Gå til innhold

Kjører du bil alene med munnbind ?

Gjest Acer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulven skrev (22 timer siden):

Munnbind skal ikke brukes om igjen, så for å spare miljøet og lommeboka lar jeg munnbindet sitte på i bil og mellom butikker og andre avtaler. 

Dette. Har jeg en kort kjøretur mellom to ærend kjører jeg med munnbind. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg hvis jeg skal innom flere steder. Det blir fryktelig mye søppel hvis jeg skal ta nytt munnbind for hvert ærend. I går måtte jeg for eksempel ha brukt 7 munnbind hvis jeg skulle tatt av og på. Da er det bedre å beholde det på i bilen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marshmallow skrev (22 minutter siden):

Dette. Har jeg en kort kjøretur mellom to ærend kjører jeg med munnbind. 

Samme her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/19/2022 at 7:01 PM, Skybe said:

Møter mange bilister m/ bare fører som sitter med munnbindet klistrer foran munnen.  Er det noen som skjønner poenget er ?

Ja men fordi jeg går med det på jobb hele dagen og glemmer å ta det av 😅 kommer som regel på det etterhvert.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott

Det må i så fall være hvis jeg skal innom flere steder innafor kort tid.  Det er grenser for hvor mange munnbind jeg kan forbruke i løpet av en dag, både på grunn av økonomien, og miljøet.

Klarer ikke å glemme at jeg har det på ett eneste sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren gjør det når han skal innom flere butikker.

Om jeg går på butikken og det er mange kuldegrader, beholder jeg munnbindet på når jeg går hjem. Bryr meg ikke om hva andre måtte synes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm...nå er jeg vant til å ha det på, så av hygieniske og praktiske årsaker forblir det på en del timer av gangen. Skal en ut og inn av butikker oppstår situasjonen "under en meter" veldig fort og da blir det stress og for sent å fomle frem et munnbind, så da gjør jeg det slik og bidrar til at noen får litt å tenke på. ;) 

shalott skrev (5 timer siden):

Det er grenser for hvor mange munnbind jeg kan forbruke i løpet av en dag, både på grunn av økonomien, og miljøet.

Kjøp to 10-pk laget av stoff; kan vaskes på 60 grader igjen og igjen. Mine er godt brukt nå og holder seg like fine. 
Kan kjøpe ensfargede, sorte hvite, blandet...eller i grunnen hva som helst av mønster og artige innfall; så lenge de kan vaskes i varmt vann i maskin, så er det jo kun en engangsutgift. Anbefales. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender seg gjør det. Det er ikke alltid jeg gidder å ta det av når jeg er ute og handler, og bare skal kjøre 2 minutter til neste senter/butikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest idiotiske jeg har sett er folk som sykler eller jogger med munnbind 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (På 22.1.2022 den 4.54):

Mhm...nå er jeg vant til å ha det på, så av hygieniske og praktiske årsaker forblir det på en del timer av gangen. Skal en ut og inn av butikker oppstår situasjonen "under en meter" veldig fort og da blir det stress og for sent å fomle frem et munnbind, så da gjør jeg det slik og bidrar til at noen får litt å tenke på. ;) 

Kjøp to 10-pk laget av stoff; kan vaskes på 60 grader igjen og igjen. Mine er godt brukt nå og holder seg like fine. 
Kan kjøpe ensfargede, sorte hvite, blandet...eller i grunnen hva som helst av mønster og artige innfall; så lenge de kan vaskes i varmt vann i maskin, så er det jo kun en engangsutgift. Anbefales. :) 

det var planen min ifjor, men jeg ville ha tøymunnbind som var godkjente, og de kan ikke vaskes et uendelig antall ganger - tror det sto fem vask på dem. Og da ble prisen per bruk en god del høyere enn engangsmunnbind, selv om jeg ikke kjøper de billigste engangsmunnbindene. Nå ser jeg at engangsmunnbind har blitt en god del rimeligere enn de var i fjor da jeg gjorde dette regnestykket, så dt forsterker mitt inntrykk av at det er mer økonomisk med engangsmunnbind, hvis man er opptatt av korrekt bruk.

Endret av Marcie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...