AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Her og nå. Ikke hva som kan hjelpe i morgen. Her og nå. Alle råd og tips taes i mot. Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Just deal with it, ikke stort å gjøre for og hjelpe men det er jo heldigvis ikke farlig. Har slitt en del med panikkangst selv. Anonymkode: 02b1a...f4a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 bare pust normalt og ikke kjør hodet ditt. Anonymkode: 02b1a...f4a 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Sett på litt musikk og beveg deg - trekk for gardinene og dans litt i stua : ) Husk at det er tankene som skaper uroen. Du har vel tenkt på noe stressende og gjort det større enn det egentlig er. Som regel så er det de med rik fantasi som får panikkangst. Dette går fint! Du er ikke sprø, bare litt stressa akkurat nå. ❤️ Anonymkode: 5afd9...a5b
trøndermann38 Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Bruker å gjøre noe jeg må tenke på f eks sudoku 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Hvordan arter din panikkangst seg da? Det er jo så ulikt. Jeg ble svimmel og følte jeg skulle besvime. Hjalp å legge seg ned på sengen og fokusere på hver kroppsdel mens jeg hørte på asmr, om du vet hva det er? Hvis ikke søk dem opp på YouTube. Anonymkode: 125e7...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan arter din panikkangst seg da? Det er jo så ulikt. Jeg ble svimmel og følte jeg skulle besvime. Hjalp å legge seg ned på sengen og fokusere på hver kroppsdel mens jeg hørte på asmr, om du vet hva det er? Hvis ikke søk dem opp på YouTube. Anonymkode: 125e7...ec2 Hjertebank skjelver Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjertebank skjelver Anonymkode: 684fa...32c Vet ikke hva det er Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Gjør angsten til en venn. Jeg gjorde angsten min til en hund. Knerten. En dvergpincher, for å være nøyaktig. Så begynte jeg å dressere angsten min. Når panikken slo inn, var det bare Knerten som hoppa opp på meg. Derfor stoppa jeg opp og kommanderte sitt. Og sto stille til anfallet gikk over. Det tok som regel noen minutter, men det gikk over. Knerten lystra. Det ga meg en følelse av mestring. Det høres sikkert ut som tullball, men det funka faktisk. Det var en psykiatrisk sykepleier som ga meg rådet. Nå går jeg tur med angsten min: Kom, Knerten, så skal vi gå i postkassa. Og så går jeg tur til postkassa sammen med angsten min. Og når den overfaller meg, stopper jeg opp, kommanderer sitt og går ikke videre før jeg har kontroll. Og Knerten lystrer. Nå tør jeg å ta med Knerten på kjøpesenter! Når anfallet kommer, stopper jeg opp og kommanderer sitt. Jeg må som regel bli stående noen minutter før jeg får kontroll, men jeg får kontroll, altså! Nå har Knerten blitt en del av min lille familie. Den er med over alt og jeg er aldri alene. Men angsten er ikke en del av meg selv lenger. Den går ved siden av. Og jeg har begynt å like Knerten, faktisk. Jeg er aldri ensom, for å si det sånn. Anonymkode: a85e9...b11 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har også panikkangst nå, fikk det av å se på nyhetene og nå er jeg livredd for storkrig USA Vs Russland Anonymkode: 3de99...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gjør angsten til en venn. Jeg gjorde angsten min til en hund. Knerten. En dvergpincher, for å være nøyaktig. Så begynte jeg å dressere angsten min. Når panikken slo inn, var det bare Knerten som hoppa opp på meg. Derfor stoppa jeg opp og kommanderte sitt. Og sto stille til anfallet gikk over. Det tok som regel noen minutter, men det gikk over. Knerten lystra. Det ga meg en følelse av mestring. Det høres sikkert ut som tullball, men det funka faktisk. Det var en psykiatrisk sykepleier som ga meg rådet. Nå går jeg tur med angsten min: Kom, Knerten, så skal vi gå i postkassa. Og så går jeg tur til postkassa sammen med angsten min. Og når den overfaller meg, stopper jeg opp, kommanderer sitt og går ikke videre før jeg har kontroll. Og Knerten lystrer. Nå tør jeg å ta med Knerten på kjøpesenter! Når anfallet kommer, stopper jeg opp og kommanderer sitt. Jeg må som regel bli stående noen minutter før jeg får kontroll, men jeg får kontroll, altså! Nå har Knerten blitt en del av min lille familie. Den er med over alt og jeg er aldri alene. Men angsten er ikke en del av meg selv lenger. Den går ved siden av. Og jeg har begynt å like Knerten, faktisk. Jeg er aldri ensom, for å si det sånn. Anonymkode: a85e9...b11 Jeg er ikke HI, men så fine tips! Takk for at du deler. Jeg skal prøve dette på meg selv😊 Anonymkode: cbef8...