Gå til innhold

Kumelkprotein allergi hos baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring med kumelkproteinallergi hos baby når mor ammer? Vil ikke slutte å amme så skal selvfølgelig slutte med melkeprodukter. Det jeg lurer på er hvor lenge det går før melkeprodukter er ute av kroppen. Noen som har erfaring? Og hvor lang tid det tok før baby ble symptomfri? 

Anonymkode: b37d1...a94

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen med erfaring med kumelkproteinallergi hos baby når mor ammer? Vil ikke slutte å amme så skal selvfølgelig slutte med melkeprodukter. Det jeg lurer på er hvor lenge det går før melkeprodukter er ute av kroppen. Noen som har erfaring? Og hvor lang tid det tok før baby ble symptomfri? 

Anonymkode: b37d1...a94

Kan ta opp til 6 uker, men du vil nok merke bedring på baby innen noen dager, selv om baby ikke blir helt symptomfri.

Skrevet

Det kan ta litt tid å komme inn i alt som kan inneholde melk, lett å gjøre feil i begynnelsen. Sjekk ALT du spiser. Melk går under mange navn (kasein, mysepulver, melkeprotein osv.). Det er lurt å kutte ut soya også fordi mange reagerer på dette også. Mitt barn ble bedre etter et par dager, men fikk beskjed av legen å kutte ut i 6 uker. Da skulle jeg prøve litt melk igjen. 

Anonymkode: b5f7b...128

• Liker 1
Skrevet

Min gutt hadde også melkeprotein- allergi. Jeg sluttet å spise all mat som inneholdt melkeprotein. Veldig styrete i begynnelsen- venne seg til å spise annerledes, sjekke ingredienser på alt osv. Men det er verdt det. Fikk beskjed på sykehuset at det ville ta noen dager før jeg var kvitt melkeproteinene.  Gutten min vokste det av seg da han var nesten to år.

Lykke til ❤

Anonymkode: 733c0...227

Skrevet

ja tenker at det er verdt det. 

Takk!  

Skrevet

Sjekk ut @barneleg1 på Instagram 😊 send spørsmål, så kommer det nok svar i et innlegg fra barnelegen!

• Liker 1
Skrevet

Her merket vi bedring etter et par dager. Da barnet var ca.9 mnd kunne hun spise veldig små mengder melkeprodukter og det gikk fint at jeg spiste melkeprodukter, selv om jeg fortsatt ammet. Barnet kan altså gradvis bli mer og mer tolerant.

Anonymkode: 4786b...d79

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...