AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Min har vært syk siden august omtrent. Vi brukte opp alle sykt-barn-dagene i fjor, tross ekstra koronadager. Og det var ikke pga karantene osv - det var reell sykdom. Han har ikke hatt én eneste hostefri natt siden oktober, og dette tærer virkelig på både foreldre og barn. Utrolig irriterende med den hostingen heele natta, og en unge som er mer syk enn han er i bhg. Er dette virkelig normalt? Eller bør vi dra til legen? Han har påvist barneastma og får medisin for det - så hosten skyldes ikke det da han har god effekt av medisinen Anonymkode: 2a052...947
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Hvor lenge siden er det dere var hos legen sist? Høres ut som barnet har fått et nedsatt immunforsvar som trenger hjelp til å styrkes. Nytt legebesøk !! Anonymkode: 8383b...400 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvor lenge siden er det dere var hos legen sist? Høres ut som barnet har fått et nedsatt immunforsvar som trenger hjelp til å styrkes. Nytt legebesøk !! Anonymkode: 8383b...400 Var der i oktober, da svarte de bare at det var normalt… Anonymkode: 2a052...947
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #4 Skrevet 20. januar 2022 Min hadde et par slike måneder første vinter i barnehagen. Jeg gikk til legen og beskrev de siste to-tre ukene og sa at det virket som om hun ble mer og mer mottagelig for infeksjon fordi immunforsvaret ikke rakk å bygge seg opp. Så spurte jeg om det virkelig ikke var noe som helst de kunne gjøre, for det der kan da umulig være sunt eller behagelig for barnet. Da fikk vi en kort kur med noe jeg ikke husker hva heter og som ikke er tilgjengelig over disk. To forholdsvis store doser. Da fikk hun såpass pause at hun var bedre rustet for neste runde. Ja det er normalt at unger er mye syke de første par årene i barnehage - og kanskje mer nå som vi lever mer skjermet. Men alt med måte, det er ikke noe ålreit om de er syke så hyppig at de ikke har en full barnehageuke på to-tre måneder. Anonymkode: 7d8e2...b15
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min har vært syk siden august omtrent. Vi brukte opp alle sykt-barn-dagene i fjor, tross ekstra koronadager. Og det var ikke pga karantene osv - det var reell sykdom. Han har ikke hatt én eneste hostefri natt siden oktober, og dette tærer virkelig på både foreldre og barn. Utrolig irriterende med den hostingen heele natta, og en unge som er mer syk enn han er i bhg. Er dette virkelig normalt? Eller bør vi dra til legen? Han har påvist barneastma og får medisin for det - så hosten skyldes ikke det da han har god effekt av medisinen Anonymkode: 2a052...947 Bør sjekkes for flere astmamedsiner. Fortsett å gå til legen å fortelle at medisinene fungerer ikke som de bør. Dere kan få forstøvermaske og andre medisiner. Bytt ut puter og dyner om det kan være noe allergi. Hold rommet rent og fritt for støv. Anonymkode: 4cc3a...b90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå