Gå til innhold

Hvor mange timer før du starter å lage middagen pleier du å ta kjøttdeigen ut av kjøleskapet og la den ligge på kjøkkenbenken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: b322f...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 2 min.

• Liker 10
Skrevet

Timer? Noen minutter kanskje.

Anonymkode: e656b...8f9

• Liker 8
Skrevet

To-tre timer, cirka.

Anonymkode: e4a4e...79a

Skrevet

Fra kjøleskapet? Når jeg begynner på matlagingen og tar ut alle varene jeg skal bruke. Fra fryseren - helst dagen før og lar den tine i kjøleskapet. Om jeg har glemt å gjøre det - så snart jeg begynner å bli sulten og kommer på det. Gjerne litt irritert da. 

Biff tar jeg gjerne ut litt før matlaging for å romtemperere. Men ikke kjøttdeig. 

Anonymkode: 18afb...bbb

• Liker 5
Skrevet

Slenger kjøttdeig til tining i microen.  Biff, kjøtt og fisk tiner i kjøleskap natta over.

Skrevet

Mener du fryseren?

Anonymkode: 11e58...64a

• Liker 3
Skrevet

Eh den tar jeg rett fra kjøleskapet  og ned på stekepanna 

Anonymkode: 11f03...2ad

• Liker 2
Skrevet

0 minutter.

Anonymkode: bc6a0...2f3

• Liker 3
Skrevet

60 til 30 minutter før. Lar den få tilnærmet romtemperatur før jeg steker den.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her diskuteres tining.

Anonymkode: 47052...95b

Mener du her i tråden? Spørsmålet var jo hvor lenge før matlaging man tar kjøttdeigen ut av kjøleskapet. Da må vi nesten anta at kjøttdeigen har kjøleskapstemperatur tvers igjennom. Da trengs ikke tining.

Selv tar jeg ikke kjøttdeig ut fra kjøleskapet før maks. et par minutter før steking. Jeg har tenkt at kvernet kjøtt ikke skal ligge i romtemperatur over tid.

Anonymkode: 64481...501

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar det ut når jeg skal bruke det. Det er en myte at det "bør" tas ut lenge før man skal steke kjøttet.

Og kjøttdeig er kvernet kjøtt, det skal ikke ligge i romtemperatur.

• Liker 2
Skrevet

Kommer an på hva jeg skal steke i, er det teflon er det mindre viktig en rustfritt 

skal du derimot brune kjøttdeigen ikke koke! er det viktig at man steker den godt på begge sidene før man begynner å hakke den opp. Det er mye viktigere en temperaturen

Anonymkode: dfe8f...8f1

• Liker 1
Gjest En dråpe i havet
Skrevet

Kjøleskap : 0 min

Fryser: ca 30-45min lunket++varmt vann.

Skrevet

15-30 min for å romtemperere. Har hørt at det er ikke bra å steike kaldt kjøttdeig på kaldt panne, for da koker kjøttdeigen bare, fordi væsken slipper ut altfor tidlig.. og så blir det tørt å smakløst kjøtt. 😏

Skrevet

Det kommer an på hva jeg skal bruke kjøttdeigen/karbonadedeigen til.

Skal jeg bare steke direkte den tar jeg den ut når jeg skal bruke den.
Skal jeg lage karbonader, kjøttkaker, hamburger, eller kjøttpudding tar jeg den ut fra kjøleskapet en times tid før jeg begynner å jobbe med den.

Anonymkode: fb1a5...be8

Skrevet

Kjøttdeig temperer jeg ikke! Om den er fryst, tas den fra fryseren til kjøleskapet ca 24 timer før. 

Anonymkode: 6db29...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...