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gjør angsten til en venn. Jeg gjorde angsten min til en hund. Knerten. En dvergpincher, for å være nøyaktig. Så begynte jeg å dressere angsten min. Når panikken slo inn, var det bare Knerten som hoppa opp på meg. Derfor stoppa jeg opp og kommanderte sitt. Og sto stille til anfallet gikk over. Det tok som regel noen minutter, men det gikk over. Knerten lystra. Det ga meg en følelse av mestring. Det høres sikkert ut som tullball, men det funka faktisk. Det var en psykiatrisk sykepleier som ga meg rådet. Nå går jeg tur med angsten min: Kom, Knerten, så skal vi gå i postkassa. Og så går jeg tur til postkassa sammen med angsten min. Og når den overfaller meg, stopper jeg opp, kommanderer sitt og går ikke videre før jeg har kontroll. Og Knerten lystrer. Nå tør jeg å ta med Knerten på kjøpesenter! Når anfallet kommer, stopper jeg opp og kommanderer sitt. Jeg må som regel bli stående noen minutter før jeg får kontroll, men jeg får kontroll, altså! Nå har Knerten blitt en del av min lille familie. Den er med over alt og jeg er aldri alene. Men angsten er ikke en del av meg selv lenger. Den går ved siden av. Og jeg har begynt å like Knerten, faktisk. Jeg er aldri ensom, for å si det sånn. Anonymkode: a85e9...b11 Jeg vil ikke bli venn med min angst. Den er så ødeleggende og roter til hverdagen. Men fint at du klarer og akseptere det🥰 Ts! Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har også panikkangst nå, fikk det av å se på nyhetene og nå er jeg livredd for storkrig USA Vs Russland Anonymkode: 3de99...3f0 🦋 Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hjertebank skjelver Anonymkode: 684fa...32c det er akkurat sånn jeg får, skjelver som at det er minusgrader i rommet, hakker tenner og hjerte hammrer. bare pust rolig putt på litt musikk og slapp av så går det over. Anonymkode: 02b1a...f4a
Lonehill Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke HI, men så fine tips! Takk for at du deler. Jeg skal prøve dette på meg selv😊 Anonymkode: cbef8...e6d Det føltes rart i starten og tok noen uker med fokus og konsentrasjon før jeg ble kjent med Knerten, men etter hvert ble det enkelt. Vær tålmodig. Det tar tid å dressere en hvalp...
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #16 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det er akkurat sånn jeg får, skjelver som at det er minusgrader i rommet, hakker tenner og hjerte hammrer. bare pust rolig putt på litt musikk og slapp av så går det over. Anonymkode: 02b1a...f4a Det er forferdelig 🥺 skjønner ikke hvorfor det må komme. Jeg gjorde ingenting for at det skulle skje. Forstår det ikke. Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er forferdelig 🥺 skjønner ikke hvorfor det må komme. Jeg gjorde ingenting for at det skulle skje. Forstår det ikke. Anonymkode: 684fa...32c Vet åssen det er. det kommer helt ut av det blå, eller om det er en stressfull situasjon. Det var veldig ille perioder i livet mitt men har heldigvis ikke hatt det så mye nå siste året. Men som jeg sa tidligere bare prøv og ikke tenk på det så langt det går, sett på noe chill musikk, pust rolig så går det gjerne helt over etter 10-15 minutter. Det er ikke farlig bare ubehagelig. det er kroppen som sender ut Fight or flight signaler som får hele kroppen til og gå i 100. Anonymkode: 02b1a...f4a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #18 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet åssen det er. det kommer helt ut av det blå, eller om det er en stressfull situasjon. Det var veldig ille perioder i livet mitt men har heldigvis ikke hatt det så mye nå siste året. Men som jeg sa tidligere bare prøv og ikke tenk på det så langt det går, sett på noe chill musikk, pust rolig så går det gjerne helt over etter 10-15 minutter. Det er ikke farlig bare ubehagelig. det er kroppen som sender ut Fight or flight signaler som får hele kroppen til og gå i 100. Anonymkode: 02b1a...f4a Ja det er sånn fight or flight. Helt forferdelig. Hører på rolige musikk men det er så fælt🥺😭 Anonymkode: 684fa...32c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #19 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er sånn fight or flight. Helt forferdelig. Hører på rolige musikk men det er så fælt🥺😭 Anonymkode: 684fa...32c hehe, du takler dette. så kan du huske på det neste gang det skjer at det gikk jo greit 😉 Anonymkode: 02b1a...f4a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hjertebank skjelver Anonymkode: 684fa...32c Du vet det er ikke farlig, ikke sant? Så bare pust deg gjennom det. Tenk på noe hyggelig du skal gjøre når det er over. Og minn deg selv på at du er så J*vlig tøff, for visste du at å leve med panikkangst er noe av det mest krevende et menneske kan gå gjennom? Du er beintøff, modig og du takler dette. Tenk så lett alt annet blir hvis du overkommer dette? Jeg er friskmeldt fra panikkangst, hadde det i tre år. Har aldri følt meg sterkere. Tro meg, i lengden vokser du på dette. Det ER ikke farlig. Så du klarer dette. Vær snill med deg selv, ta vare på deg selv. Fjern så mye stress fra livet som du kan, sov, spis, hvil. Og når det kommer, se på deg selv som en tøffing som klarer dette. Du har hatt det før? Det knakk deg ikke. Det gjør det ikke nå heller. Anonymkode: 125e7...ec2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå