Kipling Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Er det noen som vet om det er noen forskjeller på prisnivåene på service hos urmakerne Bjerke og Thune? Har et sveitsisk ur som må sendes til produsenten for å få byttet noen deler, og regner med at det blir grisedyrt, men for å begrense hvor ille det blir vil jeg finne billigste måten å gjøre det. Tror det må leveres til en lisensiert forhandler og så sendes derfra til fabrikant, men regner med at forhandler tar et mellomlegg i tillegg til det fabrikanten skal ha, så spørsmålet er hvilken forhandler som tar minst. Noen som har noen kunnskap eller erfaringer med hvilke av de to som pleier å ta minst i mellomlegg for denne typen ting? Funker egentlig ikke å bare spørre om pris fordi det blir avhengig av hva verkstedet i finner når de åpner, så det blir gjetting fra deres side. Jeg må levere den ett av stedene, så sender de den unna og så 3 uker etterpå får jeg et estimat basert på hva verkstedet har funnet, og jeg må nok betale for den prosessen uansett selv om jeg sier nei takk. Det er det samme verkstedet hos produsenten det ender hos, så prisen og kvaliteten derifra blir nok det samme, eneste forskjellen er eventuell forskjell i mellomlegget forhandlerene tar.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Hvis det er en grisedyr klokke og det ikke skyldes slag/fall, hadde jeg faktisk forventet at produsenten tok hele regningen. Det har jeg opplevd i hi-fi-butikk med komponenter fra anerkjent merke, selv lenge over to år siden kjøp. Men hva disse to tar? Sikkert enklere å ringe og spørre dem Anonymkode: 8e201...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #3 Skrevet 20. januar 2022 Mener de tar så og si det samme Anonymkode: b7658...9f8
Kipling Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Hvis det er en grisedyr klokke og det ikke skyldes slag/fall, hadde jeg faktisk forventet at produsenten tok hele regningen. Det har jeg opplevd i hi-fi-butikk med komponenter fra anerkjent merke, selv lenge over to år siden kjøp. Men hva disse to tar? Sikkert enklere å ringe og spørre dem Anonymkode: 8e201...9fe Grisedyr og grisedyr…. Kommer litt an på hvordan man definerer det. Det er en dyr klokke, men i den kategorien er den langt fra det dyreste du finner. Jeg vet ikke hvordan det oppsto, men den er vel rundt 10 år gammel nå og det er nok noe som er fysisk bøyd inni, så det er ikke slik at jeg kjøpte den og så bare plutselig stanset urverket inni uten noen grunn. Problemet med å spørre er at prisen blir avhengig av hva som må fikses, og det kan vi bare gjette på, så det ene stedet mente de 10 000, mens på det andre mente de 10-12 000, men det kommer ann på hva som må gjøres og det er det samme verkstedet det ender opp hos uansett, så prisanslaget kommer jo da helt ann på hva den ansatte hos forhandleren gjetter at verkstedet må gjøre, så kanske den litt lavere prisen hos den ene bare er fordi deres gjetting om hva som må gjøres er mer optimistisk enn den andre.
spinner Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Hør med Sutterud: https://www.sutterud.no Flinke folk! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå