AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Det sies at vi ikke bør kjøpe brukte bilseter, men er det ok å kjøpe brukte baser ? skal kjøpe sete nå før babyen kommer. Synes prisene er litt stive mtp at første sete brukes bare i noen måneder .. Anonymkode: 12e73...2df
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det sies at vi ikke bør kjøpe brukte bilseter, men er det ok å kjøpe brukte baser ? skal kjøpe sete nå før babyen kommer. Synes prisene er litt stive mtp at første sete brukes bare i noen måneder .. Anonymkode: 12e73...2df Kan du kjøpe beltefestet stol? Da slipper du base. ellers vil jeg si at absolutt alt kan kjøpes brukt så lenge du kjenner vedkommende du kjøper av. Men vil anbefale deg å kjøpe bilstol og base nytt… Anonymkode: 8cf64...b1a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Stive priser = kvalitet. Lvalitet på bilstol = sikkerhet. Det er mye jeg som mamma gjør som ikke er helt etter boka. Men AKKURAT bil - der er vi opptatt av sikkerhet. Anonymkode: 8cf64...b1a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 Jeg hadde kjøpt brukt base om jeg visste den var behandlet godt, altså kjøpt av venner/bekjente/ venner av venner jeg vet er oppegående mennesker. Jeg er over gjennomsnittet opptatt av bilsikkerhet, men ærlig talt, babystolen skal brukes i 6-8 mnd, kanskje 10 mnd, det er ekstremt lite slitasje på en bilstolbase. Jeg legger heller gode penger i stol nr 2 slik at barnet faktisk sitter trygt så lenge det over hodet kan. Minst skolealder. Anonymkode: 90d27...0f1 1
mingus Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 Besafe Izi Modular kan jo brukes opp til 12 mnd, bare å ta ut spedbarninnlegget så blir det større. Syntes også 3000 bilsetet og 2000 for basen ble en litt vel stiv pris, men vi slo til da svigers var snille og tilbudte seg å kjøpe det i julegave til oss fordi babyen kun skulle ha det beste. ❤️ Vi hadde Maxicosi Cabriofix fra før av, men hadde heldigvis rotet vekk dette spedbarnsinnlegget, det er jo ikke gått igjennom nafs nye tester med sidekollisjon, så hadde ikke følt det var så trygt som det kunne vært, etter jeg fikk denne informasjonen.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 mingus skrev (11 minutter siden): Besafe Izi Modular kan jo brukes opp til 12 mnd, bare å ta ut spedbarninnlegget så blir det større. Syntes også 3000 bilsetet og 2000 for basen ble en litt vel stiv pris, men vi slo til da svigers var snille og tilbudte seg å kjøpe det i julegave til oss fordi babyen kun skulle ha det beste. ❤️ Vi hadde Maxicosi Cabriofix fra før av, men hadde heldigvis rotet vekk dette spedbarnsinnlegget, det er jo ikke gått igjennom nafs nye tester med sidekollisjon, så hadde ikke følt det var så trygt som det kunne vært, etter jeg fikk denne informasjonen. Bare vær obs på at stolen gir riktig helning i bilen. Den stolen er kjent for å gi for lite helning, men har man flate seter kan den også gi alt for lite. Begge deler er farlig og bør unngås alt det lar seg gjøre. Så: prøv alltid bilstoler i de aktuelle bilene! Anonymkode: 90d27...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 mingus skrev (1 time siden): Besafe Izi Modular kan jo brukes opp til 12 mnd, bare å ta ut spedbarninnlegget så blir det større. Syntes også 3000 bilsetet og 2000 for basen ble en litt vel stiv pris, men vi slo til da svigers var snille og tilbudte seg å kjøpe det i julegave til oss fordi babyen kun skulle ha det beste. ❤️ Vi hadde Maxicosi Cabriofix fra før av, men hadde heldigvis rotet vekk dette spedbarnsinnlegget, det er jo ikke gått igjennom nafs nye tester med sidekollisjon, så hadde ikke følt det var så trygt som det kunne vært, etter jeg fikk denne informasjonen. Bør absolutt ikke brukes så lenge. Rundt 6 måneder er det på tide å bytte til neste stol. Anonymkode: 4fbae...01c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Det sies at vi ikke bør kjøpe brukte bilseter, men er det ok å kjøpe brukte baser ? skal kjøpe sete nå før babyen kommer. Synes prisene er litt stive mtp at første sete brukes bare i noen måneder .. Anonymkode: 12e73...2df Det må da være helt greit? Så lenge basen funker? De fleste nye baser piper hvis de ikke brukes riktig. Anonymkode: 0e4c2...d4b
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #9 Skrevet 20. januar 2022 Det er helt innafor å kjøpe brukt sete også, så lenge det ikke er eldre enn 5 år (for babyseter) og ikke har vært utsatt for kollisjon/skader😊 Det kan så klart være vanskelig å verifisere at setet ikke har vært utsatt for noe når man kjøper brukt, så skjønner at man da heller vil kjøpe helt nytt. Vi kommer i hvert fall til å kjøpe et pent brukt sete og base av et vennepar ettersom den minste stolen brukes i så kort tid. Anonymkode: 408fa...b85 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå