AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hei sykepleiere og sykepleiestudenter! Jeg har bestemt meg for å starte på sykepleien til høsten i år. Det jeg lurer på i forbindelse med det er om det finnes noe jeg kan gjøre allerede nå for å starte å forberede meg til studiet? Kunne feks tenke meg å starte å lese og se på pensum når pensumlisten kommer ut. Takk for svar Anonymkode: 3c820...18e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Kjøp medlemskap på med easy, og se gjennom forelesningene der. Det vil gi deg stor fordel når du skal starte på anatomi til høsten. Anonymkode: 66a28...618 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Finn ut om du tåler blod, tiss, bæsj,lukter, nåler, døde mennesker, åpne brudd... etc Anonymkode: c6378...b72 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Finn ut om du tåler blod, tiss, bæsj,lukter, nåler, døde mennesker, åpne brudd... etc Anonymkode: c6378...b72 Du møter mer enn blod, tiss, bæsj, lukter, nåler, døde mennesker og åpne brudd som sykepleier. Du møter mange fantastiske mennesker i sårbare situasjoner. Anbefaler som nevnt ovenfor medeasy og å begynne eventuelt å se på anatomi. Lykke til med studiene! Hilsen sykepleier Anonymkode: 3c820...18e 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Å starte tidlig med å trene å tørke rumper er lurt Anonymkode: 69fdc...424
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å starte tidlig med å trene å tørke rumper er lurt Anonymkode: 69fdc...424 Det blir man vant til etter noen få ganger med tørk. Jeg så skikkelig mørkt på å tørke rumper da jeg hadde sommerjobb på sykehjem en sommer og tenkte jeg kom til å både spy og svime av, men det var null problem. Anonymkode: cd010...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Hvis du ikke har jobbet på sykehjem, hjemmesykepleie eller lignende tidligere, anbefaler jeg å prøve det først. I tilfelle du finner ut at yrket absolutt ikke er noe for deg likevel. Anonymkode: 58836...184 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du ikke har jobbet på sykehjem, hjemmesykepleie eller lignende tidligere, anbefaler jeg å prøve det først. I tilfelle du finner ut at yrket absolutt ikke er noe for deg likevel. Anonymkode: 58836...184 Fordi? Sykepleiere finnes i alle sektorer - også sektorer uten pleie. Ja, man må gjennom praksis hvor pleie er et av fokusområdene, men det er ikke gitt at man må jobbe på sykehjem eller i hjemmesykepleien etter endt utdanning. Anonymkode: 968d5...e3e
RockyRose Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Anbefalar også medeasy! Dei har mange lærerike sider. Også vil eg anbefale å få ein helgejobb/sommarjobb på ein sjukeheim. Då får du stelt mykje, og alt blir så mykje lettare å forstå faget + du blir trygg i stellsituasjonar til du kjem ut i praksis, lettare for deg å kommunisere med pasientar i framtida, og får eit betre utgangspunkt for læring i praksisane dine Lukke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå