AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #1 Skrevet 19. januar 2022 Jeg er litt usikker på om jeg har rett til å være sur for dette, men jeg sitter her og er skikkelig lei meg. Mamma og pappa er skilt og pappa er gift på nytt med en dame som ikke jobber, de har et barn sammen som er bare bittelitt yngre enn meg. Min mor har lite penger. Min far tjener masse penger, bor i stort hus etc. Jeg er 50/50 hos hver av dem, bare det er rart fra å leve i fattigdom og ikke kunne bruke penger på noe, til å bo i stort hus og kunne spise hva jeg vil. Mitt halvsøster får alt hun peker på ag alt jeg hører fra pappa er; «ja, hvis moren din kan betale halvparten.» sånn har det vært om alt, telefon, klær etc. Det toppet seg i dag da min søster fortalte at hun skal jobbe som frivillig i et land i sør Amerika etter VGS. Dette var MIN drøm! Det er et annet land hun skal til, men det er jeg som har fortalt henne om muligheten, drømt om det, tigget pappa om å få dra (for det koster en del), men svaret var «ja, hvis moren din betaler halvparten», noe han vet hun ikke kan. Sånn har det vært hele tiden, hun har fått det ene og det andre fordi hun ikke er skilsmissebarnet hans. Jeg vet at det ikke er en menneskerett å få iPhone eller betalt opphold i en organisasjon, men når HUN får, er han ikke litt dårlig pappa da? Anonymkode: d1763...cc8 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 19. januar 2022 Faren din høres ut som en kjip drittsekk. Stor klem til deg. Anonymkode: c8695...43d 114
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #3 Skrevet 19. januar 2022 Det er da ikke faren din sin feil at moren din har dårlig råd. Foreldrene dine har tydeligvis være fra hverandre lenge, siden halvsøsteren din bare er litt yngre enn deg, så hvorfor har ikke moren fin tatt tak i økonomien sin i løpet av alle disse årene? Anonymkode: 88cd1...f45 14
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. januar 2022 #4 Skrevet 19. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er da ikke faren din sin feil at moren din har dårlig råd. Foreldrene dine har tydeligvis være fra hverandre lenge, siden halvsøsteren din bare er litt yngre enn deg, så hvorfor har ikke moren fin tatt tak i økonomien sin i løpet av alle disse årene? Anonymkode: 88cd1...f45 Jeg har mye mer penger enn eksen min, men jeg har aldri latt dette gå utover ungene mine. Kunne ikke falle meg inn å gjøre en sånn forskjell på mine egne barn. Kjip og dårlig far! Edit, noe HELT annet hadde det vært om det var moren eller stefaren som spanderte dette på halvsøsteren. Men ikke faren til dem begge! Endret 19. januar 2022 av Dævendøtte
Kvalitet Skrevet 19. januar 2022 #5 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er da ikke faren din sin feil at moren din har dårlig råd. Foreldrene dine har tydeligvis være fra hverandre lenge, siden halvsøsteren din bare er litt yngre enn deg, så hvorfor har ikke moren fin tatt tak i økonomien sin i løpet av alle disse årene? Anonymkode: 88cd1...f45 Moren til halvsøster er jo tydeligvis ikke bedre stilt enn mor til ts. Syns din far høres slem ut. 38
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #6 Skrevet 19. januar 2022 Han gjør forskjell på dere, særlig når begge mødrene bidrar minimalt økonomisk. Ikke skriv under på uskifte om han ber om det. Anonymkode: 5d392...8d8 39
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #7 Skrevet 19. januar 2022 En far bør ikke forskjellsbehandle barna sine uansett hvem moren er. Føler med deg. Har du snakket med faren din om dette? Skriv et brev til ham om det er lettere. Dette er ikke snakk om å ønske seg kostbare ting, men å føle seg likt behandlet. Du hadde helt sikkert taklet din mors dårlige økonomi bedre om din stemor ble krevd like mye av i forhold til din halvsøster. Prøv å være flink på å formidle følelsene dine overfor din far på en rolig måte. Anonymkode: 00bfd...026 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #8 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er da ikke faren din sin feil at moren din har dårlig råd. Foreldrene dine har tydeligvis være fra hverandre lenge, siden halvsøsteren din bare er litt yngre enn deg, så hvorfor har ikke