Gå til innhold

Feilstaving i beskrivelse av nettside

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg søker på websiden min med link:www.sidenmin.com i altavista eller google, så står det som regel en beskrivelse av siden min ved der jeg får treff på linken. Men det er et ord der som er stavet feil som irriterer meg grønn! Jeg har forsøkt å søke på nettstedet mitt for å finne om det er der det står feil, men jeg finner ikke den ordlyden noe sted. Har jeg ikke lett grundig nok, eller leter jeg på feil sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan hende at det var stavet feil, og at det er det som ligger ute hos søkemotorene når du får opp siden din. Det tar ofte noen dager før det blir oppdatert.. ?

Skrevet

Men det har vært sånn helt siden siden ble opprettet. For dette må da være en beskrivelse de har hentet fra siden min? De finner vel ikke opp beskrivelse selv?

Skrevet

Nei, de finnes ikke på noe selv. De tar det du har skrevet. Dvs. de har en 'spider' som går rundt på nettet og søker. Den tar det den finner, og indekserer i sin database.

Forøvrig er det vanlig å legge til endel meta-tags (nøkkelord) til siden for å beskrive hva den handler om.

Man kan også aktivt gå inn for å legg seg selv inn hos de forskjellige søkemotorene med diverse gratisprogramvare. Si ifra hvis du vil ha tips.

Skrevet

Ja, trodde også de fant de greiene på siden min. Har prøvd å kikke i meta-taggene, men det er absolutt ikke det som står der.. Når man lager side i Dreamweaver, lagres sånne felleselementer i en egen fil og ikke i hver html-fil, kanskje?

Skrevet

Har du prøvd å ta view source på siden din som linken fra google går til og søkt der altså?

Skrevet

Jepp, prøvd det. Siden siden er i frames har jeg prøvd å se på alle frames'ene også, uten hell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...