Gå til innhold

Hvor bo i Nord-Trøndelag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ville dere bodd på strekningen Levanger-Steinkjer? 

Anonymkode: da88a...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du barn? 
Bil? 
Levanger og Steinkjer er litt større, enn Verdal. 
Sykehuset er på Levanger. 
Levanger har veldig stor ungdomsskole, Verdal har to ungdomsskoler. 
Mens Levanger igjen har veldig stor barneskole, ettersom de slo sammen en haug med barneskoler for noen år siden. 
Vil du bo sentrumsnært?
Landlig?

Anonymkode: 9112f...a4a

Skrevet

Enslig. Kjenner til området såpass, men ute etter ... "følelsen"(?) ved de forskjellige stedene, kanskje?

Skrevet

Jeg tror egentlig det er litt hipp som happ?

Jeg er født og oppvokst på Levanger, bor nå på Verdal. For meg er det litt "samme sted", egentlig. 

Anonymkode: 9112f...a4a

• Liker 1
Skrevet

Ville valgt Stjørdal.

Anonymkode: 212ff...7f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville valgt Stjørdal.

Anonymkode: 212ff...7f9

Det er ikke en del av strekningen levanger-steinkjer.

Hva mener du med følelsen ts? Følelsen av trøndelag? Den tviler jeg på at det er en unison oppfatning om. Jeg syns steinkjer er den fineste byen på nordtrøndelagsstrekken, og innerøy er et veldig hyggelig og fin liten bygd. Men det er nok ganske likt i forhold til tilbud og muligheter i både steinkjer og levanger og muligens og verdal.

Anonymkode: cebec...9ea

• Liker 2
Skrevet

Hvor langt er et tau?
Jeg er født og oppvokst i Steinkjer. Trives veldig godt. Akkurat passe stort for meg. Jeg ville ikke bodd på bygda på vinterstid, dårlig brøyting. Veldig fint og idyllisk på Straumen, men jeg hadde ikke orket å bo der. Sandvollan er fint. 

Anonymkode: 6c283...b0e

• Liker 2
Skrevet

Verdal, Levanger og Skogn  =  Harryland, preget av industrimiljøet på Verdalsøra

Steinkjer  =  Bondeland, kjedelig og traust 

Kom til Namsos

Anonymkode: 0cf06...b06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2022 den 19.34):

Hvor ville dere bodd på strekningen Levanger-Steinkjer? 

Ville bodd på Stiklestad. Tross alt her den kristne vikingkongen Olav Hardaldsson utkjempet et durabelig slag i 1030. Her ble han drept, noe som førte til at Norge ble kristent og formet landet til den nasjonen vi er i dag. Han ble Norges første helgen og fikk navnet Olav den Hellige. Hvem har muligheten til å bo på et slikt viktig historisk sted? Ikke mange. 

Anonymkode: 7948b...1a8

Skrevet

Det kommer litt an på hva du ønsker. 
Steinkjer er størst, men stygg. Hele byen er delt i to av jernbanelinja, industri midt på havna, byen ble kastet opp etter krigen. Og langt unna Værnes, noe som er upraktisk. 
Levanger er penest (trehusbebyggelse), ligger fint til. Nærmest Værnes. Har sykehus og universitet, og utdanningsnivået i befolkningen er dermed høyere enn på Verdal (og Steinkjer, tror jeg). Men byen har rykte på seg for å være mindre åpen/utadvendt enn Verdal. Verdal er minst, er også stygg (ble bombet). Var mye kriminalitet og narkotika  der før, men nå er det ikke så ille der lenger (Levanger er verre nå, sier ryktene). 
Alt i alt holder jeg en knapp på Levanger, men om du er teatermenneske/liker vømmøl hadde jeg satset på Verdal. 

Anonymkode: 94083...45d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 22.39):

Verdal, Levanger og Skogn  =  Harryland, preget av industrimiljøet på Verdalsøra

Kom til Namsos

Herlighet, nei! 🤣

Anonymkode: 94083...45d

Skrevet

Broren min bor på Levanger. Det er en koselig by, selv om sentrum er ganske dødt pga. at de fleste butikkene ligger på et kjøpesenter som ligger like utenfor sentrum. Men fordelen framfor stedene/byene lenger nord at det ligger nærmere Værnes og Trondheim.

Og så fins det sykehus og universitet, noe som gjør at det tross alt er en god del unge mennesker der, noe som trekker opp.

Straumen på Inderøy er også koselig, men det ligger på landsbygda. Likevel er det er ganske mye kulturliv der, og mange lokalmatprodusenter og fine steder å besøke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker Levanger. Nært Værnes, Trondheim, jernbanestasjon, universitetet, magneten, sykehus etc, pluss mye fine gåturer på Nesset (små skoger å gå i), på Røstad, ved levangerelva etc. Så har man hårskallen som er en flott topptur, torsbustaden om man ønsker å stå på slamom etc. På vinteren ordner de med skispor på åkre rundt omkring, blant annet på Nesset. Men sentrum er ganske så dødt, så det er finere å bosette seg på Nesset, moan eller bruborg. 

Verdal er litt, tja, rånete? Inderøya og Straumen er kjempefine om man vil bo litt ut på bygda i fin natur. Steinkjer er en fryktelig stygg by, men det er nok litt mer livlige der. Mer uteplasser om det er det du er ute etter. 

Anonymkode: 82c1b...d5e

• Liker 2
Skrevet

Levanger er i allefall finest :) de jeg kjenner derfra er veldig joviale :fnise: Har ikke vært så mye i Steinkjer, broren min bodde der og holdt på å kjede vettet av seg (vi er fra Trondheim), han endte opp med å flytte hjem igjen etter et år😅 jeg besøkte han kun en helg og følte jeg fikk sett det byen hadde å tilby på de to dagene 😅 men det var jo bare førsteinntrykket mitt, da :) 

Anonymkode: 921ac...51d

Skrevet

Verdal! Er ikke derfra, men har jobbet der. Nydelig kommune og fine folk ❤

Anonymkode: 61293...c81

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2022 den 22.39):

Kom til Namsos

Å syng rompa mi.

Skrevet

Ville ikke valgt noen av stedene på den strekningen. Det eneste stedet i Nord Trøndelag som et ok, er Stjørdal.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...