Gå til innhold

Hadde du lærere som kledde seg rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde fem lærere som stakk seg ut da jeg gikk på skolen, men lenge siden, det var på 90-tallet. 

Lærer én gikk bare i brunt. Brunt, brunt og brunt, skjorter, jakker, bukser, sokker, sko, veske, alt var brunt. 

Lærer to gikk bare i kjempeblomstrete klær, blomster på absolutt alt, bestandig. 

Lærer tre hadde alltid T-skjorter med ulver eller hunder på, gjerne som ulte mot månen eller noe annet skikkelig kitch. 

Den ekle gymlæreren med altfor liten løpeshorts hvor en testikkel hang ut. 

Og sistemann alltid i Adidas joggedress, med to par Amerikasokker over buksa. Han var for øvrig den kuleste og morsomste læreren jeg har hatt. Han var ikke gymlærer selv om han så slik ut. 

Resten var ganske kommunegrå. 

Andre med lærere som stakk seg ut?

Anonymkode: 3376f...573

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke som jeg kan huske. 

• Liker 1
Skrevet

Ja kanskje ikke så rart som flere av de du nevner her! 😄 Men hadde en "hippie" lærer, hun så ut som om hun var fra 70 tallet, bilen hennes var åså fra den tiden tror jeg. Men jeg var jo barn på 90 tallet så dette er jo 25 ish år siden. 

Anonymkode: da856...e66

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ja kanskje ikke så rart som flere av de du nevner her! 😄 Men hadde en "hippie" lærer, hun så ut som om hun var fra 70 tallet, bilen hennes var åså fra den tiden tror jeg. Men jeg var jo barn på 90 tallet så dette er jo 25 ish år siden. 

Anonymkode: da856...e66

Ja, de hadde jeg ganske mange av, var nærmest det jeg så på som en vanlig lærer… og alle kjørte Lada. 

Skrevet

Hadde en lærer som bare gikk med cowboyboots. 

Anonymkode: 942b5...d33

Skrevet

Hadde en som gikk i rosa tights, også i norsktimen og ikke bare i gym. Men han var en bra lærer.

Og en eldre dame som alltid gikk med skjørt heist opp under puppene og lange hvite sokker oppover leggene med NSB trykket på.

Anonymkode: 4466e...763

Skrevet

Å ja. Vi hadde ei som gikk i drakter fra 60 tallet, dette var på 80 tallet. På ungdomsskolen hadde vi en lærer som gikk med lange skjørt av og til, ikke så rart det men guttene lagde statistikk for å se om det var når hun hadde mensen. Ikke nok med det, de presenterte resultatet for henne også. 

Anonymkode: 6538e...ffd

• Liker 1
Skrevet

Kanskje vi gikk på samme skole ts! Jeg kunne sagt det samme. Men ville lagt til at hun i brunt hadde andre farger også, dvs om hu valgte grønt var skjørtet, toppen, strømpebuksa og skjerfet i grønt også:)

Også kunst og håndverklæreren som gikk i klær som var kort på ene siden og lang på det andre, det samme gjaldt håret og øredobbene. 

Anonymkode: 322fa...c69

Skrevet

Ja. En kar som gikk i grønn, hjemmestrikk vest. Hver. Bidige. Dag. Det var på 90-tallet. 

Anonymkode: 654b7...922

Skrevet

Åh ja, jeg hadde en lærer som kledde seg skikkelig stereotypisk trønder. Trang dongeribukse, skjorter i rosa/turkis osv., mokkasiner, kam i baklomma. Og selvsagt hockeysveis og bart. Dette var rundt 2000.

Det var i Trondheim, men sjelden å se trøndere utenfor 80-tallet som kler seg sånn 😄 

Anonymkode: a423a...704

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kanskje vi gikk på samme skole ts! Jeg kunne sagt det samme. Men ville lagt til at hun i brunt hadde andre farger også, dvs om hu valgte grønt var skjørtet, toppen, strømpebuksa og skjerfet i grønt også:)

Også kunst og håndverklæreren som gikk i klær som var kort på ene siden og lang på det andre, det samme gjaldt håret og øredobbene. 

Anonymkode: 322fa...c69

Nei, bare brunt. Aldri noe annet enn brunt. 

Skrevet

Jeg hadde en lærer på videregående som brukte samme bukse hver gang vi hadde undervisning med henne. Det var ei snekkerbukse av jeansstoff. 

Skrevet

...og jeg sier at alle mennesker, inkludert lærere, kan få kle seg i de klærne de trives med
uten at noen skal lage tråd på forum, le av dem og kalle dem rare. :opplyser: 
Går de nakne hver dag så blir det en annen historie. Bare stå på krava, alle dere som har en litt smal stil!

BAMPA-BAM!  :kghjerte:

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 27.1.2022 den 14.02):

...og jeg sier at alle mennesker, inkludert lærere, kan få kle seg i de klærne de trives med
uten at noen skal lage tråd på forum, le av dem og kalle dem rare. :opplyser: 
Går de nakne hver dag så blir det en annen historie. Bare stå på krava, alle dere som har en litt smal stil!

BAMPA-BAM!  :kghjerte:

På samme måte som at alle har lov å kle seg rart, kan vi også snakke om det…

• Liker 1
Skrevet

Hadde en formingslærer som kledde seg i flagrende gevanter og hadde kort hår bortsett fra en skikkelig lang flettet rottehale😳

Anonymkode: 8229d...0a2

• Liker 1
Skrevet

Hadde én lærer som hadde langt krøllete hår og alltid gikk i svarte jeans, svart skinnvest, og svarte skinntøfler. Var uniformen hans 😄

• Liker 1
Skrevet

Klasseforstanderen i 6 år vår var nyutdannet men så ut som en mann i 40-50 åra men stor mage, tynt fett hår, plirende lyse øyne , grå hud og gulbrune tenner.  Han røykte som en svamp og stinket både av klær og ånde...alltid. Han gikk bare i de to samme genserene og kan egentlig bare huske en bukse.  I tillegg var han ekstra oppmerksom på de søteste jentene i klassen, noe de senere har sagt de syns var ekkelt.  Han lånte penger fra innsamlingsfondet vårt til klassetur uten å spørre og kom full på jobb 1-2 ganger. Jeg var for naiv til å skjønne det. 

Anonymkode: f9530...21c

Skrevet

Hadde en lærer på ungdomsskolen som jeg i løpet av tre år så i kun to forskjellige antrekk. Det ene var en rødbrun genser, og bukse i tilsvarende farge. Det andre var samme type bukse og genser, men i beige.

Klærne så alltid rene og pene ut, men vi synes nå det var litt snodig at vi aldri så han i annet enn dette.
I dag tenker jeg at det på mange måter må være praktisk å ha laget seg en form for jobbuniform.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde en lærer som hadde en litt spesiell kjole som hun gikk med relativt ofte. Det ble en slags intern vits blant noen i klassen. Som godt voksen har jeg tatt meg selv i å se på og nesten kjøpe liknende kjoler... 😳 Smaken forandrer seg.

Anonymkode: 4827e...110

Skrevet

Hadde en lærer som alltid hadde matchende genser og sokker. Alltid! Ofte neglelakk i samme farge også. 

Anonymkode: bab75...a15

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...