AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Eller er du lei av mannen? Anonymkode: 81c04...d4d
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #2 Skrevet 19. januar 2022 Drittlei. Skal aldri se. Anonymkode: 10b2b...12c 6
Gjest Ghostface Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Nei. Er ikke så glad i filmer om kjente folk generelt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Nei. Hvorfor i huleste har noen laget en film om Trond Giske🤷🏻♂️ Anonymkode: 75e12...5ae 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 Ja. Den tror jeg er ganske interessant. Er litt imponert over filmskaperen som begynte å lage en film, og underveis oppdaget at den kom til å bli noe annet. Anonymkode: e62fd...cd5 3
Zooey Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 Er drittlei ham ja. Men har hørt at filmen presenterer et mer kritisk blikk. Kommer nok ikke til å se den på kino. "Som filmskaper prøver Bustnes å være åpen og forstå dem han følger. «Makta rår» handler om hans reise i den tida han fulgte Giske, hva han oppdaget og fikk se underveis. – Det ble mer og mer en film om at folk med makt lever i sin egen boble der det gjelder andre regler enn ellers i samfunnet, og hvordan det går ut over kvinner, sier Bustnes. Han sier han ble oppriktig lei seg da han skjønte at kvinner er redd på fest eller nachspiel når menn bruker makta si. Etter hvert ble det akkurat dette filmen handler om. – Jeg håper filmen fører til at folk forstår at makt gjør blind, og hvordan denne typen ukultur sprer seg. Det håper jeg denne filmen kan skape debatt rundt, sier Bustnes." https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/dokumentaren-om-trond-giske_-metoo-og-hans-forsok-pa-a-bygge-seg-opp-som-politiker-premierte-pa-tiff-1.15817239?fbclid=IwAR1S3jPVZ51Er4SHTmDzWzQ3jB_BTb8j9tKIJ4rtmFQEnTN20fUzYTt5o-s 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 Hvem er det? Anonymkode: 42f0c...6b7 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #10 Skrevet 20. januar 2022 Zooey skrev (16 timer siden): Han sier han ble oppriktig lei seg da han skjønte at kvinner er redd på fest eller nachspiel når menn bruker makta si. Etter hvert ble det akkurat dette filmen handler om. Dette har jeg lurt litt på, med en helt annen innfallsvinkel. Jeg kunne nemlig aldri ha vært i nærheten av å feste og gå på nachspiel med sjefene i den jobben jeg har, eller i de jeg har hatt. Hele ideen om å feste med ledere er så kleint for meg. Hvis det arrangeres noe fra arbeidsgiver så er det lengste jeg kan strekke meg til å spise, og deretter komme meg så fort vekk som overhodet mulig. Gir det ledere rett til å tråkke over grenser med de som deltar? Nei, selvfølgelig ikke. Jeg skjønner bare ikke hva som er greia med å være en del av entouraget til ledere. Anonymkode: b7535...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #11 Skrevet 20. januar 2022 Det er noe hakkende gale og perverst med en sjef som flørter på jobbfest og jukker de unge kvinnelige ansatte bak i ræva. Nei håper han er vekke for godt. Anonymkode: df09c...4e7 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #12 Skrevet 20. januar 2022 Han har tydeligvis vært ekkel mot flere av unge kvinner, og til og med sperret veien for en av dem på hotellrom. Hvorfor skal han være noe offer? Anonymkode: bdf0c...600 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #13 Skrevet 20. januar 2022 Er det en film med eller uten Giskes samarbeid? Jeg mener Giske måtte få en reaksjon, at reaksjonen skulle kommet mye tidligere så han kanskje hadde skjerpet seg i tide, og aldri må bli statsminister eller minister igjen. Men ble han ikke tatt litt vel hardt? Ville straffen vært like hard i andre partier? Han er jo ikke straffet i en rettsak og ville trolig ikke blitt det om jeg har forstått saken rett, men den "sosiale straffen" oppleves kanskje verre. Anonymkode: 0a0da...505
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #14 Skrevet 20. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men ble han ikke tatt litt vel hardt? Ville straffen vært like hard i andre partier? Han er jo ikke straffet i en rettsak og ville trolig ikke blitt det om jeg har forstått saken rett, men den "sosiale straffen" oppleves kanskje verre. Anonymkode: 0a0da...505 Deler av problemet var vel at Giske ikke ville gi seg uten kamp. Da ender det med at mediekjøret ble gikk i flere år i stedet for å være over på en uke. Skjønner Giske, ham hadde viet hele livet ditt til Arbeiderpartiet og trodde han skulle bli statsminister. Da er det nok ikke lett å bare gi seg uten kamp. Spesielt når han sikkert følte at det å være pågående i sjekkingen av unge kvinner ikke var så ille. Anonymkode: 44a36...909
pappa messi Skrevet 20. januar 2022 #15 Skrevet 20. januar 2022 Nei, jeg tror nok ikke det blir noe av det. 🤔Hadde vært litt interessant, men da orker jeg i hvert fall ikke å se hele filmen! 😲 Bare noen få minutter av den. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #16 Skrevet 20. januar 2022 – Det ble mer og mer en film om at folk med makt lever i sin egen boble der det gjelder andre regler enn ellers i samfunnet, og hvordan det går ut over kvinner, sier Bustnes. Høres interessant ut. Har vel sett "bobletenking" med stortingsleiligheter også. Hvis kollegaer gjør noe på kanten så er det vel greit liksom, kan skli ut. Håper filmen løfter blikket og ikke fokuserer mest på Giske. Det er lett i havne i en boble i alle jobber! Man påvirkes av kulturen. Ikke bare i toppstillinger. Anonymkode: 0a0da...505 2
Factum Factaria Skrevet 20. januar 2022 #17 Skrevet 20. januar 2022 Det er ikke en film jeg går på kino for å se, men når den kommer til en strømmetjeneste nær meg så er det ikke usannsynlig at jeg tar en titt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #18 Skrevet 20. januar 2022 En film om Trond Giske, jeg gir meg ende over Anonymkode: 682b9...fce 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #19 Skrevet 20. januar 2022 Jeg har lyst til å se den, men ikke på kino. Kommer den på TV skal jeg definitivt se! Anonymkode: e5aaa...235
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #20 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): En film om Trond Giske, jeg gir meg ende over Anonymkode: 682b9...fce Det er en film om menn som misbruker makt, sånn jeg forstår det, men den bruker Giske som subjekt. Anonymkode: e5aaa...235 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå