AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Eller er det like mye «pels» som faller? Anonymkode: 3d1b1...e53
Khloe P.T Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Jeg har en langhåret og en korthåret. Den langhårete legger fra seg mer hår når den springer rundt og hærjer, men når jeg koser med dem er det den korthårete som slipper mest pels. Jeg må innrømme at jeg er elendig på å børste de
Lea Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Jeg synes ikke det er så stor forskjell på pelsen🙂
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Semilanghåret sort katt. Det ligger dotter rundt i hele huset på denne tiden og helt frem til sommeren. Må børste henne i ny og ne og hun får noen gang klumper under armene og i baken. Men den myke, silkeaktige pelsen er fantastisk så det er verdt det. Kommer til å velge langhåret igjen. Anonymkode: cfb9e...ed0 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #5 Skrevet 20. januar 2022 Langhårete katter feller pels på samme måte som korthårete katter. Anonymkode: 85543...588
Taluno Skrevet 20. januar 2022 #6 Skrevet 20. januar 2022 Det faller av like mye pels, men det ser mer ut med langhåret pus. De korthårede trenger generelt mindre pelsstell. Men hvor mye stell en langhåret trenger varierer. Min kan gå mange uker uten børste, og være fin i pelsen. Men i perioder må han børstes nesten daglig. Noen ganger kan jeg bruke 20 minutter på børste og klipp for å få bort klumper, andre ganger kan jeg fjerne klumper med fingrene... Men jeg sjekker hele pusen hver dag mens vi koser!
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #7 Skrevet 20. januar 2022 Har korthåra og langhåra + er fosterhjem. Med langhåret pels er det litt flaks eller ikke. Har hatt katter jeg må børste flere ganger daglig, mens min langhåra gutt knapt har sett en børste for hans klumper seg ikke. Min korthåra gutt må børstes, for han røyter så mye at man ikke skulle tro det var mulig og hans pels klumper seg. Ellers er min erfaring at korthårede katter røyter mer, men de er de mest fangkosete🥰 langhårede katter legger gjerne fra seg klumper av pels. Anonymkode: 8997a...b33
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2022 #8 Skrevet 21. januar 2022 Har en renraset norsk skogkatt. Den rasen er langhåret som bare det. Her i huset er det blitt et lite mareritt. Jeg og samboer har en fast dag i uken hvor vi virkelig går gjennom pelsstell. Først med Furminator som er meget god på å fjerne underpels og løse hår, får alltid av masse pels med denne. Så går vi over med en helt vanlig børste på områder hvor det lett kan floke seg, som i armhulen, halen og ved bakbeina. Allikevel opplever vi at det samler seg pelsdotter rundt omkring i leiligheten, og spesielt legger det seg pels på teppet og i sofaen. Ikke før vi har virkelig støvsugd teppet godt og fri for all pels, så ligger det jammen meg pels der igjen kun et par timer senere. Familien til samboer har en korthåret katt, og de har ikke i nærheten av samme problem som oss - og de børster knapt katten! Nå vet jeg ikke om dette er på grunn av rasen eller om dette er en generell ting med langhårede katter, men vår erfaring med katten vi har nå er at vi skal ikke ha flere langhårede katter. Det ble i overkant for mye arbeid med pels. Anonymkode: 118c4...6d7
Taluno Skrevet 21. januar 2022 #9 Skrevet 21. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har korthåra og langhåra + er fosterhjem. Med langhåret pels er det litt flaks eller ikke. Har hatt katter jeg må børste flere ganger daglig, mens min langhåra gutt knapt har sett en børste for hans klumper seg ikke. Min korthåra gutt må børstes, for han røyter så mye at man ikke skulle tro det var mulig og hans pels klumper seg. Ellers er min erfaring at korthårede katter røyter mer, men de er de mest fangkosete🥰 langhårede katter legger gjerne fra seg klumper av pels. Anonymkode: 8997a...b33 Hehe, av de 8 kattene jeg har hatt, så er det de 3 langhårede som er kosepus, mens de 5 korthårede "klarer seg selv". Samme med katter jeg har passet. De korthårede vil ha mat og lek, de langhårede vil ha kos og stell. Min erfaring er at de røyter like mye, men forskjellig. Langhårede mister pels mer i "klaser" så det ligger klumper/dotter over alt, mens de korthårede sprer hårene over absolutt alt! 😂 Det er pels fra de korthårede som plutselig dukker opp inni undertøy, i smør-pakken, i kjøleskapet, i kaffekoppen og andre merkelige steder... Og pelsen fra de korthårede er grusom å få inni munnbindet og kiler helt jævlig 😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå