Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere modnet til fødselen var i gang? Spesielt for flergangsfødende!

fikk høre i dag at jeg var moden, så det kunne skje når som helst.. er i uke 37. Og jeg er så lei av alle disse plagene alle steder og dårlig søvnrutine som er uhåndterbar.. hadde det enda vært en datobok med FAKTISK fasit for når denne babyen kommer..

Anonymkode: 2f4b0...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par uker før termin med nr. 4 var jeg helt moden, mormunnen var helt utflatet og jeg hadde 4 cm åpning.

Jeg gikk likevel  over en uke over termin før jeg fødte... 

Skrevet

Moden og åpen uke 34, satt igang i uke 37.

Anonymkode: f439c...ae0

Skrevet

Er så dumt når jordmor sier dette når det er flere uker til termin, man går jo da å tror det skal skje noe snart. De bør hvertfall være flinkere til å spesifisere at det å være moden ikke betyr at fødsel skjer snart.

Her ba jeg aldri jordmor sjekke det, så vet ikke for min egen del. Men flere venninner som har fått denne beskjeden flere uker før termin og alle har endt med å gå til termin eller over!

Anonymkode: 7a232...f5b

• Liker 1
Skrevet

Hver gang jeg har sport jordmødre om modning så får jeg en lang remse om at modning ikke har noe som helst å si ift når fødselen starter, spesielt ikke hos flergangsfødende. Man kan ha flere cm åpning til og med, uten at det betyr noe. Så jeg hadde ikke lagt for mye i det du ble fortalt. 

Anonymkode: 14fbc...142

Skrevet (endret)

Hvordan finner dere ut om dere er modne, er det rutinesjekk eller tilfeldig ved andre fødselsrelaterte timer? Går bare til jordmor og tar symfysemål foreløpig, i begynnelsen av denne uken (38) og skal en tur neste av eget initiativ(for jeg har alltid noe å spørre om), og dagen før termindato. Er fleregangsfødende.

Har hatt masse nedpress og kynnere som begynner å minne om rier, men tar det med ro hjemme mens det fortsatt ikke er regelmessig. Sover elendig, men det tar jeg bare som en del av opplevelsen av den siste tiden. Er det flere som bare sitter hjemme og venter på riene, eller går alle og stripper seg på denne tiden? Jeg gjorde det selv sist i uke 39 fordi de var redd for stort barn og ville få fortgang på han. 

Hadde jo vært gøy å vite om det er modning/åpning allerede, begynner å kjennes litt annerledes og "revnende" der nede, men tenker jeg skal bare ta det helt med ro denne gangen og vente på at det skal skje av seg selv istedenfor å fly fram og tilbake på sykehuset. :)

Endret av mingus
Skrevet
mingus skrev (5 minutter siden):

Hvordan finner dere ut om dere er modne, er det rutinesjekk eller tilfeldig ved andre fødselsrelaterte timer? Går bare til jordmor og tar symfysemål foreløpig, i begynnelsen av denne uken (38) og skal en tur neste av eget initiativ(for jeg har alltid noe å spørre om), og dagen før termindato. Er fleregangsfødende.

Har hatt masse nedpress og kynnere som begynner å minne om rier, men tar det med ro hjemme mens det fortsatt ikke er regelmessig. Sover elendig, men det tar jeg bare som en del av opplevelsen av den siste tiden. Er det flere som bare sitter hjemme og venter på riene, eller går alle og stripper seg på denne tiden? Jeg gjorde det selv sist i uke 39 fordi de var redd for stort barn og ville få fortgang på han. 

Hadde jo vært gøy å vite om det er modning/åpning allerede, begynner å kjennes litt annerledes og "revnende" der nede, men tenker jeg skal bare ta det helt med ro denne gangen og vente på at det skal skje av seg selv istedenfor å fly fram og tilbake på sykehuset. :)

Jeg har måtte spurt selv, ingen har nevnt noe for meg på deres iniativ. Jeg har også lyst å vite for "gøy", men når jeg får den remsa om at det ikke har betydning for fødsel så er det litt kleint å skulle insistere på å bli tafset oppi der likevel 😆 

Skrevet
mingus skrev (54 minutter siden):

Jeg var hos legen i dag pga en utposing på skjedeveggen, var egentlig bare det hun undersøkte. Men da kjente hun at det var «modne forhold» i samme slengen.. så var bare derfor jeg fikk beskjed om det.

spurte dog JM på forrige kontroll i uke 35 om hun kunne sjekke siden jeg hadde hatt så mye modningsrier. Men da var mormunnen såpass langt bak at hun ikke kjente noe:)

Anonymkode: 2f4b0...84f

Skrevet

Jeg har ikke vært moden ved mine fødsler. Ble satt i gang på overtid med første, og to dager før termin med andre. 

Anonymkode: 5fa54...f66

Skrevet

Ok takk for svar dere. ^^ Virker som alt er normalt med symfyse og andre typiske skalsnartfødemenikkeenda-tegn de siste ukene her, så da får jeg bare se om hun kommer til termin. Hvis ikke så må man begynne å snakke med folk på føden da, så man ikke går de 2 ukene over?

Skrevet
mingus skrev (13 minutter siden):

Ok takk for svar dere. ^^ Virker som alt er normalt med symfyse og andre typiske skalsnartfødemenikkeenda-tegn de siste ukene her, så da får jeg bare se om hun kommer til termin. Hvis ikke så må man begynne å snakke med folk på føden da, så man ikke går de 2 ukene over?

Du skal bli innkalt til trivselskontroll innen 4 dager etter termindato og igjen ved ca 11 dager over termindato for å vurdere igangsettelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal bli innkalt til trivselskontroll innen 4 dager etter termindato og igjen ved ca 11 dager over termindato for å vurdere igangsettelse. 

Takk, greit å vite. :) Håper det skjer før/på termindatoen da, krysser fingrene for det. ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...