Høhø Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 (endret) Jeg har bestilt noen hudprodukter på nett, som har ligget noen timer i postkassen - i minusgrader. Nå har disse frosset, og jeg vet ikke om det har gått utover kvaliteten på produktene. Hvis det viser seg at kvaliteten er forringet, hvem vil være ansvarlig i dette tilfelle? Avsender som ikke har pakket inn varene godt nok? Eller har ikke de ansvaret lenger, så lenge varen er levert? Endret 19. januar 2022 av Høhø
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Herregud de må jo legge varmeflasker oppi pakka for at ikke kremer skal fryse til is på denne tiden av året da. Selvfølgelig har ikke avsender ansvar for det, du får planlegge litt bedre neste gang da og hente posten i god tid. Anonymkode: bc2a0...5dc 11
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Har skjedd meg åså, jeg synes de virket helt bra når de tinte igjen Går sikkert bra. Anonymkode: b3a67...5dd
MyMichelle Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Det er ikke leverandøren sitt ansvar. Ofte kan man også velge selv om man vil ha pakken i postkassen, eller hente den et sted. Jeg velger det dyre alternativet om vinteren. Det er heller ikke lett å se om kvaliteten på produktet er dårligere. Jeg glemte en ny Ole Henriksen øyekrem i bilen en natt. Den virket normal da den var tint. Men bare labtester kan vel si sannheten, antar jeg. 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Hvem sitt ansvar tror du det er? Anonymkode: 90970...6b9 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Du får ta det opp med "værgudene " Anonymkode: 04fe6...996 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Selvfølgelog er det ditt eget ansvar. Bruk hodet litt. Anonymkode: 3ad67...cd0 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #8 Skrevet 20. januar 2022 Det var da du som bestilte de til postkassen din? Da har jo du ansvaret. Anonymkode: 4a820...d4a 10
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Bruk hue a, selfølgelig er det du som har ansvaret. Anonymkode: b7e65...e78 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 Hvorfor er dere så frekke? Går da an å svare uten å være nedlatende. Anonymkode: 86166...e74 13
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 Det er du selv som har ansvaret for å ha bestilt produkter til postkassen din i dette vinterværet. Avsender vet jo ikke om du har utendørs postkasse heller. Jeg for eksempel, har innendørs postkasse. Du visste jo godt at ting i din postkasse vil fryse nå, så da måtte du stått klar til å ta inn sendingen når postbudet leverte om du ikke ville det skulle fryse. Anonymkode: d3336...857 5
-jk- Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 Pakker blir ikke fraktet frostfritt. Det er stor sannsynlighet før at pakken også har vært frosset på et tidligere tidspunkt. F.eks på en semihenger på et godstog over Dovre, eller i en container på et skip ute i Atlanterhavet. 6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 Farmasiet frakter med sånn element i på solkrem om sommeren, og sendte kun til post i butikk. Mener det er avsenders ansvar å pakke det korrekt. Har bestilt glass også...de kom i bobleplast, hadde så klart ikke godtatt det om de var ødelagt og feilpakket da de kom frem. Anonymkode: b0e89...e62 1
nomore82 Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 Om vi forholder oss til lovverket så er det i forbrukerkjøpsloven først når kunden har mottatt tingen at risikoen for tingen går over til kunden. Og kunden har i følge biladvokat.no sine kommentarer overtatt tingen når den er levert i postkassen. https://www.biladvokat.no/forbrukerkjopsloven-7/ Noe som da betyr at om det skjer noe med varen som gjør at den blir ødelagt eller dårlig/ubrukelig etter at den er puttet i postkassen så er dette kundens ansvar og risiko. Kunden må derfor ta høyde for dette når varer blir bestilt, som ved å få tilsendt varen til et utleveringssted hvor en kan hente pakken når det passer en selv. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Farmasiet frakter med sånn element i på solkrem om sommeren, og sendte kun til post i butikk. Mener det er avsenders ansvar å pakke det korrekt. Har bestilt glass også...de kom i bobleplast, hadde så klart ikke godtatt det om de var ødelagt og feilpakket da de kom frem. Anonymkode: b0e89...e62 Men nå er det leveringen som er greia her og ikke innpakningen. Leveringen har TS selv bestilt og bestemt. Hun har valgt postkasselevering og er dermed ansvarlig. Anonymkode: dac2e...4e9 1
Gjest hellokitty Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Herregud de må jo legge varmeflasker oppi pakka for at ikke kremer skal fryse til is på denne tiden av året da. Selvfølgelig har ikke avsender ansvar for det, du får planlegge litt bedre neste gang da og hente posten i god tid. Anonymkode: bc2a0...5dc Nei, det kan ødelegge produktene mer faktisk. Når jeg bestiller kontaktlinser på vinteren får jeg beskjed om når de er sendt på mail og da står det også i mailen at hvis det er frost kan linsene fryse og at jeg ikke skal gjøre noe for å tine de opp raskere da de kan bli ødelagt av det. Siden det ikke er mulig å velge annen type levering for små pakker, blir de levert i postkassa. Varme er mye verre en kulde. Større sjanse for bakterievekst også. Det er derfor sminke ikke skal oppbevares på badet, men i et kaldt rom. Det finnes også små kjøleskap som er beregnet for hudpleieproduker man kan ha på badet. Endret 20. januar 2022 av hellokitty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå