AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Hei! Har veldig sterke kynnere nå, 37+4. jeg blir veldig tungpustet og klarer nesten ikke puste… de tar bokstaveligtalt pusten ut av meg! De er ikke vonde, men veldig krevende. Ville dere ringt føden for det her? Eller ventet.. er veldig ubehagelig selv om det ikke er direkte vondt.. Anonymkode: 31317...eaf
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Høres ut som maserier. Slitsomt. Er det førstemann? Har du hatt sånne før? Kommer de med jevne mellomrom? Ta tiden på varighet og tiden mellom☺️ Ring og spør❤️ Anonymkode: 17794...c59
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Bare å ringe å prate med føden. Min andre fødsel startet med sånne, skjønte ikke at det var rier før langt ute i fødselsforløpet. Anonymkode: 5839e...d55
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som maserier. Slitsomt. Er det førstemann? Har du hatt sånne før? Kommer de med jevne mellomrom? Ta tiden på varighet og tiden mellom☺️ Ring og spør❤️ Anonymkode: 17794...c59 Er andremann. Førstemann kom med rakettfart på 1,5 time.. så jeg er litt stresset for at jeg ikke skal nå frem hvis det er noe på Gang. Det er en time til nærmeste sykehus..😅 ble satt igang på forrige fødsel grunnet forgiftning, så jeg aner ikke hvordan det arter seg ut naturlig..😅 Anonymkode: 31317...eaf
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Jeg var litt i samme situasjon, rakk såvidt sykehuset første gang, og var veldig plaget med kynnere og til tider rier som stoppet igjen de siste ukene av andre svangerskap. Egentlig fant jeg ikke svaret, jeg avventet hele tiden å ringe, og fødselen startet ikke. Jeg hadde fått beskjed om å ta kontakt med føden ved første tegn på fødsel pga. rask første fødsel, men hvordan i alle dager vet man hva som er første tegn, liksom. Sånn generelt sa jordmor i kommunen at etter uke 34 trengt jeg ikke ringe med mindre jeg fikk rier som bygget seg opp og ikke ga seg etter en stund ved hvile. Men hun sa at pga. faren for at det gikk fort, burde jeg ringe så snart jeg visste at det var fødsel. Så ja, nei jeg har ikke svaret. Man kan se litt på tidspunktet for første fødsel, fikk jeg beskjed om. Oftest ble det tilnærmet likt, så for meg som fødte første i uke 40, var det ikke så sannsynlig med fødsel i uke 37 (men det er jo mange eksempler på at det skjer likevel). Min fødsel startet ikke med de sterke kynnerne. Ikke selv om de ble regelmessige, med ned i 1 minutt mellom. Og ikke med det som kjentes som riene fra første fødsel, som gikk over igjen da jeg la meg i sengen. Så jeg fødte ikke før i uke 40. Vannet gikk litt før riene kom, ellers hadde vi ikke rukket føden. Så jeg tenker egentlig heller ring en gang for mye enn en for lite hvis dere har litt reisevei Anonymkode: ba5dd...72e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå