GÃ¥ til innhold

Gravid|Hva har skjedd med underlivet mitt? 😂

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle barbere meg i dusjen. Fikk for meg å barbere legger, underliv og alt. Satt meg på huk, og det kjennes ut som hodet ligger i vaginaen min? Altså, dette har jeg ikke opplevd før! Var en stor hodeformen kul som presset alt nedover😭😂 er det mulig at det er babyen sitt hodet? Har plutselig fått mindre mage, og det er ikke noe som fyller ut huden nederst på magen lenger heller. Er ikke overflødig hud, men før ble det strukket ut-nå er det slik at jeg kan ta tak i huden nederst. Hva skjer?🤪

Anonymkode: 9ee0c...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skulle barbere meg i dusjen. Fikk for meg å barbere legger, underliv og alt. Satt meg på huk, og det kjennes ut som hodet ligger i vaginaen min? Altså, dette har jeg ikke opplevd før! Var en stor hodeformen kul som presset alt nedover😭😂 er det mulig at det er babyen sitt hodet? Har plutselig fått mindre mage, og det er ikke noe som fyller ut huden nederst på magen lenger heller. Er ikke overflødig hud, men før ble det strukket ut-nå er det slik at jeg kan ta tak i huden nederst. Hva skjer?🤪

Altså ikke barbere underlivet med høvel, men stusse. Om noen skulle reagere!

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke ulovlig å barbere underlivet.

Anonymkode: 649ac...d43

• Liker 3
Skrevet

En tlf til lege tenker jeg hadde vært lurt, ikke et innlegg på kg 😉

• Liker 1
Skrevet

Legen er nok rette instans. Hen kan si at alt er fibt, ar noe er rart eller at noe er helt feil. Som oftest det første

Anonymkode: d00b2...57f

Skrevet

Hvor langt er du på vei? Men er helt normalt mot slutten, spesielt når du sitter på huk så kommer alt mye nærmere og.

Anonymkode: 20be1...a57

• Liker 2
Skrevet

Hvor langt du er på vei er jo fullstendig vesentlig for å kunne gi noe råd eller svar. 

Anonymkode: 51c2c...55e

• Liker 3
Skrevet

9 måneder og 2 uker på vei? 

Barberte du hodet til babyen kanskje? 

Anonymkode: ea9ce...824

• Liker 7
Skrevet

Ja, jeg føler det «buler mer» der nede når jeg står på huk. Er i uke 25. Har ikke noe nedpress, og har vært til sjekk pga andre ting og alt er fint. Livmorhals er også normalt langt oppe, så tror det bare er rare ting som skjer for tiden.

Anonymkode: 62f3f...e22

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg føler det «buler mer» der nede når jeg står på huk. Er i uke 25. Har ikke noe nedpress, og har vært til sjekk pga andre ting og alt er fint. Livmorhals er også normalt langt oppe, så tror det bare er rare ting som skjer for tiden.

Anonymkode: 62f3f...e22

Ja man blir litt rar når man svulmer opp og blodgjennomstrømningen øker osv. Det blir bedre etterhvert som ungen er ute ;)

Anonymkode: a6b00...383

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er superviktig å barbere fitta rett før fødsel. 

Anonymkode: d12a2...9a9

Skrevet

Du skriver ikke hvor langt du er på vei, men baby skal feste seg mot slutten. Det betyr at hodet går ned i bekkenet, og ligger bokstavlig talt nesten i vaginaen ja, særlig om du er i squat posisjon.

Når baby flytter seg ned slik, kan mange oppleve at mange blir noe mindre, da deler av babyen nå er mer nede i bekkenet.

Er du bekymret for at noe er galt, ikke nøl med å ta kontakt med noen, lege, jordmor, sykehus ol.

Men høres ut som om kroppen gjør seg klar, selv om det er mulig å gå slik i noen uker. Er når babyen ligger slik at gravide ofte beskriver det som om å ha en bowlingball mellom beina.

Anonymkode: 770df...96b

• Liker 1
Skrevet

Det er ikkje så uvanlig rett før fødsel da. Eg følte hovudet til ungen hang ut liksom, men det gjorde jo ikkje det.

Anonymkode: 3d6d9...a70

Skrevet

25 uker på vei selv og kjenner meg ikke igjen😅

er jo fortsatt lenge til fødsel og baby er jo ikke så stor ennå

Anonymkode: 4d59c...184

• Liker 2
Skrevet

Nedpress?

Anonymkode: ff76f...3b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Haha, det tenkte eg faktisk før fødsel + leggane. Når eg låg der og pressa, etter alt blod, oppkast og fostervatn såg eg plutseleg ikkje heeeilt poenget lenger sjølv 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

😅

Anonymkode: 50ab3...967

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg satte i ettertid stor pris på at jeg hadde fått stusset nedentil altså. Så mye blod og gørr som kommer i dagene/ukene etter fødsel, var glad det ikke var langpels der nede. Merk: stusset, ikke barbert. 

Anonymkode: b20ee...3ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

9 måneder og 2 uker på vei? 

Haha, huff! Tenk synet som møter jordmor dersom babyen har mye hår, også er det dradd over med høvelen🤣

Det er ikke livmorfremfall da?

Anonymkode: b4c73...d9d

Skrevet

Høres ut som fremfall. Dessverre.

Anonymkode: a7830...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...