Gå til innhold

Hva er best å spise før trening?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleide å løpe til jobb før det ble hjemmekontor. Da spiste jeg ingenting før jeg løp, men drakk en kopp kaffe med melk. Hadde med en liten youghurtpose jeg kunne spise mens jeg løp dersom jeg kjente på sulten underveis (kun vært nødvendig 1-2 ganger). Men pleier å spise havregrøt til kvelds dagen før, så lagrene er fulle under løpeturen. Dersom du ikke skal trene utholdenhet så kan du spise hva du vil uten å få sting/hold. Men ved løpeøkter vil nok et måltid rett før lage mer trøbbel enn å løpe på tom mage. Spar de harde intervalløktene til et tidspunkt hvor du har spist 1-2 timer før, dersom du merker du blir "tom" om morgenen før frokost.

Anonymkode: 6d867...a6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Pleier å drikke en proteinkaffe og spise typ 3 klementiner 😊 Da Spiser jeg myyye når jeg kommer hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en hjemmelagd bar :)

200 gram valnøtter 
300 gram myke dadler  
80 gram peanøttsmør (hjemmelaget med kun peanøtter) 
2 teskjeer vaniljeekstrakt  
En klype flaksalt (eller vanlig salt) 

Ha valnøtter, dadler, peanøttsmør, vaniljeekstrakt og salt i en kjøkkenmaskin med knivblad. Kjør blandingen i cirka ett minutt til alt begynner å samle seg til en tykk masse.

Trykk ut i en form og sett kjølig en times tid. Kutt barene i ønskelig størrelse og oppbevar i fryseren :) 

Anonymkode: 02bd1...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 22.33):

hvorfor? Det gir ingen fordeler og gjøre det

Anonymkode: 22ce4...2bb

Fordel å ikke hilse på frokosten i løpet av morgenøkta da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener også best på tom mage hvis jeg begynner trene innen kl. 11. Trener jeg senere enn det så drikker jeg en smoothie med proteinpulver (soyamelk, banan, yoghurt, proteinpulver og ev. frosne bær alt etter smak på pulveret) eller to speltlomper med litt nugatti og peanøttsmør.

Det gir meg godt med energi uten at jeg blir tung i kroppen.

Anonymkode: a68ed...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En banan og en kopp kaffe, om du ønsker noe lite og lett. 

Og herregud folkens, om man ønsker/trenger å spise før man trener, er individuelt.

Noen, meg selv inkludert, foretrekker å ikke spise før trening om morgenen. 

Samboeren, derimot, får lavt blodsukker og blir kjempedårlig av å ikke spise først. Selv ved veldig lav intensitet - å gå trilletur med guttungen på tom mage har resultert i at han har kastet opp i en grøftekant og måttet ringe for å bli hentet av meg.. 

Anonymkode: cca89...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...