Gå til innhold

Sliten i kroppen etter å ha tatt seg av småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere av oss?

Jeg har et barn på 4 år, og merker at kroppen har blitt så sliten av alle disse gjentakende bevegelsene og løft man gjør med småbarn - fra de er baby av. Jeg er i utgangspunktet sterk i kroppen, men nå føler jeg meg svak.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, og jeg kunne helt klart ha lagt en innsats ned i å trene mer styrke. 

Ned på knær, løft, snuing, bæring - osv. 

Kroppen fikk kjørt seg under fødselen, og jeg føler jeg på en måte aldri kom meg ovenpå igjen etter dette, selv om det er fire år siden 😟

Anonymkode: 4173e...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du ellers? 

Anonymkode: 0f2cb...f29

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trener du ellers? 

Anonymkode: 0f2cb...f29

Ikke styrke - håpløs der. Går mye på tur i skog, mark og fjell. Mange ganger per uke. Men det hjelper nok ikke på dette 🙈

Anonymkode: 4173e...01e

Skrevet

Styrketrening er blitt et must for meg, jeg trente aldri drt før. Med alderen er det ekstra viktig.

Anonymkode: 4b31a...ece

• Liker 5
Skrevet

Ja, jeg merker det på kroppen. Har et barn på snart 4 og et på 3 måneder.

Har aldri hatt så mye plager med senebetennelser i skulder og håndledd som jeg har nå. Sliter også mye med hodepine.

Jeg har begynt med yoga og føler det hjelper godt på disse plagene.

Anonymkode: 1beaf...14a

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Styrketrening er blitt et must for meg, jeg trente aldri drt før. Med alderen er det ekstra viktig.

Anonymkode: 4b31a...ece

Jepp, er mormor til et par små og skal jeg holde tritt, må jeg holde meg i form.

Hadde holdt meg i form uansett da, men etter noen dager med barnebarna er det mellom øra jeg blir sliten, ikke i kroppen 😂

Skrevet

Jeg er blitt sterkere, ellers merker jeg ingenting. Trener lite ellers. Pappaen/eksen, som aldri har tatt noe ansvar for ungen, synes det er slitsomt å gå og bære på treåringen, men det synes ikke jeg. Det er jo jeg som har hatt ham på hofta hele tida 😄

Det høres ut som om du kanskje burde begynne å trene :) Kjøp deg en kettlebell og søk på f.eks. Treningsfrue på Instagram, hun har fine og enkle øvelser :)

Anonymkode: dbd1c...83f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...