moren fin tatt tak i økonomien sin i løpet av alle disse årene? Anonymkode: 88cd1...f45 Det er da ikke min feil heller. Han betaler alt for sin andre datter, kona hans tjener ikke penger. Men fordi han er gift med hennes mor betaler han alt for henne. ts Anonymkode: d1763...cc8 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #9 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En far bør ikke forskjellsbehandle barna sine uansett hvem moren er. Føler med deg. Har du snakket med faren din om dette? Skriv et brev til ham om det er lettere. Dette er ikke snakk om å ønske seg kostbare ting, men å føle seg likt behandlet. Du hadde helt sikkert taklet din mors dårlige økonomi bedre om din stemor ble krevd like mye av i forhold til din halvsøster. Prøv å være flink på å formidle følelsene dine overfor din far på en rolig måte. Anonymkode: 00bfd...026 Ja, jeg har prøvd, han bare; «jeg skulle gjerne vært med å betale jeg jenta mi, men da må moren din betale halvparten, det er det avtalen mellom oss to er». Føler han straffer meg fordi han ikke liker mamma. ts Anonymkode: d1763...cc8 19
AprilLudgate Skrevet 19. januar 2022 #10 Skrevet 19. januar 2022 Jeg hadde tatt en generell prat med ham - da ikke angående derre oppholdet. Men spurt rett ut hva han tenker om dette at ett barn får alt - mens barn 2 må forholde seg til «ja, om mor har råd til HALVPARTEN» for ett og alt. En ting du kan spørre direkte om er hvorvidt din bonusmor gir 50% for absolutt hver ting og aktivitet - har de delt økonomi på alt siden dette er noe du får som argument? Uansett svar så blir dette ekstremt skjevfordelt, og han skal vite at selv om det ikke handler om ting så påvirker det absolutt at det fremstår som stor forskjellsbehandling. Du kan jo spørre hvordan dette blir i fremtiden: skal de støtte hennes barn med med barnevakt/sosial tid og kos enn dine? Skal barnebarn forskjellsbehandles? Eller er det bare deg? Skal han si at dine barnebarn kan få en julegave «dersom mormor kan betale halvparten»? Dersom søster spør om EK eller kausjonist: skal hun få, men ikke du? Hvor lang har han tenkt at grensen skal gå, og hva er hans hensikt? 32
Blått Skrevet 19. januar 2022 #11 Skrevet 19. januar 2022 Ja, du har rett til å være sur. Han forskjellsbehandler dere grovt. 18
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #12 Skrevet 19. januar 2022 Absolutt du har rett til å være sur! Dette er skikkelig forskjellsbehandling. Størrelse hun som sier at du bør skrive et brev. Anonymkode: 76407...284 6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #13 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Faren din høres ut som en kjip drittsekk. Stor klem til deg. Anonymkode: c8695...43d Eller så hører mora ut som en fattig slask. Støtter far her. Mor burde tatt økonomisk ansvar før hun ble gravid. Anonymkode: 836a0...a28 1
Blått Skrevet 19. januar 2022 #14 Skrevet 19. januar 2022 46 minutter siden, AnonymBruker said: Eller så hører mora ut som en fattig slask. Støtter far her. Mor burde tatt økonomisk ansvar før hun ble gravid. Anonymkode: 836a0...a28 Gå å troll et annet sted. 38
Tripptrapp1 Skrevet 19. januar 2022 #15 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er litt usikker på om jeg har rett til å være sur for dette, men jeg sitter her og er skikkelig lei meg. Mamma og pappa er skilt og pappa er gift på nytt med en dame som ikke jobber, de har et barn sammen som er bare bittelitt yngre enn meg. Min mor har lite penger. Min far tjener masse penger, bor i stort hus etc. Jeg er 50/50 hos hver av dem, bare det er rart fra å leve i fattigdom og ikke kunne bruke penger på noe, til å bo i stort hus og kunne spise hva jeg vil. Mitt halvsøster får alt hun peker på ag alt jeg hører fra pappa er; «ja, hvis moren din kan betale halvparten.» sånn har det vært om alt, telefon, klær etc. Det toppet seg i dag da min søster fortalte at hun skal jobbe som frivillig i et land i sør Amerika etter VGS. Dette var MIN drøm! Det er et annet land hun skal til, men det er jeg som har fortalt henne om muligheten, drømt om det, tigget pappa om å få dra (for det koster en del), men svaret var «ja, hvis moren din betaler halvparten», noe han vet hun