Gjest gjest nå Skrevet 19. oktober 2005 #1 Skrevet 19. oktober 2005 nå er platen 40 X 80, ovnen er 40 X 60. Jeg mener å ha hørt at det finnes forskrifter på str på slike plater under vedovner, men finner ingenting på nett. Noen som vet? og nei, dette er iikke er orginal-plate
Gjest HB Skrevet 20. oktober 2005 #2 Skrevet 20. oktober 2005 På denne siden hos Statens bygningsetat finner du noe info. http://www.be.no/beweb/regler/meldinger/03...#8.installasjon Hilsen Lille meg
Gjest HB Skrevet 20. oktober 2005 #3 Skrevet 20. oktober 2005 Glemte å skrive alt før jeg trykket OK.... Under punkt 8.4 står det at ubrennbar plate må stikke frem 30 cm foran ildsted. Det skal jo tilsi at platen din er for liten. Hilsen Lille meg
Fakse Skrevet 20. oktober 2005 #4 Skrevet 20. oktober 2005 Vi holder på å sette inn ny ovn, og har fortstått det sånn at kravet kan variere fra ovn til ovn. Om ovnen er høyere enn en viss høyde må f.eks plata stikke lengre frem enn 30 cm. Man bør altså sjekke hva som gjelder for den bestemte ovnstypen man har. På vår ovn står dette spesifisert i installasjonsmanualen, og produsenten kan sikkert svare på hva som gjelder for din ovn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå