AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Kjøpte nettopp nye briller, det stod mellom to par. Kjøpte det ene og fikk dem en uke senere. Men jeg kjenner jeg på en måte angrer litt på at jeg ikke tok det andre paret. Er det veldig råflott og ekstravagant med to par designerbriller med progressive glass? Jeg kan få dem til 3100 kr. De forrige brillene mine har mindre styrke og er ganske ripete, men de er bedre enn ingenting dersom det skulle skje noe med de nye. Og grunnen til at jeg har designer er at jeg ikke fant noen billige jeg likte like godt, før noen påpeker det eller at man kan kjøpe trepakk på Clas Ohlson for 100 kr 🤪 Anonymkode: 17190...5b8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Jeg synes det er smart å ha to par liggende, da har du har et litt mer hverdags og ett finere, synes ikke prisen er så stiv heller. Det er noe du har i ansiktet og det endrer stilen din osv, jeg hadde kjøpt det andre paret åså 😊 Anonymkode: 9e26b...d37
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er smart å ha to par liggende, da har du har et litt mer hverdags og ett finere, synes ikke prisen er så stiv heller. Det er noe du har i ansiktet og det endrer stilen din osv, jeg hadde kjøpt det andre paret åså 😊 Anonymkode: 9e26b...d37 Takk for svar! Det ene er vel egentlig ikke «finere» enn det andre, men den jeg ikke kjøpte har sprekere farge og litt annerledes fasong. Kan se om jeg finner bilder av begge 😊 Anonymkode: 17190...5b8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Jeg hadde tatt begge, kanskje det ene passer bedre til anledninger enn det andre, kanskje det passer humøret ditt bedre den dagen osv, hvorfor ikke, har du pengene har du lov sierjeg bare 😀 Anonymkode: 56adb...180 2
Million Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Åh? Er det liksom ikke innafor å ha to par briller? Hvem skulle legge seg opp i det? Brillepolitiet? 😄 Kjøp de brillene du vil ha! Jeg kjøpte to par briller nettopp, bestilte dem for et par uker siden. Det kostet meg 9500,- kr. Jeg vil jo ha noen jeg LIKER. Et par til lesing og pc-bruk, og et par til tv-titting. Det viser seg at jeg kan bruke tv-brillene til pc-bruk også, de funker fint til det. Det er lurt å ha to par briller, faktisk. Da har man et par i reserve om noe skulle skje med et ene paret. Det fikk jeg merke nå i januar. Jeg knakk brillene mine midt på ved et uhell for to uker siden, og sto uten reservebriller. Klarer ikke lese noe uten briller! Jeg fant et par 15 år gamle briller i skrivebordet mitt, og de var forferdelig ripete og uklare å se med, men jeg klarte i alle fall å lese noe i de to ukene, mens jeg ventet på mine nye briller. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Hvis du er like uheldig som meg, så kan det være lurt med to par… Så slipper du å bruke gamle briller med feil styrke mens du venter på nye etter å ha ødelagt noen. Og hvis du liker den ene innfatningen veldig godt, kan du jo bare be om nye glass hvis du må endre styrke. Det kommer jeg sannsynligvis til å gjøre med et av parene jeg har nå. Jeg har et par med designer-innfatning, og et par «billig-briller» som jeg bruker på jobb. Arbeidsgiver har selvfølgelig forsikring som dekker briller som blir ødelagt på jobb, men den dekker nok ikke innfatning til flere tusen kroner. Anonymkode: 3baa3...128
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Jeg kjøpte 2 par nå sist (var 2 for 1). og jeg liker både at de er mulig å velge stil etter antrekk, pluss at jeg har blåfilter på det ene. Anonymkode: 741da...528
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 Her er kandidatene. Anonymkode: 17190...5b8 1
pia mater Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Kjempelurt med to par! Jeg har de gamle som er litt for svake som reserve, i tillegg til et par fra europris som er litt for sterke. Skulle gjerne hatt enda ett par som er perfekt i styrke og gode å ha på som reserve istedet. Så lenge synet er stabilt så kjør på med så mange du vil!
MyMichelle Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Mange har flere par designersolbriller, så hvorfor ikke ha flere par designerbriller? Ingen vil vel forvente at du bruker samme briller bestandig. Jeg kjenner flere som har briller til forskjellige anledninger, ikke så dyre, men likevel. Jeg ville ha kjøpt to om jeg var i din situasjon.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 Jeg og kjøpte to for en, men valgte solbriller med styrke, da jeg har følt behovet for det en stund. Er veldig fornøyd med solbrillene! De vanlige brillene har jeg slitt litt med, først klemte de så ille bak ørene, har vært og justert dem for fjerde gang siden jul i dag…kanskje mye derfor jeg sikler på de andre? Tror kanskje de andre er pittelitt lettere, de nye føltes så tunge, så jeg veide dem på kjøkkenvekten. Det var bare fire gram forskjell fra de gamle da 😂 Anonymkode: 17190...5b8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 Det er noe du bruker hver dag, hvorfor skal du ikke kunne ha to par? Anonymkode: 1546e...aae
Gjest Føsleguri Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 Hvis du vil ha to par briller så er det bare å løpe og kjøpe. Det er dine penger, bruk dem til det du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå