Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sykepleiere og sykepleiestudenter!

Jeg har bestemt meg for å starte på sykepleien til høsten i år. Det jeg lurer på i forbindelse med det er om det finnes noe jeg kan gjøre allerede nå for å starte å forberede meg til studiet? 

Kunne feks tenke meg å starte å lese og se på pensum når pensumlisten kommer ut.

Takk for svar :) 

Anonymkode: 3c820...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp medlemskap på med easy, og se gjennom forelesningene der. Det vil gi deg stor fordel når du skal starte på anatomi til høsten. 

Anonymkode: 66a28...618

• Liker 3
Skrevet

Finn ut om du tåler blod, tiss, bæsj,lukter, nåler,  døde mennesker, åpne brudd... etc 

Anonymkode: c6378...b72

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Finn ut om du tåler blod, tiss, bæsj,lukter, nåler,  døde mennesker, åpne brudd... etc 

Anonymkode: c6378...b72

Du møter mer enn blod, tiss, bæsj, lukter, nåler, døde mennesker og åpne brudd som sykepleier. Du møter mange fantastiske mennesker i sårbare situasjoner.

Anbefaler som nevnt ovenfor medeasy og å begynne eventuelt å se på anatomi.

Lykke til med studiene!

Hilsen sykepleier

Anonymkode: 3c820...18e

• Liker 2
Skrevet

Å starte tidlig med å trene å tørke rumper er lurt 

Anonymkode: 69fdc...424

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å starte tidlig med å trene å tørke rumper er lurt 

Anonymkode: 69fdc...424

Det blir man vant til etter noen få ganger med tørk. Jeg så skikkelig mørkt på å tørke rumper da jeg hadde sommerjobb på sykehjem en sommer og tenkte jeg kom til å både spy og svime av, men det var null problem.

Anonymkode: cd010...6b3

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke har jobbet på sykehjem, hjemmesykepleie eller lignende tidligere, anbefaler jeg å prøve det først. I tilfelle du finner ut at yrket absolutt ikke er noe for deg likevel. 

Anonymkode: 58836...184

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du ikke har jobbet på sykehjem, hjemmesykepleie eller lignende tidligere, anbefaler jeg å prøve det først. I tilfelle du finner ut at yrket absolutt ikke er noe for deg likevel. 

Anonymkode: 58836...184

Fordi?

Sykepleiere finnes i alle sektorer - også sektorer uten pleie. 
Ja, man må gjennom praksis hvor pleie er et av fokusområdene, men det er ikke gitt at man må jobbe på sykehjem eller i hjemmesykepleien etter endt utdanning. 

Anonymkode: 968d5...e3e

Skrevet

Anbefalar også medeasy! Dei har mange lærerike sider.
Også vil eg anbefale å få ein helgejobb/sommarjobb på ein sjukeheim. Då får du stelt mykje, og alt blir så mykje lettare å forstå faget + du blir trygg i stellsituasjonar til du kjem ut i praksis, lettare for deg å kommunisere med pasientar i framtida, og får eit betre utgangspunkt for læring i praksisane dine :) Lukke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...