AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #21 Skrevet 19. januar 2022 Legg deg ned, en hånd påhjertet en på magen eller solar plexus og pust. Ikke fokuser på annet. Kjenn hvordan pusten roer degned og varmen hendene dine gir kroppen din. Anonymkode: 7580c...8cd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #22 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Her og nå. Ikke hva som kan hjelpe i morgen. Her og nå. Alle råd og tips taes i mot. Anonymkode: 684fa...32c Ta en vival hvis du har. Det som også hjelper meg er å høre på YouTube på selvhypnose. Bare søk på det. Michael Jackson sine sanger hjelper meg også. Da tenker jeg spesielt på disse Anonymkode: fc79e...728 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #23 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vet det er ikke farlig, ikke sant? Så bare pust deg gjennom det. Tenk på noe hyggelig du skal gjøre når det er over. Og minn deg selv på at du er så J*vlig tøff, for visste du at å leve med panikkangst er noe av det mest krevende et menneske kan gå gjennom? Du er beintøff, modig og du takler dette. Tenk så lett alt annet blir hvis du overkommer dette? Jeg er friskmeldt fra panikkangst, hadde det i tre år. Har aldri følt meg sterkere. Tro meg, i lengden vokser du på dette. Det ER ikke farlig. Så du klarer dette. Vær snill med deg selv, ta vare på deg selv. Fjern så mye stress fra livet som du kan, sov, spis, hvil. Og når det kommer, se på deg selv som en tøffing som klarer dette. Du har hatt det før? Det knakk deg ikke. Det gjør det ikke nå heller. Anonymkode: 125e7...ec2 Jeg har aldri hatt det før. Aldri. Men det har vart for lenge til at det er hjerteinfarkt så det er nok psykisk…. Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #24 Skrevet 20. januar 2022 For å ikke glemme denne Prøv å slapp av, legg deg i senga eller på sofaen å bare hør. Ta å fyll en varmeflaske om du har det også, eventuelt en tom brusflaske med varmt vann. Anonymkode: fc79e...728
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #25 Skrevet 20. januar 2022 Ta kadt vann i fjeset eller aller helst fyll vasken/en bøtte med kaldt vann å stikk ansiktet nedi. Det trigger dykkerrefleksen og tvinger kroppen til å senke pulsen. Fysisk aktivitet fungere også her og nå. Spring trappene noen ganger, ta jumping Jack's eller spring rundt huset. Dette er ting jeg har fått anbefalt gjennom psykolog og for meg funker det. Anonymkode: 73858...b9d
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #26 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Gjør angsten til en venn. Jeg gjorde angsten min til en hund. Knerten. En dvergpincher, for å være nøyaktig. Så begynte jeg å dressere angsten min. Når panikken slo inn, var det bare Knerten som hoppa opp på meg. Derfor stoppa jeg opp og kommanderte sitt. Og sto stille til anfallet gikk over. Det tok som regel noen minutter, men det gikk over. Knerten lystra. Det ga meg en følelse av mestring. Det høres sikkert ut som tullball, men det funka faktisk. Det var en psykiatrisk sykepleier som ga meg rådet. Nå går jeg tur med angsten min: Kom, Knerten, så skal vi gå i postkassa. Og så går jeg tur til postkassa sammen med angsten min. Og når den overfaller meg, stopper jeg opp, kommanderer sitt og går ikke videre før jeg har kontroll. Og Knerten lystrer. Nå tør jeg å ta med Knerten på kjøpesenter! Når anfallet kommer, stopper jeg opp og kommanderer sitt. Jeg må som regel bli stående noen minutter før jeg får kontroll, men jeg får kontroll, altså! Nå har Knerten blitt en del av min lille familie. Den er med over alt og jeg er aldri alene. Men angsten er ikke en del av meg selv lenger. Den går ved siden av. Og jeg har begynt å like Knerten, faktisk. Jeg er aldri ensom, for å si det sånn. Anonymkode: a85e9...b11 Dette var desidert det beste rådet. Ikke dumt, takk for tips til oss andre som leser i tråden her også som sliter med det samme som TS 🙁 Anonymkode: 54238...0ea 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #27 Skrevet 20. januar 2022 Jeg kan med hånda på hjerte si at den mannen her reddet livet mitt. Jeg er i dag blitt helt kvitt panikkangsten (jeg hadde panikkangst til en hver tid, HVER ENESTE DAG) og hvis den plutselig ubevisst dukker opp nå, så åpner jeg armene, sier velkommen og den forsvinner da like fort igjen. Sjekk ut denne!: https://anxietynomore.co.uk/ Dette er absolutt noe du kan gjøre noe med for å få det bedre, men det er ikke en enkel her og nå jobb ❤️ Anonymkode: 2e4c5...4d5 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #28 Skrevet 20. januar 2022 Jeg pleier å onanere når angsten kommer Det høres rart ut, men orgasmen er faktisk positiv fordi den "rebooter" kroppen. Gjenopprett fabrikkinnstillinger, på en måte. Anonymkode: 64ed8...828
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #29 Skrevet 20. januar 2022 Legg deg i et mørkt rom, lukk øynene og hør på asmr for å sove, dette er det eneste som har hjulpet meg. Jeg tar gjerne en varm dusj før jeg gjør dette. Husk at den verste angsten for mange kommer om kvelden, da er vi på vårt biologisk svakeste. Jeg passer på å spise, drikke og sove nok, og så regelmessig jeg kan. Det er også viktig å stresse så lite som mulig, og å ha noe å gjøre. Anonymkode: 2dfea...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå