AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Familien til min halvsøster er veldig nær vår familie. Vi brukte alltid å være hos dem som barn, og de hos oss. Familiene våres brukte noen ganger å dra på ferie, osv. Men husker det jeg IKKE likte, var at min mor, tante, og bestemor alltid brukte å sammenligne meg med de jevnaldrede barna i den familien. Hadde hun ene henta fått 6 på skolen, så fikk jeg med 110% sikkerhet få høre det, osv. Anonymkode: 5c221...e42
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 At noen får sekser på skolen er jo bra, det er vanskelig å ikke skryte om Anonymkode: c53fc...7ea
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Ja, det gjorde de, og jeg hatet det. Skal ikke gjøre det med mine egne barn. Vil ikke at de skal drive å sammenligne seg med andre. Anonymkode: cfca0...5e1 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At noen får sekser på skolen er jo bra, det er vanskelig å ikke skryte om Anonymkode: c53fc...7ea Men man trenger likevel ikke sammenligne egne barn med den skoleflinke jenta. Det er heller ikke noe gøy når foreldre sammenligner og dermed snakker stygt om ens egne venner. Anonymkode: cfca0...5e1 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Til og med bart Simpson må se Lisa sin toppkarakterer på kjøleskapet, ikke uvanlig, en får bare prøve bedre da Anonymkode: c53fc...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #7 Skrevet 21. januar 2022 Jeg hadde faktisk en tante som holdt på sånn, med hennes egne barn. Hun hadde tvillinger, en gutt og en jente. Hvis vi for eksempel var i familie-selskaper eller noe, så begynte hun ofte å ramse opp hva slags karakter barna hennes fikk i forskjellige fag på skolen. Hva slags aktiviteter de hadde, og hvor mye tid de brukte på forskjellige aktiviteter. For eksempel lacrosse / fotball / håndball / volleyball, eller what ever. Til og med å forlange at barna hennes skulle stå rett ved siden av hverandre (Selvfølgelig i flest mulig sitt påsyn) for å undersøke hvem av barna som er høyest / lavest. Anonymkode: 5520b...06e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Ja alltid. Har et søskenbarn som er født bare noen dager etter meg, men mødrene våre hadde termin samme dag. Hun er blond, jeg er mørk… Gjett hvem som ble favorisert 🙄 Gjett hvem som alltid fikk skylden (uten å være pådriveren…) Anonymkode: b8f9c...113
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 Ja. Ofte i klagende tonefall, og mens andre hørte på i tillegg...«hvorfor kan du ikke være mer lik Line, hun fikk jo 6’er på matteprøven». «Kan du ikke prøve å ta mer etter Amalie, hun er jo sååå flink på ski». «Nå må du ikke spise så mye, du vil vell ligne mer på Ingrid?» Anonymkode: 2de65...8e4 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #10 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 23.13): Hadde hun ene henta fått 6 på skolen, så fikk jeg med 110% sikkerhet få høre det, osv. Anonymkode: 5c221...e42 Jeg var den som fikk best karakterer, men vi ble aldri sammenliknet på det punktet i mitt hus… skal vite at søskenbarnet mitt var jo langt bedre menneske, og det var jo viktigere 🙄 Mine 6’ere ble aldri nevnt. Har aldri fått skryt eller anerkjennelse for noe i barndomshjemmet. Det er ikke rart jeg fikk anoreksi på ungdomsskolen. Begge mødrene hadde visst nok sett at jeg gikk ned i vekt, men de hadde sammen funnet ut at det bare var babyfettet jeg hadde mistet (jeg var aldri overvektig i utgangspunktet!). Nevnte jeg at de er begge ansatt i barnevernet? Anonymkode: b8f9c...113 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #12 Skrevet 21. januar 2022 Ja. Og voksne. Type "nå må du passe litt på hva du spiser, så du ikke blir tjukk som NN". Anonymkode: 9a44d...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #13 Skrevet 21. januar 2022 Å jada. Jeg var veldig flink på skolen og populær blant jevnaldrede, men jeg var for "vill", bråkete og hadde ikke typisk jentete interesser. Ble sammenlignet med de fromme, kristne korjentene i bygda 🙄 Var noen ganger jeg ikke følte meg bra nok fordi jeg ikke delte et eneste likhetstrekk med dem. Anonymkode: 5d7e8...0af 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #14 Skrevet 21. januar 2022 Nei mine foreldre sammenlignet ikke meg med andre barn. De ga fullstendig blaffen. Det var ikke særlig greit det heller. Anonymkode: 437fd...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #15 Skrevet 21. januar 2022 Ja, ble alltid sammenligna med lillesøstra mi. «Hvorfor kan du ikke være mer som xxx» »xxx får det til og hun er yngre enn deg, hvorfor klarer ikke du det?» »Xxx er søt og pen, kan du ikke prøve å stelle deg mer som henne?» osv osv Anonymkode: 66711...448 4
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #16 Skrevet 21. januar 2022 Nei, aldri Selv ikke med søster. Anonymkode: e8b29...fd6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #18 Skrevet 21. januar 2022 Ja. Har ett søskenbarn som er like gammel som meg, og som er flink i absolutt alle fag. Fikk alltid høre om hvor mye flinkere han var enn meg, og at jeg var lat og det var derfor jeg ikke fikk 6ere i alle fag slik som han. Og at min far skulle ønske jeg var mer som han osv. blir aldri å gjøre dette med mine egne barn, er veldig bevisst på det. Anonymkode: 6bbed...8c4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #19 Skrevet 24. januar 2022 Ja fikk alltid høre av mamma at mine kusiner oppførte seg alltid ordentlig og klærne deres ble aldri møkkete, og lekene deres ble aldri ødelagt, og de spiste pent og sølte ikke (mulig hun overdrev når hun sa dette). Og hun sa hun skulle ønske at jeg også var sånn. Som femåring var ikke det noe gøy å høre, jeg var jo meg selv og klarte ikke å bli som dem. Følte at mamma ikke var glad i meg for den jeg var. Idag tenker jeg de må hatt en litt kjedelig barndom da de ikke fikk lov til å leke og skitne seg til osv ... Anonymkode: e9642...966
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #20 Skrevet 24. januar 2022 Ja, det tror jeg er helt vanlig. Den skoleflinke jeg ble sammenlignet med, er idag arbeidsledig. Har aldri kunnet holde på en jobb og har 4 barn med 4 forskjellige. Jeg var en taper på skolen og fikk alltid høre at det ikke var håp for sånne som meg. Det har jeg heldigvis klart å motbevise. Anonymkode: b274f...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå