Gå til innhold

Noora og William SKAM

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til særemne! Hva var det som ved William som fikk Noora til å like ham? Hvorfor ble hun betatt av ham når han var alt det hun var imot? 

Anonymkode: afa4b...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må begynne med å se på Skam og så gjøre en tolkning. 

Anonymkode: c74e0...a48

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må begynne med å se på Skam og så gjøre en tolkning. 

ja har sett det et par ganger men blir bare forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp.meg skrev (2 minutter siden):

ja har sett det et par ganger men blir bare forvirret.

Det var synd.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte historien, men husker at Nora var med på russebuss eller noe liknende prosjekt, sammen med Vilde. 

Du kan spørre Vilde, kanskje hun vet det? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er kjekk

Han er populær

Han er rik

Han er mystisk

Han har glimt i øyet (flørter)

Han er morsom

Han har status

Han har dyr bil

Han virker voksen

Alle jentene vil ha han (altså "vinner" man over alle andre jentene på skolen dersom man får han).

Osv.

Hvordan kan du ikke oppfatte dette?

Anonymkode: 25ee0...51f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ting hun hater, men samtidig som ikke påvirker henne personlig. Tror damer kan tiltrekkes slike menn.

Sånn «jeg liker ikke det du driver med, jeg liker ikke typen du er, men fyyy så lyst jeg har på deg!!»

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg trenger hjelp til særemne! Hva var det som ved William som fikk Noora til å like ham? Hvorfor ble hun betatt av ham når han var alt det hun var imot? 

Hun fant vel ut at hun likte en badboy likevel. Som mange andre jenter. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den klassiske historien om flink pike som blir forelsket i en badboy. Han er kjekk og populær. 

Synes ikke det er rart hun faller for han. Hun er en veslevoksen tenåring, men fortsatt en tenåring. De fleste tenåringer har nok gjort mindre rasjonelle valg enn Noora.

Anonymkode: 16040...1c2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er kjekk

Han er populær

Han er rik

Han er mystisk

Han har glimt i øyet (flørter)

Han er morsom

Han har status

Han har dyr bil

Han virker voksen

Alle jentene vil ha han (altså "vinner" man over alle andre jentene på skolen dersom man får han).

Osv.

Hvordan kan du ikke oppfatte dette?

Anonymkode: 25ee0...51f

Willam har behandlet Vilde, Nooras beste venn som dritt. De konfronterer han med at han behandler henne som et trofé. Da svarer han med "hvis du tror jeg ser på deg som et trofé. Da tar du feil. For det er du ikke fin nok til". Nora er feminist og Williams handlinger bryter derfor med hennes verdier... William er derfor bare en "fuckboy" i hennes øyne. Dette er noe av grunnen til at de får en slags forbudt kjærlighet.. i tillegg til at Vilde var forelsket i William og at Noora omtalte han som en idiot. Men hva var det som fikk henne til å faktisk like han??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det viste seg at han ikke var sånn allikevel når hun ble kjent med han. Han fikk også følelser for henne, som var hard to get i motsetning til de andre jentene han var vant med. Derfor utfyller de hverandre, og gjør hverandre bedre. 

Anonymkode: eb598...3a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp.meg skrev (1 minutt siden):

Willam har behandlet Vilde, Nooras beste venn som dritt. De konfronterer han med at han behandler henne som et trofé. Da svarer han med "hvis du tror jeg ser på deg som et trofé. Da tar du feil. For det er du ikke fin nok til". Nora er feminist og Williams handlinger bryter derfor med hennes verdier... William er derfor bare en "fuckboy" i hennes øyne. Dette er noe av grunnen til at de får en slags forbudt kjærlighet.. i tillegg til at Vilde var forelsket i William og at Noora omtalte han som en idiot. Men hva var det som fikk henne til å faktisk like han??

Hun blir hektet på ham, det er ikke så mye kjærlighet som at hun dras mot en badboy og samtidig sakte endres han, det er en klassisk drittsekk blir snill greie, bare at i virkeligheten så blir det ikke sånn. 

Han er kald og avvisende, hun har en bakgrunn som gjør at hun trekkes mot det. 

Anonymkode: 3aca2...c1a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjemi. Av og til føler man elektrisk kjemi med noen man ikke burde føle det for. Det bare skjer. Og når man er tenåring så har man ikke akkurat viljestyrke til å stå i mot.

Anonymkode: 389ea...373

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han hadde så kult hår som hang foran øynene og var helt mimikkløs.

Anonymkode: 165e9...891

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det skjer noe når hun motvillig blir med på den daten, og hun får se hvem han er når han først snakker om familien din og så viser samme omsorg for sine venner som hun er opptatt av å vise for sine. Hun begynner vel å oppfatte ham mer som et menneske, med kompleksitet og følelser, enn bare en fuckboy.

Anonymkode: 8d572...93a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg husker riktig begynte hun å vise interesse da hun fikk vite at søsteren til William var død. Da fant hun sikkert ut at han har følelser under den følelsesløse overflaten

Anonymkode: dc368...367

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har et ganske anstrengt forhold til sine egne foreldre, og det påvirker naturligvis hennes (elendige) valg av partner. 

Anonymkode: 07b05...c7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 20.17):

Hvorfor ble hun betatt av ham når han var alt det hun var imot? 

Ulrikke Falch (som også spilte i Skam) ble jo sammen med han superklysa fra Paradise Hotel selv om han var alt det hun var imot. Ble jo selvfølgelig slutt etter kort tid, men poenget:

Forelskelsen har mye makt, og den lurer hjernen. 

Endret av Leopard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...