ikke kan. Sånn har det vært hele tiden, hun har fått det ene og det andre fordi hun ikke er skilsmissebarnet hans. Jeg vet at det ikke er en menneskerett å få iPhone eller betalt opphold i en organisasjon, men når HUN får, er han ikke litt dårlig pappa da? Anonymkode: d1763...cc8 Urettferdig og kjipt av far din å forskjellsbehandle slik. Du sier at din mor har lite peng, og at hans nye kone ikke jobber. Jobber hun ikke fordi hun er lat eller uføretrygdet eller har hun så mye penger at hun slipper å jobbe? Hvis det er han som bærer den økonomiske byrden i det nye forholdet (også), så burde du og din halvsøster få de samme godene siden det da virker logisk at den bye konen heller ikke kan bidra så mye økonomisk. Dette er vemmelig gjort av far din å hele tiden slenge ut «hvis mor di betaler halvparten», når han vet at hun ikke kan det. Det er lite kjekt for deg, og det er enda verre for mor si som sikkert vil, men ikke kan, bidra. Tommel ned for far! 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #16 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da ikke faren din sin feil at moren din har dårlig råd. Foreldrene dine har tydeligvis være fra hverandre lenge, siden halvsøsteren din bare er litt yngre enn deg, så hvorfor har ikke moren fin tatt tak i økonomien sin i løpet av alle disse årene? Anonymkode: 88cd1...f45 Han betaler jo alt for halvsøsteren, så hvorfor kunne han ikke betale alt for TS (når han vet moren ikke har råd)? Spesielt Mtp dette frivillige oppholdet. Anonymkode: 81fbb...654 17
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #17 Skrevet 19. januar 2022 Æsj, så kjipt. Jeg skjønner det er vanskelig. Kjenner følelsen din veldig godt. Var selv aldri med på ferieturer faren min dro på med sin nye familie. Jeg var der halve sommerferien da jeg var skolebarn (altså tre uker) og vi var aldri noe sted. Med en gang jeg var ute av huset var det sydentur og fornøyelsesparker så langt øyet kunnet se. Føltes blodig urettferdig da. Nå er jeg voksen og kan betale mine egne ferier. Jeg skal aldri sette barna mine i samme situasjon. Anonymkode: 84eda...02d 14
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #18 Skrevet 19. januar 2022 Jeg syns dette er dårlig gjort av din far. Jeg forstår ikke hvordan han har samvittighet til å forskjellsbehandle barna sine på denne måten. Kanskje du kan prøvd å snakke med ham om hvordan dette får deg til å føle deg? Anonymkode: b5352...ecd 8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #19 Skrevet 19. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er da ikke min feil heller. Han betaler alt for sin andre datter, kona hans tjener ikke penger. Men fordi han er gift med hennes mor betaler han alt for henne. ts Anonymkode: d1763...cc8 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, jeg har prøvd, han bare; «jeg skulle gjerne vært med å betale jeg jenta mi, men da må moren din betale halvparten, det er det avtalen mellom oss to er». Føler han straffer meg fordi han ikke liker mamma. ts Anonymkode: d1763...cc8 Håper du klarer å ikke ta dette ut over søsteren din. Det er ikke hennes feil heller. Har du forsøkt å snakke ordentlig med faren din. Ok, mamma skal betale halvparten. Hvem betaler den andre halvparten av søsters opphold? VET du at stemor ikke betaler noe, eller bare tror du? At du ikke kan spise hva du vil hos moren din er ikke fars feil, akkurat den ville jeg latt ligge i samtalen med far Anonymkode: b4a04...aec 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #20 Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper du klarer å ikke ta dette ut over søsteren din. Det er ikke hennes feil heller. Har du forsøkt å snakke ordentlig med faren din. Ok, mamma skal betale halvparten. Hvem betaler den andre halvparten av søsters opphold? VET du at stemor ikke betaler noe, eller bare tror du? At du ikke kan spise hva du vil hos moren din er ikke fars feil, akkurat den ville jeg latt ligge i samtalen med far Anonymkode: b4a04...aec Ja, det vet jeg, både min far og min søster har innrømt det. Hun har ikke noen jobb, min mor jobber i hvert fall det hun kan. ts Anonymkode: d1763...cc8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå