Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ikke har foundation på meg er huden ikke blank, men når jeg sminker meg glinser huden min. Jeg bruker smashbox primer og en matt foundation å avslutter med All nighter setting spray fra urban decay, den holder veldig bra på sminken, men jeg blir så j****** blank. Har prøvd med setting pudder men da blir huden seende gusten og grå ut uansett mengde. Tips?

Anonymkode: 0e308...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å sminke deg

Anonymkode: 80ce4...e0c

Skrevet

Ingenting hjelper men syns det hjelper pittelitt å pudre i t-sonen FØR jeg legger foundation.  Anse deg selv som heldig, fordi du kommer til å få sent rynker. Huden har smøring 24/7. 

Anonymkode: 834e7...b18

Skrevet

Må dessverre meddele at ingenting fungerer. Jeg har veldig fet hud selv og hatt det i mange år. Ingenting har noensinne hjulpet. Er selvsagt noen kremer som gjør at huden blir litt mindre fet etter noen timer, men det er så minimal forskjell at jeg vil ikke påstå at det hjelper. Nå har jeg i en alder av 26 begynt å bruke retinol, og er spent på om det kan ha effekt. Om du er under 25 bør du ikke bruke retinol enda, du har ikke behov for det før du bikker 25. 

Det positive er som en annen her sier, at det tar litt lenger tid før du får linjer og rynker. Jeg er som sagt 26 og har ikke en eneste linje enda. Har sett 20-åringer som har mer linjer enn meg. Beskytt huden på dagtid med solkrem, bruk fuktighetsgivende produkter og ta vare på huden som normalt. 

Anonymkode: 44c6e...592

Skrevet

Et tips er dog å kjøpe slike "blotting sheets", de fjerner overflødig olje fra huden. Eventuelt kan du ta tørkepapir og dele det, og bruke ene siden av papiret og trykke det mot huden. Det absorberer olje. Dette var fryktelig vanskelig å forklare, men håper du skjønner. Tenker da på tørkerullpapir, tolags, slike papir man tørker hendene med. Når du deler papiret i to så er det en side som absorberer olje veldig godt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Et tips er dog å kjøpe slike "blotting sheets", de fjerner overflødig olje fra huden. Eventuelt kan du ta tørkepapir og dele det, og bruke ene siden av papiret og trykke det mot huden. Det absorberer olje. Dette var fryktelig vanskelig å forklare, men håper du skjønner. Tenker da på tørkerullpapir, tolags, slike papir man tørker hendene med. Når du deler papiret i to så er det en side som absorberer olje veldig godt. 

Toalettpapir fungerer også. Gjør det noen ganger på jobb om jeg ikke gidder å pudre meg.  Men jeg vil si til TS at du nok har like fet hud om du sminker deg eller ei, det syns bare bedre om du er sminket.  Jeg er ihvertfall god og oljete når jeg står opp om morgenen. 

Skrevet

Har akkurat samme problem som deg. Bruker også retinol med solkrem på dagen. Håper på resultater av det. Følger denne tråden for å høre andre råd også ☺️ 

Anonymkode: d536b...a70

Skrevet

Bruk aluminiumklorid eller sterk antiperspirant fra apoteket i ansiktet på nettene. Eneste som har hjulpet meg.

Anonymkode: 86285...158

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/19/2022 den 22.37):

Ingenting hjelper men syns det hjelper pittelitt å pudre i t-sonen FØR jeg legger foundation.  Anse deg selv som heldig, fordi du kommer til å få sent rynker. Huden har smøring 24/7. 

Jeg er 26 og har masse rynker i panna til tross for kronisk blank hud siden tenårene 

Anonymkode: cf372...958

Skrevet

Max factor creme puff, fast pudder☺

Eeeelsker den🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...