Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært litt dårlig og sliten de siste ukene og har tatt coronatest på coronatest, men ingenting påvist. Kjæresten sa på fleip: "ta en graviditetstest" for noen uker tilbake og i dag gjorde jeg det. Hadde aldri trodd den skulle vise positiv, men det gjorde den - dessverre. Jeg har ikke peiling på hvor langt jeg er på vei da jeg går på p-piller og mensen kommer og går fra måned til måned. Har to barn fra før, og man skulle tro man visste man var gravid, men nei. Får man time fort til UL/abort? Kan jo være alt fra 4 uker til 38 uker på vei (neida), men jeg har virkelig ikke anelse på hvor langt jeg er på vei. Hvordan er prosessen? Jeg må vel ikke ha noe sykemelding? 

Anonymkode: 636be...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har vært litt dårlig og sliten de siste ukene og har tatt coronatest på coronatest, men ingenting påvist. Kjæresten sa på fleip: "ta en graviditetstest" for noen uker tilbake og i dag gjorde jeg det. Hadde aldri trodd den skulle vise positiv, men det gjorde den - dessverre. Jeg har ikke peiling på hvor langt jeg er på vei da jeg går på p-piller og mensen kommer og går fra måned til måned. Har to barn fra før, og man skulle tro man visste man var gravid, men nei. Får man time fort til UL/abort? Kan jo være alt fra 4 uker til 38 uker på vei (neida), men jeg har virkelig ikke anelse på hvor langt jeg er på vei. Hvordan er prosessen? Jeg må vel ikke ha noe sykemelding? 

Ta en graviditetstest for noen uker siden? Som vil si at du mest sannsynlig er ganske mye lenger enn 4 uker på vei😅 burde bestille ultralyd asap 

Anonymkode: b5311...285

Skrevet

Du kan jo være langt på veg. Bestill ul med en gang. 12 uker er jo fristen for abort, så hvis du ikke vil bli mor igjen må du få ræva i gir.

Anonymkode: 18214...7b8

Skrevet

Ta kontakt med sykehuset «ditt»/gynekologisk. Enten via fastlege eller direkte. Om du tenker abort, ville jeg ikke gått til privat ultralyd. Jeg fikk komme raskt til på gynekologisk, der utførte de ul uten at jeg trengte å se på skjermen, de så at det var hjerteslag (jeg visste hvor langt jeg var på vei, men det må bekreftes før man får abort), og så fikk jeg en prat, og tablettene.

Jeg hadde ferie, så sykemelding var ikke aktuelt, men hadde klart meg med en dag med egenmelding. Det er nok ulikt for alle, men ville begynt med egenmelding og tatt det derfra ved behov.

Anonymkode: 73b77...0ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan jo være langt på veg. Bestill ul med en gang. 12 uker er jo fristen for abort, så hvis du ikke vil bli mor igjen må du få ræva i gir.

Anonymkode: 18214...7b8

Man kan selvfølgelig ta abort etter uke 12. det er bare litt mer omstendelig.

Anonymkode: 73b77...0ae

Skrevet

Ringte til poliklinikk i sted og de ba meg ringe asap i morgen tidlig. 

Skrevet

Ta kontakt direkte med sykehuset. 

Anonymkode: c426a...5cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...