hadde sjans på NOEN SOM HELST på byn, prøvde han seg på meg. Om vi kunne ha sex. Jeg nektet siden vi ikke var sammen. Da ville han bli sammen igjen. Noen menn bør ha backup når de dumper damene sine med mindre de har skikkelig drag på damene. Ellers kan de risikere at de ikke får sex på aldri så lenge. Det er derfor han vil holde kontakten med deg tilfelle han ikke var så digg som han trodde. Anonymkode: 21925...152
Gjest lilshma Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 Tror ikke jeg har forklart meg presist nok. Han dumpa meg ikke fordi han ville leve livet, han dumpa meg fordi vi krangla hele tiden og hadde ulike interesser. For han gjelder det å kunne dra ut hver helg. Jeg har vokst den rølpedrikkinga litt fra meg. Han slo ikke opp med meg for å ligge rundt. Vi drenerte hverandre begge to. Så nei, vi skal ikke bli sammen nå. Han må få herja fra seg først med alkoholen, og jeg respekterer det. Han begynte ikke å drikke før for noen år siden, så sånn sett må jeg jo bare finne meg i det. Vi er altså på to ulike stadier i livet akk nå. Så det stod ikke på at han VILLE være singel, det var fordi kranglingen tok mer energi enn forholdet kunne gi. Det har aldri handla om damer og sex. Da hadde han nok ikke hatt lyst til å se meg i helga, for han kan få hvem han vil tror jeg.
Gjest lilshma Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 Og ja, det med å ha en trygg havn å ha i bakhånd bekymrer meg litt. Tror jeg må spørre han rett ut i helga..
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 Kutt kontakten. Han får ikke i pose og sekk. Anonymkode: dd2e0...dfa 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 Hvorfor orker du? Anonymkode: 9fbd9...83b
enkefru Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 Han holder deg varm til noe bedre dukker opp bare 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når det gjelder sex er han ikke typen som tror at vi skal ha sex fordi jeg kommer. Han tilbydde seg å sove på sofaen. Det er meg han vil se. "Alt handler ikke om sex" sa han Altså. Er det ikke akkurat det man sier når man bare vil ha sex, men vet at det er drittsekkfakter og prøver å fremstå som om det ikke bare er sex man vil ha? Anonymkode: 9fbd9...83b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #17 Skrevet 20. januar 2022 lilshma skrev (2 timer siden): Tror ikke jeg har forklart meg presist nok. Han dumpa meg ikke fordi han ville leve livet, han dumpa meg fordi vi krangla hele tiden og hadde ulike interesser. For han gjelder det å kunne dra ut hver helg. Jeg har vokst den rølpedrikkinga litt fra meg. Han slo ikke opp med meg for å ligge rundt. Vi drenerte hverandre begge to. Så nei, vi skal ikke bli sammen nå. Han må få herja fra seg først med alkoholen, og jeg respekterer det. Han begynte ikke å drikke før for noen år siden, så sånn sett må jeg jo bare finne meg i det. Vi er altså på to ulike stadier i livet akk nå. Så det stod ikke på at han VILLE være singel, det var fordi kranglingen tok mer energi enn forholdet kunne gi. Det har aldri handla om damer og sex. Da hadde han nok ikke hatt lyst til å se meg i helga, for han kan få hvem han vil tror jeg. Og du skal vente årevis på at han blir ferdig med helgedrikkingen? Selv om han ikke lenger er interessert i å drikke i helgene om 2-3 år, så betyr ikke det at dere vil være på samme plass i livet. Om noen år ønsker du kanskje hus og barn, mens han vil bruke tiden på noe annet. Det er ingen grunn til å tenke at dere vil være på samme plass i livet om noen år. Dere klarte ikke å finne et kompromiss på noe så enkelt som helgedrikking. Løsningen hadde jo vært enkel: han kunne dratt ut med kompiser annenhver helg, og brukt annenhver helg med deg. Men dere kranglet så mye om det at dere faktisk slo opp. Det forteller meg at ingen av dere er særlig flinke til å kommunisere og inngå kompromisser ala gi hverandre rom til å gjøre ting hver for dere. Hvorfor skulle dere da passe sammen i fremtiden? Bedre å avslutte kontakten nå. Det er ingen grunn til å henge seg fast noe som sannsynligvis aldri vil skje. Anonymkode: 2536f...87d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå