Gå til innhold

PCOS: ble du gravid med vektnedgang og metformin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier. Brukt metformin de 9 mnd jeg har prøvd å bli gravid, uten å lykkes. Har ikke gått ned i vekt (bmi 29) men har ikke prøvd heller. Deres erfaringer?

Anonymkode: 170af...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er større enn deg da, men her hjalp ikke vektnedgang og metformin alene. Men tenker at det hjalp noe. Brukte til slutt letrozol.

Har du syklus, vet du om du får eggløsning?

Ville kanskje fokusert mer på helse enn vekt, du er jo ikke veldig overvektig. Med PCOS er det fornuftig å tenke på hvilken effekt mat og livsstil har på insulin og blodsukker. Finnes en god del informasjon på nett om tiltak som kan ha positiv innvirkning på insulinnivået og -virkning i kroppen. For eksempel karboredusert kost, periodisk faste, søvn, stressmestring, vitamin D, trening.

Anonymkode: 981f2...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg prøvde fikk jeg ikke metformin før jeg fikk hjelp hos gynekolog etter 1 år. Han ga meg medisinen straks, og jeg ble gravid på første syklus med den.

Neste gang jeg skulle bli prøver var jeg litt føre var og startet på metformin 6 måneder før selve prøvestarten. Da ble jeg gravid i pp2. Men denne endte som en MA. Og det skulle ta noen måneder før det gikk igjen. Jeg gikk hele tiden på 1500mg metformin. Men syklusen var fortsatt noe ustabil, så etter hvert fikk jeg også letrozol, og ovitrelle. Da det nærmet seg 1 år med prøving igjen var jeg ganske desperat og BMI'en høy (35) og gikk da til verks med lavkarbo. Gikk ned 6 kg på halvannen måned, og da ble jeg gravid! Tenker all medisinen + vektnedgangen sammen hadde noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...